پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قرعه کشی عتبات

یکشنبه 88/10/13 8:53 صبح| قرعه کشی جدید عتبات، تاریخ قرعه کشی عتبات | نظر

برنامه ثبت نام اینترنتی متقاضیان دوره جدید سفر به عتبات عالیات از 30 آذر تا 7 دی ماه انجام شد.
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت : قرعه کشی متقاضیان دوره جدید اعزام به عتبات عالیات عراق روز دوشنبه (14 دی ماه) انجام می شود.
برنامه ثبت نام اینترنتی متقاضیان دوره جدید سفر به عتبات عالیات از 30 آذر تا 7 دی ماه انجام شد.
تشرف به عتبات عالیات در قالب برنامه جدید از سوم بهمن تا 20 اسفندماه امسال انجام می شود.
به گفته "حسین اکبری" معاون سازمان حج و زیارت، در این دوره روزانه سه هزار زائر از طریق مرز زمینی به عراق اعزام می شوند.
وی با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از تعداد ثبت نام شدگان نداریم، افزود: قرعه کشی به دلیل تمدید زمان ثبت نام از 11 به 14 ماه جاری موکول شد.
متقاضیان می توانند با مراجعه به پایگاه معاونت عتبات به آدرس 
www.Atabat.haj.ir از نتیجه پیش ثبت نام و تاریخ ثبت نام خود در کاروان ها اطلاع یابند.
بر این اساس، افرادی که در پیش ثبت نام دوره های قبل ( از 27/8/88 تا 29/10/88 ) شرکت کرده اند و حائز اولویت تشرف اعلام نشده اند و این دوره نیازی به طی مراحل پیش ثبت نام نداشته و اطلاعات آنان ( براساس گروه بندی مربوطه ) به دوره جدید انتقال یافته و در قرعه کشی شرکت داده خواهند شد.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


هزینه سفر عتبات

شنبه 88/10/12 2:53 عصر| ثبت نام کربلا، قیمت تور کربلا، هزینه عتبات | نظر

رئیس امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: سازمان هواپیمایی، سهم پروازهای خود را برای اعزام به عتبات اعلام نکرده در حالی که عراق، پروازهای خود را قبل از عرفه آغاز کرده است. حسین اکبری به بحث اعزام هوایی زائران به عراق اشاره کرد و گفت: با طرفین عراقی توافقاتی در این باره صورت گرفته است. به گفته رئیس امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، سهم پروازهای عراق قبل از عرفه مشخص بوده، اما هنوز سهم ایران مشخص نشده است.
به گفته رئیس امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، توافقات صورت گرفته در این زمینه را هنوز به عتبات عالیات اعلام نکرده‌اند. اکبری با اشاره به این‌که هتل‌ها را در عراق درجه‌بندی کرده‌ایم، گفت: قیمت گروه اول 345 هزار تومان، قیمت گروه دوم 325 هزار تومان و قیمت گروه سوم 305 هزار تومان است.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


سفربه سامرا

چهارشنبه 88/10/9 5:57 عصر| سفر به سامرا | نظر

خانی ، رییس دفتر نمایندگی حج و زیارت در عراق : زائران ایرانی بدون مجوز به سامرا نروند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی ، چهار زائر ایرانی که بدون هماهنگی با مدیریت کاروان و سازمان حج و بدون همراه داشتن گذر نامه از نجف به سامرا رفته بودند پس از دستگیری توسط نیروی امنیتی عراق بازداشت و با تلاش نمایندگی سازمان حج در عراق آزاد شدند. 
خانی ، رییس نمایندگی حج و زیارت در عراق در گفتگو با خبر نگار ما با اعلام این موضوع از زائران محترم کشورمان خواست از عزیمت به شهر سامرا خودداری کنند.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


 


اعزام زائران به عتبات عالیات از طریق هوایی اواخر دی آغاز میشود

سه شنبه 88/10/8 4:55 عصر| کربلا هوایی، سفرهوایی به کربلا | نظر

رئیس امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت‌: پیش‌بینی می‌کنیم از اواخر ماه جاری بتوانیم زائران را به صورت هوایی به عراق اعزام کنیم. 
وی افزود: در حال رایزنی هستیم تا مشکل اعزام زائران را به صورت هوایی به عراق برطرف کنیم. او با اشاره به اینکه در حال مذاکره در این زمینه هستیم، گفت: در صورتی که مذاکرات نهایی شود کار را آغاز می‌کنیم. اکبری بیان کرد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌کنیم تا پاپان ماه جاری مشکل برطرف شود.
به گفته اکبری، در ثبت‌نام‌های جدید سهمیه‌ای را برای اعزام زائران به صورت هوایی در نظر گرفته‌ایم.
وی همچنین با اشاره به اینکه با بازسازی هتل‌ها ظرفیت‌ها را افزایش داده‌ایم، گفت: هر چقدر تعداد بیشتری هتل در عراق بازسازی شود به همان میزان نیز ظرفیت را افزایش خواهیم داد. رئیس امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی از هتل‌ها در عراق بازسازی شده و حداقل‌های استاندارد را رعایت می‌کنند. اکبری اظهار داشت: امکانات عراقی‌ها در مرز افزایش پیدا کرده و زائران کم‌تر در مرز معطل خواهند شد.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


قرعه کشی عتبات

دوشنبه 88/10/7 1:13 عصر| نتایج قرعه کشی عتبات | نظر

حسین اکبری گفت: امروز ثبت‌نام‌های جدید برای اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات به اتمام می‌رسد.
رئیس امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه بعد از اتمام ثبت‌نام ظرف مدت 2 روز مشخصات را با سازمان ثبت‌احوال کنترل می‌کنیم، گفت: برای اینکه ایرادی در مشخصات افراد وجود نداشته باشد با سازمان ثبت‌احوال کنترل می‌کنیم. وی اظهار داشت: 10 دی سال جاری قرعه‌کشی انجام و در 11 دی نتایج قرعه کشی را اعلام خواهیم کرد. رئیس امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در این دوره آمار اعزام‌ها را افزایش داده‌ایم، گفت: تقریباً روزانه 3 هزار نفر اعزام خواهیم کرد. اکبری ادامه داد: زائران را در این دوره از 3 بهمن تا 23 اسفند اعزام می‌کنیم. رئیس امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به اعزام زائران در عید نوروز به عراق اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هنوز ثبت برای این ایام را آغاز نکرده‌ایم.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


ثبت نام کربلا

دوشنبه 88/9/30 5:24 عصر| ثبت نام کربلا، عتبات عالیات، ثبت نام عتبات | نظر

معاون عتبات عالیات سازمان حج وزیارت گفت:پیش ثبت نام دوره جدیداعزام به عتبات عالیات امروزآغاز می شودو تاساعت 24دوشنبه هفتم دی ادامه خواهد داشت. 
اکبری افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی www.atabat.haj.irثبت نام کنند . وی افزود : دو روز پس از پایان مهلت ثبت نام ، قرعه کشی میان افراد ثبت نام کننده انجام و نتایج آن 11 دی اعلام خواهد شد. اکبری افزود: متقاضیان می توانند پس از اعلام نتایج برای دوره اعزامی سوم بهمن تا 20 اسفند نامنویسی کنند . وی همچنین با اشاره به هزینه های نامنویسی در دوره ها گفت: تغییری در قیمتها درمقایسه با دوره قبل صورت نگرفته و تفاوت قیمتها مربوط به درجه هتل های محل اقامت زائرین است.


ثبت نام جدیدعتبات

شنبه 88/9/28 5:50 عصر| ثبت نام جدید عتبات | نظر

معاون عتبات مقدسه سازمان حج و زیارت گفت: پیش ثبت نام اعزام به عتبات عالیات از 30 ‌آذر شروع می‌شود و تا 7 دی ادامه دارد، نتایج قرعه کشی متقاضیان نیز 11 دی اعلام می‌شود. حسین اکبری افزود: درباره ثبت‌نام‌ گروه‌های اعزامی عتبات عالیات (از تاریخ 3/11/88 تا 20/12/88) به مانند دوره‌‌های قبل در این دوره نیز متقاضیان تشرف قبل از ثبت‌نام در گروه‌ها، در سامانه پیش ثبت‌نام عتبات نام‌نویسی کرده و کد رهگیری دریافت خواهندکرد.
وی گفت: شروع پیش ثبت‌نام از ساعت 8 صبح روز دوشنبه مورخ 30/9/88 تا ساعت 24 روز دوشنبه 7/10/88 خواهد بود.
به گفته وی روزهای 8 و 9 دی مشخصات ثبت‌ شده متقاضیان با اطلاعات پایگاه ثبت‌ احوال کشور مطابقت داده شده و افرادی که اطلاعات آنها مغایرت داشته باشد از سیستم حذف خواهند شد.
اکبری افزود: روز پنجشنبه 10/10/88 قرعه‌کشی بین متقاضیان انجام و نتیجه آن روز جمعه 11/10/88 بر روی سامانه پیش ثبت‌نام عتبات عالیات قرار خواهد گرفت که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت مذکور از نتیجه پیش ثبت‌نام و تاریخ ثبت‌نام خود در کاروان‌ها مطلع شوند.
معاون عتبات مقدسه سازمان حج و زیارت افزود: مدیران دفاتر حج و زیارت همانند دوره قبل اطلاع رسانی لازم را به مسئولان استانی، کارگزاران و زائران انجام دهند و در طول ایام پیش ثبت‌نام دارای شیفت بوده و تلاش کنند. سؤالات احتمالی متقاضیان را پاسخگو باشند.

وی گفت: افرادی که در پیش ثبت‌نام دوره‌های قبل (از 27/8/88 تا 29/10/88) شرکت کرده و حائز اولویت تشرف اعلام نشده‌اند این دوره نیازی به طی مراحل پیش ثبت نام نداشته و اطلاعات ایشان (بر اساس گروه‌بندی مربوطه) به دوره جدید انتقال یافته و در قرعه‌کشی شرکت داده خواهند شد.
به گفته اکبری اطلاعات افرادی که در دوره قبل حائز اولویت تشرف شناخته شده و به هر دلیل در گروه‌ها ثبت‌نام نکرده از سامانه پیش ثبت‌نام حذف خواهد شد و در صورتی‌که این عزیزان مایل به تشرف در این دوره باشند. لازم است مجدداً نسبت به طی مراحل پیش ثبت‌نام اقدام کنند.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


راه کربلا نزدیک میشود

یکشنبه 88/9/22 5:25 عصر| سفرکربلا، راه کربلا | نظر

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، طبق اعلام شرکت ساخت و توسعه زیر‌بناهای کشور، آزادراه ساوه - همدان قسمتی از آزادراه کربلا است که برای تسریع در ارتباط مناطق غرب کشور با مرکز و همچنین ارتباط ایران با کشورهای عراق، سوریه و کشورهای حاشیه دریای مدیترانه ساخته می‌شود.
بنابراین گزارش، کلنگ احداث آزادراه ساوه - همدان در سال 85 به زمین خورد و تاکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
این آزادراه در دو قطعه 90 کیلومتری و به صورت رفت و برگشت ساخته خواهد شد که با بهره‌برداری کامل از آن، مسافت تهران به همدان از 325 کیلومتر به 300 کیلومتر کاهش می‌یابد و مدت زمان حرکت نیز یک ساعت کوتاه‌تر می‌شود.
وجود معارضان ملکی و سردی هوا در سال گذشته باعث کندی ساخت این بزرگراه شد اما با تلاش‌های پیمانکاران، تأخیرهای به وجود آمده جبران شد تا 60 کیلومتر از این آزادراه در تاریخ 22 آذرماه، در آستانه روز حمل و نقل با حضور وزیر راه و ترابری افتتاح شود.
بنابراین گزارش شهرام یارمند، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در خصوص این پروژه گفت: رفع تنگناهای موجود در شبکه راه‌های اصلی کشور، کاهش میزان حوادث جاده‌ای و امکان ارتباط سریع بین کشورهای مسلمان آسیای میانه از مواردی بود که موجب شد ساخت این آزادراه در دستور کار قرار گیرد.
معاون وزیر راه و ترابری با اشاره به اینکه ساخت آزادراه ساوه - همدان منجر به احیای جاده ابریشم می‌شود، افزود: با احداث این آزادراه زمان سفر با وسایل نقلیه سواری از 240 دقیقه به 180 دقیقه کاهش می‌یابد‌.
وی اظهار داشت: این آزادراه در شمال شهرک صنعتی کاوه از آزادراه تهران - ساوه منشعب و به بزرگراه همدان - روعان متصل می‏شود.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


زیارت عتبات عالیات با گردش دریایی همراه میشود

پنج شنبه 88/9/12 3:50 عصر| گردش دریایی | نظر

استاندار بصره در جریان دیدارش از اهواز با استاندار خوزستان برای راه‌اندازی خط گردشگری دریایی بین بنادر خرمشهر ـ بصره توافق کرد.
بر‌اساس توافق استانداران دو طرف، قرار است این خط دریایی برای جابه‌جایی زائران عتبات و اتباع عراقی عازم ایران استفاده شود.
استاندار بصره که یکشنبه گذشته در اهواز میهمان استاندار خوزستان بوده، با طرف ایرانی برای راه‌اندازی یک خط گردشگری دریایی بین بنادر خرمشهر و بصره توافق کرده است. طبق توافق صورت‌گرفته قرار است این خط دریایی در آینده‌ای نزدیک برای جابه‌جایی زائران عتبات عالیات و اتباع عراقی که عازم ایران هستند، راه‌اندازی شود.
البته مذکرات دو استاندار به همین جا ختم نشد، آنها برای عقد تفاهمنامه در زمینه‌های مختلف از جمله افزایش سطح مبادلات تجاری در مرز شلمچه، برپایی نمایشگاه‌های مشترک در استان‌های خوزستان و بصره، ایجاد ارتباط مستقیم بین مسئولان دو طرف برای رفع مشکل زوار و تجار و ایجاد ارتباط مستمر برای حل مشکلات مرزی آبی و خاکی هم به توافق رسیدند.


اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


اعزام جدیدعتبات

سه شنبه 88/8/19 5:37 عصر| اعزام جدید عتبات | نظر

حسین اکبری گفت‌: تمام زائرانی که ثبت‌نام کرده و در قرعه‌کشی برنده شدند، در کاروان‌هایی برای اعزام به عتبات ثبت نام کرده‌اند.
رئیس امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اعزام‌ها از 27 آبان آغاز می‌شود، گفت: سفرها 7 روزه است.
وی گفت: به دلیل بازسازی‌ هتل‌ها در عراق، قرار است هتل‌ها را درجه بندی کنیم و مردم می‌توانند بزودی درجه هتل را خودشان انتخاب کنند. اکبری افزود: البته با این کار قدری قیمت سفر افزایش می‌یابد.
رئیس امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی از هتل‌ها در عراق بازسازی شده و حداقل‌های استاندارد را رعایت می‌کنند. اکبری افزود: به 500 اتوبوس برچسب زده‌ایم و اتوبوس‌ها تا حدودی به روز‌ شده‌اند.
رئیس امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: امکانات عراقی‌ها در مرز افزایش پیدا کرده و زائران کمتر در مرز معطل خواهند شد. اکبری بیان کرد: نگرانی‌هایی که در بحث امکانات داشتیم نیز تا حدودی برطرف شده است.
وی همچنین درباره سفر زائران به سوریه از طریق عراق گفت: اقدامات لازم در این زمینه را انجام داده‌ایم و منتظر نظر وزارت امور خارجه هستیم.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


<      1   2   3   4   5   >>   >