پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاهش هزینه عتبات

پنج شنبه 88/5/8 6:41 عصر| کاهش هزینه سفرعتبات | نظر

  براساس تدبیرودستورریاست محترم سازمان ازروزسه شنبه 23/4/1388 مبلغ  سی هزارریال (مربوط به هزینه های سازمان)ازهزینه سفرزائران عتبات عالیات کسرگردیدکه درسیستم رایانه نیزقیمتهااصلاح شده برهمین اساس مقررگردید مبلغ مذکوربه زائرانیکه برای عزیمت به عراق ازتاریخ 4/5/88لغایت 1/7/88 ثبت نام وهزینه مذکورراپرداخت نموده اند نیزعودت داده شود.


آنفولانزا در سوریه

یکشنبه 88/5/4 2:53 عصر| آنفولانزا در سوریه، سفرسوریه | نظر

با توجه به مشاهده رسمی و اعلام اولین مورد آنفولانزای خوکی در کشور سوریه توصیه می گردد به منظور حفظ سلامت زائرین ایرانی که عازم این کشور میباشند در شرایط موجود افراد بالای 65 سال ،کودکان زیر 5 سال،زنان باردار و شیرده ، افراد دارای بیماریهای مزمن،کلیوی، ریوی دیابتی، وکسانی که از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می کنند از سفر به این کشور خودداری نمایند.

خبرهای تکمیلی اعلام می گردد


روزهای پایانی ثبت نام دوره جدید اعزام به عتبات عالیات

شنبه 88/4/20 10:44 عصر| | نظر

برنامه ثبت نام دوره جدید اعزام به عتبات عالیات که از 13 تیر آغاز شده بود تا اواسط هفته جاری پایان می یابد.   

 افرادی که دراین دوره در قرعه کشی برای اعزام نامشان در فهرست قرار دارد می توانند تا اواسط هفته جاری با مراجعه به سایت و یا دفاتر زیارتی نشبت به ثبت نام در کاروان ها اقدام کنند.

معاون عتبات عالیات در این باره گفت: در این دوره حدود نیم میلیون نفراز هموطنان برای عزیمت به عتبات عالیات ثبت نام کردند که بر اساس ظرفیت حدود 180 هزار نفر و در فرآیندی زمانبندی شده از چهارم مرداد تا پایان شهریورماه امسال به صورت زمینی و روزانه سه هزار نفر اعزام می شوند.

"حسین اکبری" همچنین گفت : به دلیل مشکلات پیش آمده در اعزام هوایی زائران به عتبات عالیات فعلا پروازهوایی به عراق نداریم و در صورت حصول توافق قطعی با قابلیت اجرایی مناسب پروازها از سر گرفته خواهد شد .

معاون سازمان حج و زیارت ، تصریح کرد: نخستین سفر در دوره جدید اعزام ها،‌15 روز پس ثبت نام (اوایل مردادماه) صورت می گیرد و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت .

به گفته اکبری، برنامه پیش ثبت نام دوره بعدی اعزام زائران به عتبات عالیات اول شهریوماه امسال انجام می شود.  

روازنه بیش از سه هزار زائر ایرانی از طریق رسمی به عتبالت عالیات اعزام می شوند و گفته می شود که بیش از این تعداد نیز در فرآیند غیر رسمی به عراق سفر می کنند امری که تاکنون مشکلات بسیاری برای زائران بوجود آورده است.

ساماندهی سفر های انفرادی به عتبات عالیات به عنوان یک برنامه محوری در این دوره کاری سازمان حج و زیارت قرار گرفته است و قرار است بر اساس مصوبه اخیر وزارت کشور ، اعزام انفرادی از اول مردادماه ممنوع و تمامی سفرها در فرآیندی رسمی و از مجاری این سازمان صورت گیرد.  

به عقیده کارشناسان، میزان اقبال زائران ایرانی برای سفر به عتبات عالیات در مقایسه با امکانات فراهم شده رفاهی و اقامتی در شهرهای مذهبی عراق به هیچ عنوان قابل مقایسه نبوده و در بسیاری از موارد مشکلاتی را برای زائران به وجود آورده است.

پایبند نبودن طرف عراقی به توافق های صورت گرفته در قالب سفر هوایی زائران ایرانی به این کشور از مواردی است که در طول ماههای گذشته مشکلات بسیاری برای هموطنان بوجود آورده که درنهایت با قطع سفر هوایی به این کشور تا حصول توافق نهایی منجر شده است.


مشاهده نتایج قرعه کشی پیش ثبت نام عتبات عالیات

جمعه 88/4/12 12:39 عصر| | نظر

مشاهده نتایج قرعه کشی پیش ثبت نام عتبات عالیات

http://atabatresult.bmi.ir/user/login.aspx


سفر به عتبات تا اطلاع ثانوی، فقط زمینی

سه شنبه 88/2/29 6:13 عصر| | نظر

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از تلاش مسئولان برای برقراری مجدد پروازهای هوایی به عتبات عالیات خبر داد و افزود: زمان برقراری این پروازها هنوز مشخص نیست و تا اطلاع ثانوی تمام زائران باید از طریق مرز زمینی به این سفر مشرف شوند.حسین اکبری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا گفت: مسئولان عراقی از سه روز پیش، همه پروازهای ایران به سمت عتبات عالیات را لغو کردند و از این پس تمام زائران باید از طریق زمینی به عراق سفر کنند.وی افزود: عراقی‌ها بخاطر آنچه افزایش قیمت نام می‌برند، پرواز هواپیماهای ایران به سمت این کشور را لغو کردند.
اکبری افزود: در حال حاضر 800 زائر ایرانی طی دو پرواز به نجف اشرف و یک پرواز به بغداد به عتبات عالیات اعزام می‌شوند که با تصمیم مقامات عراقی، آنها از طریق مرز زمینی به این سفر اعزام خواهند شد.اکبری با اشاره به این‌که مسئولان هواپیمایی کشوری اکنون درصدد برطرف کردن این مشکل هستند، افزود: سازمان حج و زیارت و مسئولان هواپیمایی کشوری درصدد هستند این مشکل را در اولین فرصت حل و فصل کنند اما هنوز مشخص نیست که این مشکل چه زمانی رفع خواهد شد.وی تصریح کرد: اخذ مجوز پرواز به عتبات عالیات از وظایف هواپیمایی کشوری است و آنها باید در این خصوص وارد عمل شوند.اکبری اظهار داشت: زائران هنگام ثبت نام برای سفر به عتبات عالیات، قراردادی را امضا می‌کنند که بر اساس آن، چنانچه پرواز لغو شود ،باید از طریق مسیر زمینی به عراق سفر کنند و با توجه به این‌که زائران این موضوع را می‌دانند، مشکلی پیش نخواهد آمد.وی در باره نحوه بازگشت زائرانی که اخیرا از طریق هوایی به عراق سفر کرده‌اند، ‌گفت: این دسته از زائران از طریق مرز زمینی وارد کرمانشاه می‌شوند و سپس با یک پرواز به شهرهای خود منتقل می‌شوند.

جزییات ثبت نام سفر عتبات عالیات عراق

سه شنبه 88/2/15 5:5 عصر| | نظر

حسین اکبری با بیان این‌که به تمام اولویت‌های قرعه‌کشی‌شده برای ثبت نام در کاروان‌های این مرحله با فرستادن پیامک اطلاع داده شده است، ادامه داد: در قرعه‌کشی نخست، 9 اولویت اصلی و سه اولویت ذخیره اعلام شده بودند که پس از اطلاع‌رسانی، برای رزرو کاروان به آن‌ها مهلت داده شد.

وی بیان کرد: بخشی از 12 اولویت اعلام‌شده در مرحله‌ی نخست، برای ثبت نام در این کاروان‌ها تاکنون مراجعه نکرده‌اند و ما قرعه‌کشی دیگری انجام دادیم که 12 اولویت دیگر مشخص ‌شدند. این تعداد جدید براساس ظرفیت خالی باقی‌مانده و نیاز در کاروان‌های موجود، در یک بازه‌ی زمانی پنج روزه اعلام و جایگزین اولویت‌هایی که مراجعه نکرده‌اند، می‌شوند.

او با یاد‌آوری این‌که اطلاعات اولویت‌های قرعه‌کشی‌شده‌ که برای ثبت نام در کاروان اقدام نکرده‌اند، از سیستم پیش ثبت نام حذف می‌شود، افزود: با حذف اطلاعات این افراد، نفرات بعدی که در مرحله‌ی دوم قرعه‌کشی شده‌اند، اتوماتیک به ظرفیت اضافه می‌شوند.

اکبری اظهار داشت: اگر اولویت‌های قرعه‌کشی‌شده‌ برای ثبت نام قطعی در کاروان مراجعه نکردند، در صورت تمایل به انجام این سفر، می‌توانند دوباره در مرحله‌ی پیش ثبت نام بعدی که از سوی سازمان حج و زیارت اعلام می‌شود، اطلاعات خود را ثبت کنند، چون اطلاعات آن‌ها باطل و حذف شده است و این افراد دوباره باید برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

معاون عتبات عالیات عراق و سوریه سازمان حج و زیارت درباره‌ی افراد یک خانواده که در چند گروه، اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند و فقط یک گروه از آن‌ها در اولویت‌های قرعه‌کشی‌شده قرار گرفته است، اما به‌دلیل قرعه‌کشی نشدن و در اولویت نبودن گروه دیگر، برای ثبت نام در کاروان‌ اقدام نکرده‌اند، گفت: گروه‌های تعیین‌شده، هفت نفره هستند و ما (سازمان حج و زیارت) فقط نسبت به یک گروه، حتا از یک خانواده تعهد داریم. گروهی که در اولویت‌های قرعه‌کشی‌شده قرار گرفته‌ است، نباید منتظر گروه‌های دیگر باشد و باید در کاروان ثبت نام کند، چون اقدام نکردن آن‌ها برابر با حذف اطلاعات آن گروه است و باید دوباره در مرحله‌ی پیش ثبت نام شرکت کند تا قرعه‌کشی شود.

وی تأکید کرد: ما (سازمان حج و زیارت) با توجه به شرایط عراق، علاقه نداریم اعضای گروه‌ها را بیش از هفت نفر درنظر بگیریم.

معاون عتبات عالیات عراق و سوریه سازمان حج و زیارت اظهار کرد: اطلاعات اولویت‌هایی که برای ثبت نام در کاروان‌های اعزامی این مرحله اقدام نکرده‌اند، در یک بازه‌ی زمانی سه روزه حذف می‌شود. بنابراین امکان دارد، گروهی که قبلا قرعه‌کشی نشده است، در این فاصله، قرعه‌کشی شود و در اولویت ثبت نام در کاروان‌های زیارتی عراق قرار گیرد، در این شرایط، می‌تواند با گروه‌های دیگر (از یک خانواده) که پیش از این در اولویت بوده‌اند و هنوز اطلاعات آن‌ها حذف نشده است، در کاروان مورد نظر خود ثبت نام کند.

وی درباره‌ امکان جابه‌جایی برنامه‌ی سفر از هوایی به زمینی و برعکس، تأکید کرد: امکان جابه‌جایی در این بخش وجود ندارد و سازمان حج و زیارت براساس درخواست‌ها و ظرفیت‌ موجود در مسیر هوایی و زمینی قرعه‌کشی کرده است. با جابه‌جا کردن امکان دارد، متقاضیان اصلی با کمبود جا مواجه شوند.

اکبری ادامه داد: ما تا روز پیش از قرعه‌کشی به پیش ثبت نام‌کنندگان این اجازه را داده بودیم تا اطلاعات خود را تغییر دهند؛ اما پس از انجام قرعه‌کشی، این امر دیگر امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان این‌که هر 12 اولویت قرعه‌کشی‌شده 180هزار نفر به اندازه‌ی سهمیه‌ی ایران برای سفر عراق است، گفت: اولویت‌های قرعه‌کشی‌شده از هر نقطه‌ای در کشور و حتا خانه‌ی خود، عملیات رزرو در دفاتر خدمات زیارتی را می‌توانند انجام دهند. اسامی این دفاتر خدمات زیارتی در سایت سازمان حج و زیارت وجود دارد. این افراد در یک مهلت تعیین‌شده (48 ساعت) باید مدارک خود را به این دفاتر تحویل دهند.

به گفته‌ی او، در این مرحله‌ از ثبت نام کاروان‌های عتبات عالیات عراق، امکان پرداخت الکترونیکی از طریق بانک ملی فراهم شده است و در دوره‌های بعدی ثبت نام، امکان پرداخت اینترنتی از طریق تمام بانک‌های عضو شبکه‌ی شتاب فراهم می‌شود.

معاون عتبات عالیات عراق و سوریه سازمان حج و زیارت درباره‌ی ضرورت تحویل گذرنامه به دفاتر خدمات زیارتی هنگام ثبت نام در کاروان، توضیح داد: این موضوع به زمان حرکت کاروان‌ها بستگی دارد، اگر این زمان نزدیک باشد، کارگزار زیارتی نمی‌تواند بدون دریافت گذرنامه از فرد ثبت نام کند؛ اما اگر زمان حرکت کاروان نزدیک نباشد، ‌برای نمونه نوبت حرکت کاروان گروه قرعه‌کشی‌شده خردادماه باشد، کارگزار می‌تواند ثبت نام را در کاروان بدون گذرنامه انجام دهد؛ اما زایران باید توجه کنند، گذرنامه را سریع‌تر به کارگزار زیارتی ارایه دهند تا صدور روادید آن‌ها با تأخیر و مشکل مواجه نشود.

وی درباره‌ی احتمال افزایش ظرفیت در این مرحله‌ی اعزام کاروان‌ها با توجه به مناسبت‌های مذهبی که در پیش‌اند، اظهار داشت: اکنون این ظرفیت افزایش نیافته است.

اکبری درباره‌ی وضعیت افراد پیش ثبت نام کرده‌ که در اولویت‌های قرعه‌کشی نبوده‌اند، گفت: هنوز درباره‌ی قرعه‌کشی ظرفیت باقی‌مانده از پیش ثبت نام‌ها که اولویت‌بندی نشده‌اند، سیاست‌گذاری نشده است؛ اما افرادی که قرعه‌کشی نشده‌اند، منتظر بمانند. روز گذشته، تعداد دیگری علاوه بر 12 اولویت نخست، قرعه‌کشی شدند.

معاون عتبات عالیات عراق و سوریه سازمان حج و زیارت یادآور شد: هزینه‌ی سفر زمینی به عتبات عالیات عراق 306هزار و 700 تومان و هزینه‌ی سفر هوایی به این مقصد 540هزار تومان است.

ثبت نام اینترنتی در کاروان‌های عتبات عالیات عراق، اعزامی از 31 اردیبهشت‌ تا سوم مرداد‌ماه از هفته‌ی پیش آغاز شد و به‌مدت یک هفته ادامه داشت.


کارت شناسائی افراد بسیجی ونظامی ومشکلات مرز عراق

شنبه 88/2/12 9:41 صبح| | نظر

سائی نقل از سایت شرکت مرکزی کارگزاران 


مرز مهران برای تردد زائران باز شد

شنبه 88/2/5 9:40 عصر| | نظر

فرماندار مهران گفت‌:مرز مهران برای تردد زائران باز شد

 فرماندار مهران با اشاره به اینکه مرز مهران از روز گذشته بسته شده بود، گفت: از ساعت 12 امروز این مرز باز شده است.ولی‌الله حیاتی افزود: به مدت 24 ساعت مرز مهران را بسته بودیم، ولی از ساعتی پیش این مرز باز و زائران در حال تردد هستند.


بخشنامه جدیدعتبات

دوشنبه 88/1/31 9:0 صبح| | نظر

 معاونت عتبات عالیات با صدور بخشنامه ای جزئیات بیشتری از چگونکی ثبت نان اینترنتی عتبات را اعلام کرد ، در این اطلاعیه آمده است:
نظر به اینکه شیوه ثبت نام زائران عتبات عالیات برای دوره بعدی تغییراتی ایجاد شده است با عنایت به کثرت مشتاقان تشرف راه اندازی سامانه پیش ثبت نام عتبات عالیات نکات مشروحه ذیل را به اطلاع می رساند.

1-  در این دوره متقاضیان تشرف قبل از ثبت نام در گروهها، در سامانه پیش ثبت نام عتبات نام نویسی نموده و کد رهگیری دریافت می نمایند.

2-  شروع ثبت نام از ساعت 7 صبح روز جمعه مورخ 28/1/88 لغایت ساعت 24 روز پنجشنبه 3/2/88 خواهد بود.

3-  روزهای 4 و 5 اردیبهشت ماه مشخصات ثبت نام شده متقاضیان با اطلاعات پایگاه ثبت احوال کشور مطابقت داده شده و افرادی که اطلاعات آنها مغایرت داشته باشد از سیستم حذف خواهند شد.

4-  روز یکشنبه 6/2/88 در صورت نیاز، قرعه کشی بین متقاضیان انجام و نتیجه آن روز دوشنبه 7/2/88 بر روی سامانه پیش ثبت نام عتبات عالیات قرار خواهند گرفت که متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت مذکور از نتیجه ثبت نام خود مطلع گردند.

5-  از روز دوشنبه 7/2/88 متقاضیان پذیرفته شده می توانند در گروهها جذب و به مانند گذشته ظرف مدت 48 ساعت نسبت به پرداخت وجوه هزینه سفر و ارائه مدارک کامل و مراجعه به کارگزاران عامل و انجام سایر مراحل اقدام نمایند.

6-  کارگزاران سازمان می توانند در امر پیش ثبت نام متقاضیان مشارکت داشته و بابت پیش ثبت نام از متقاضیان حداقل بیست هزار و حداکثر سی هزار ریال دریافت نمایند ( گروههای تا دو نفر بیست هزار ریال- بیش از دو تا هفت نفر سی هزار ریال ).

7-  مدیران محترم دفاتر حج و زیارت اطلاع رسانی لازم را به مسئولین استانی، کارگزاران و زائران عزیز به عمل آورده و با نگاه منتقدانه روند سیستم جدید را مورد ارزیابی قرار دهند و مشکلات و نظرات انتقادی خود را در اسرع وقت منعکس فرمایند، همچنین حتماً دفاتر در طول ایام پیش ثبت نام دارای شیفت بوده و تلاش نمایند سئوالات احتمالی متقاضیان را پاسخگو باشند.

8-  همکاران معاونت عتبات در ایام ثبت نام پاسخگوی سئوالات احتمالی مدیران محترم دفاتر خواهند بود.

9-  سهمیه های زمینی و هوائی هر یک از استانها حداکثر تا روز یکشنبه مورخ 30/1/88 ابلاغ و از طریق سیستم ثبت نام قابل رویت خواهد بود، لذا ترتیبی اتخاذ فرمائید که اسامی کارگزاران هر یک از
سهمیه ها حداکثر تا روز سه شنبه مورخ 1/2/88 بر روی سیستم مشخص و تعیین گردد.

10-   با توجه به محدودیتهای موجود در بستر اینترنتی کشور ممکن است اختلالاتی در روند ثبت نام متقاضیان وجود داشته باشد که ضرورت دارد تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

بنابراین گزارش ، مسئول عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور، بیشتر از افزایش 9 درصدی هزینه سفرهای هوایی و افزایش 5/6 درصدی سفرهای زمینی با افزودن چند شب اقامت خبر داده بود.

حسین اکبری در گفت‌وگو با "فارس " افزود: سفرهای زمینی از 278 هزار و 500 تومان به 307 هزار تومان و سفرهای هوایی از 497هزار تومان به 540 هزار تومان رسیده است.

وی درباره علت افزایش هزینه سفرها گفت: در سفرهای هوایی یک شب اقامت در کاظمین و بغداد را داریم و همچنین یک سفر نیز به سامرا خواهیم داشت و همین امر باعث افزایش قیمت شده است.

اکبری اضافه کرد: در سفرهای زمینی نیر قیمت هتل‌ها قدری افزایش یافته است.

مسئول عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور همچنین از آغاز ثبت‌نام عتبات عالیات خبر داد و گفت: تا پایان روز سوم اردیبهشت ثبت‌نام دارد.

اکبری با بیان اینکه ظرفیت خرداد و تیر کشور برای اعزام به عتبات عالیات 180 هزار نفر است، گفت: ظرفیت مورد نظر را استخراج و به افراد اطلاع داده تا برای ثبت‌نام قطعی به آژانس‌های معتبر در سراسر کشور مراجعه کنند.

مسئول عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور اضافه کرد: ثبت‌نام اینترنتی در سایت عتبات atabat.haj.ir مراجعه کنند و تمام اطلاعات در روی سایت موجود است.

اکبری خاطرنشان کرد: ثبت‌نام هم به صورت گروهی و هم به صورت فردی انجام می‌شود


<   <<   6   7   8   9   10      >