پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مصاحبه ای بدون سانسور با شیطان !!!

دوشنبه 85/7/3 5:38 عصر| | نظر

             

من ملک بودم و فردوس برین جایم بود       آدم آورد در این دیر خراب آبادم

 

 

 

 ایوب: برای پیروان و سالکان راه حق خودتان را معرفی کنید؟

 

شیطان: من شیطان هستم. همان که بنی آدم از کودک تا پیر و در هر مکان و زمان تا روز قیامت به من لعنت حق می‏فرستند. البته لعنت‏شان به تنهایی و بدون نام حق بر من تأثیری ندارد.

 

ایوب : فلسفه خلقت شما از سوی خداوند چیست؟

 

شیطان: خداوند مرا به پاسبانی درگاه خویش گمارده است تا هر ناخالص و ناپاکی نتواند از مرزهایی که توسط من محافظت می‏شوند، عبور کند. پس بدانید تا پاک و خالص نشوید من سد راه شما هستم، محال است بگذارم عبور کنید. من مأمور سری خداوند هستم مگر نه این است که می‏گویید: «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» پس آن عدو منم.

 

ایوب : پس ابلیس کیست، آن را تشریح کنید؟

 

شیطان: ابلیس قدرت منفی محض است. او مظهر تجلی انرژی منفی و قدرتی است که به جریان می‌افتد تا جهان‌ مادون را در ضلالت  نگه دارد، جهانی که ارتعاشاتش حالات خشن ماده را نشان می‌دهد.

 

ایوب : پس شما چه ارتباطی با ابلیس دارید؟

 

شیطان: مرا با نام‌های زیادی می‌خوانند مانند شیطان، ابلیس وعزرائیل و سلطان نیروهای منفی، تاریکی.

 

 

ایوب : وظیفه اصلی شما چیست؟

 

شیطان: من فرمانروای جهان مادی، فرمانروای جهان هیچ و مظهر حیله‏گری هستم. وظیفه من مشغول نگهداشتن روح‏ها در جهان های پایین‏تر است تا به جهان‌های مثبت و خالص حق وارد نشوند مگر نه این است که دنیا زندان است. پس من زندانبان آن و بنی آدم زندانیان من.

 

ایوب : آیا ممکن است مأموریت خود را فاش کنید؟

 

شیطان: مأموریت من آزمودن مردم در مورد قانون‌های خداوند است. باید اقرار کنم اگر در سیر تکاملی بنی آدم مانعی وجود نداشت، روح آدمی مطلقاً چیزی یاد نمی‌گرفت. موانع، علت تزکیه و رشد روح هستند، مگر نه اینکه یکی از اسامی دنیا دارالامتحان است. من نیز مدیر کل حوزه امتحانات بنی آدم هستم.

 

ایوب : شما ایجاد کننده چه چیزی هستید؟

 

شیطان: روح انسان ها برای اینکه به قرب خداوند برسند به تجربیات زیادی نیاز دارند که موانع برایشان ایجاد می‌کنند، من ایجاد کننده آن موانع هستم.

 

ایوب : چه موقعی حضور شما خیلی واضح است؟

 

شیطان: هنگامی که انرژی حق، با آگاهی انسانی فرد، ارتباط برقرار می‌کند. آنگاه من در درون او جنگ‌هایی بین نیروی مثبت و منفی ایجاد می‌کنم و در کل یک مقاومت ذهنی خلق می‌کنم تا انسان مسیر تکاملی خود را طی کند ودر نهایت حکم خداوند که همه موجودات به سوی او بازمی‏گردند، تحقق یابد.

 

ایوب : چه کسانی دوستان و یاران شما هستند؟

 

شیطان: از بنی آدم هر کس که دارای صفات منفی و روح حقیری داشته باشند، آنان شیاطین انسی هستند. مثل ابوجهل، ابولهب که در کنار پیامبر اسلام(ص) بودند و از غیر بنی آدم، شیاطین، اجنه‏کافر، ارواح شریر و دیوان جزء لشگریان من هستند.

 

ایوب : آیا نظارتی بر شما هست؟

 

شیطان: بله، خدا و ولی او در زمین واکنش شما را در برابر من مشاهده می‌کند، قرار گرفتن در چنین موقعیتی یک آزمون است.

 

ایوب : چه چیزی را خیلی دوست دارید و آرزو می‌کنید؟

 

شیطان: برایم سخت است که آن را فاش کنم، ولی وقتی من در آگاهی فردی حضور دارم، امیدوارم که فرد شروع به زمزمه ذکر خالص حق نکند و اگر هم ذاکر است ذکر او فقط لقلقه زبانی باشد و بس، چون ذکر خالص خدا یعنی نابودی حضور من.

 

ایوب : برای گول زدن انسانها خودتان را به شکل چه چیزهایی درمی‌آورید؟

 

شیطان: هر چیزی که بتواند شماها را در جهان‌های ماده و پایین نگه دارد. اگر لازم باشد خود را به شکل استاد، همسر شما، پدر، مادر، برادر، خواهر، دوست و یا هر چیز دیگری که بتواند توجه شما را جلب کند، و از توجه خالص به حق بازدارد، در خواهم آورد. برای  مثال دستیابی به قدرت، ثروت، شهوت و هر آنچه آدمی بتواند با قدرت و ثروت فراهم آورد. بدانید که این سه (قدرت ، ثروت و شهوت) از بزرگترین ابزارهای من هستند.

 

ایوب : حمایت چه کسی تمام برنامه‌های شما را به هم می‌ریزد؟

 

شیطان: حمایت خدا و ولی خدا در زمین چیزی است که ورود و تسلط مرا به روح و روان فرد غیرممکن می‌کند.

 

ایوب : اعتیاد  بنی آدم به الکل، مواد مخدر و …  برای شما چه کاربردی دارد؟

 

شیطان: درکل هرگونه اعتیادی در بنی آدم یک عدم تعادل رفتاری است؛ این اعتیاد هرچه باشد یعنی بهترین وسیله برای قربانی شدن انسان در راه اهدافم ومن گام به گام به مقاصد خود میرسم.

 

ایوب : چه موقع خودتان و تمام سربازان و نیروهایتان را فرا می‌خوانید؟

 

شیطان: هنگامی که یک جوینده راه حق، در خلوت و تنهایی خود در حال ارتباط با حق و تجربه نور و صوت خداوند است و یا در حال گرفتن یک تصمیم مهم مثبت و معنوی، است. با تمام قدرت آن را تحت فشار قرار می‌دهم و بیشتر بر روی ذهن آن فرد کار می‌کنم، چرا که بهترین سد و حجاب برای نرسیدن به خداوند و جهان‌های مثبت حق، همین است.

 

ایوب : آزمایشگاه کاری شما کجاست؟

 

شیطان: مکان‌های اصلی زندگی من مشترک با خانواده شما و محل کار و تحصیل شما و به طور کلی زندگی روزمره شماست آخر مگر نمی‏دانید که من نیز می‏‏توانم در اموال و اولاد شما شریک باشم البته اگر خداوند اجازه فرماید و این شراکت تنها زمانی اتفاق می‏افتد که هنگام بدست آوردن و نگهداری اولاد و دارائی و کلاً مال دنیا از یاد خالص حق غافل باشید.

 

ایوب : آیا شما فقط در اتفاقات روزمره حضور دارید؟

 

شیطان: خیر، تا وقتی که شما به جهان‌های مثبت و خالص حق راه نیافته‌اید، همیشه با شما هستم.  حتی در رویا و زمان خواب که آنجا راحت‌تر می‌توانم شما را تحت کنترل قرار دهم، البته اگر تحت محافظت حق و ولی خدا در زمین نباشید.

 

ایوب : برای آنکه سالکین و واصلین حق و در کل همه مردم را از تجربه کردن نور و صوت خداوند دور کنید، چه می‌کنید؟

 

شیطان: ایجاد «شک و تردید» در اصل یک درس معنوی است، اما اگر آن را درک نکنند می‌تواند تجربه قدرت منفی وکامل باشد و بعد از آن «ترس» یکی دیگر از مواردی است که شماها را از ورود به راه حق و تجربه نور و صوت خداوند حق دور می‌کند. فکر می‌کنم همین دو مورد کافی باشد.

 

ایوب : اگر به شما اجازه ورود دهیم، چه می‏شود؟

 

شیطان: حضور من یعنی نبودن حق و نبودن حق یعنی سرباز شیطان بودن وزندگی بدون حق و عشق را تجربه کردن ویا وابستگی کامل به نفسانیات پنجگانه (خشم، طمع، غرور، شهوت، وابستگی) در زندگی شما.

 


محتشمی

دوشنبه 85/7/3 5:18 عصر| | نظر

بسم رب الحسین

 

مصاحبه بسیار خواندنی خبرنگار شرق با

علی اکبر محتشمی کسی که برای تشکیل

حزب الله در سال های اخیر زحمات بسیاری

کشید .

 

«حزب الله لبنان پیروز جنگ است.» این اظهارات علی اکبر محتشمی پور است که با قاطعیت بیان می کند. کسی که در کسوت وزیر کشور و سفیر ایران در سوریه برای تشکیل حزب الله لبنان در سال های گذشته بسیار زحمت کشید و از جان مایه گذاشت. محتشمی پور در حال حاضر دبیرکل کنفرانس بین المللی انتفاضه فلسطین است و همیشه دغدغه اول او فلسطین و لبنان است. محمدعلی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز نقل کرده که در جلسات مجمع وقتی نقل اخبار است، نوبت که به او می رسد، همه از محتشمی پور می پرسند «از لبنان و فلسطین چه خبر» گفت وگو در دفتر کار او انجام شد. تلویزیون بزرگی در دل دیوار کار گذاشته شده و او مرتبا اخبار شبکه های عربی، خصوصا العالم را پیگیری می کند. می گوید خیلی با روزنامه میانه ای ندارد. کم روزنامه می بیند و اگر هم تورقی کند، فقط تیترها را می خواند و نه بیشتر.

برای شروع جنگ میان لبنان و اسرائیل دو نظر وجود دارد. برخی معتقدند آغاز جنگ از زمانی شروع شد که حزب الله دو اسرائیلی را به اسارت گرفت. برخی دیگر شروع جنگ را به زمان های عقب تری می برند و می گویند بعد از خروج اسرائیل از جنوب لبنان در سال ????، همیشه درصدد حمله به لبنان بوده. شما کدام تحلیل را قبول دارید
شروع جنگ اسرائیل علیه لبنان به صورت ظاهری و عملی از چهارشنبه حدود ?? روز پیش آغاز شد. اما مقدمات آن به گذشته دور برمی گردد.
در واقع شما نظر دوم را می پذیرید، درست است
بله. من فکر می کنم آمریکا نقش موثری در این اقدام اسرائیل داشته. البته سران و رهبران اسرائیل نیز مایل به این کار بودند.
علل و عوامل این موضوع که می فرمایید، چیست
باید برگردیم به داستان تصویب قطعنامه ???? شورای امنیت. این قطعنامه بندهای مختلفی را داشت. برخی مربوط به سوریه بود. برخی نیز مرتبط با لبنان بود. بند دوم آن موضوع خلع سلاح حزب الله و گروه های فلسطینی را مطرح کرده است.
آیا ترور رفیق حریری تاثیری داشت
این ترور، موضوع را تشدید کرد که دیدیم منجر به خروج نیروهای سوریه از لبنان شد. بدین ترتیب بخشی از آن قطعنامه که مربوط به سوریه بود، کاملا عملی و اجرا شد. اما در ارتباط با خلع سلاح «مقاومت»، تقریبا اکثریت جریانات سیاسی داخل لبنان با او مخالفت کردند و آن را دخالت بیگانگان در امور داخلی لبنان تلقی کردند. حوادث متعددی نیز رخ داد. از جمله استعفای آقای عمر کرامی و آن انتخاباتی که برگزار شد. تحت فشار آمریکا و غرب در آن انتخابات، آمریکا به خواسته هایش رسید و اکثریت پارلمان را به دست آورد. آمریکایی ها فکر می کردند با این موفقیت سیاسی در لبنان، می توانند سایر اهداف خود را نیز پیدا کنند. از جمله منزوی کردن لبنان و خلع سلاح مقاومت. اما فضای عمومی لبنان و حتی مسیحیان، به گونه ای بود که اجازه چنین کاری را نداد. البته تدبیر و حکمت آقای سیدحسن نصرالله نیز نقش بسیار موثری داشت. به هر صورت باعث شد که آمریکا و طرفداران اسرائیل در این مرحله شکست بخورند. به همین منظور مرحله جدیدی را تدارک دیدند و آن جنگ نابرابر نظامی بود. با این کار می خواستند با فشار آوردن به مردم و احزاب، حمایت آنها از «مقاومت» را بردارند تا نهایت «مقاومت» را مجبور کنند تن به خلع سلاح بدهد. لذا حجم بالای عملیات جنگی که در این مدت صورت گرفته نشان از یک برنامه ریزی درازمدت دارد.
به عبارتی شما معتقدید که شبی که حزب الله پیشدستی کرد و دو اسرائیلی را به اسارت گرفت، شب آغاز حمله نبوده.
بله قطعا این جوری است. این تصمیم، تصمیم یک ساعت و یک روز نیست.
آماده سازی برای یک مانور، نیاز به چند ماه برنامه ریزی دارد چه برسد به آماده سازی یک سیستم نظامی برای عملیات واقعی. قطعا آنهایی که در عملیات نظامی هستند می دانند که با تصمیم گیری یک روزه امکان پذیر نیست که یک عملیات هوایی، زمینی و دریایی را پشتیبانی و تدارک کرد. بر این اساس اسرائیل با هماهنگی آمریکا اقدام به این کار کرد.
چرا آمریکا به دنبال این جنگ است آیا این صرفا مربوط به فلسطین و لبنان می شود
آمریکایی ها در اهداف و برنامه های خودشان شکست های مکرری را خورده اند که پاسخگوی افکار عمومی و مردمشان نیستند. چه در افغانستان، چه در عراق، سومالی، سودان و... هیچ دستاورد سیاسی نداشتند. به همین خاطر زیر سئوال هستند.بوش و حزب جمهوریخواه به همین دلیل زیر فشار است. به همین خاطر برای جبران مافات می خواهد معادله خاورمیانه را به هم بریزد و خاورمیانه جدید را طراحی کند.

 در جنگ های گذشته بین اسرائیل و اعراب مقامات اسرائیلی در کمتر از ?? بند به موفقیت می رسیدند. اما در این جنگ هنوز نتوانسته اند به موفقیت نسبی برسند. آیا اسرائیل ضعیف تر از گذشته شده یا حزب الله بسیار قوی تر از ارتش کشورهای عربی است
من نه مدعی هستم حزب الله قوی تر از ارتش های منظم کشورهای عربی در جنگ های گذشته است و نه اسرائیل ضعیف شده است. جمال عبدالناصر در سال ???? جنگی را رهبری می کرد که از نظر هوایی، زمینی، دریایی، ارتش اعراب خیلی قوی بود. ارتش های اعراب خیلی قوی بودند. اسرائیل نیز ضعیف نشده بلکه قدرت نظامی آن، در سال های اخیر بیشتر از همه کشورهای عربی بوده و خود را برای رویارویی با کل خاورمیانه آماده کرده است. حتی با کمک آمریکا، سلاح های پیشرفته ای را نیز در اختیار گرفته است. مثل همین سیستم ضدموشکی هوشمند که امروز از آنها استفاده می کند.
پس علت این طولانی شدن جنگ چیست
حزب الله و مقاومت اسلامی در سیستم جنگ های چریکی و غیرمنظم به مرحله ای رسیده که تاکنون هیچ جنبش و جریان چریکی ای در دنیا به آن سطح هنوز نرسیده اند. فلسطینی ها که زمانی سرآمد نیروهای آزادی بخش در دنیا بودند و در جنگ ???? بیش از ?? هزار چریک فدایی داشتند، نتوانستند در مقابل اسرائیل مقاومت کنند. اما الان حزب الله به سطحی رسیده که هیچ جنبشی نرسیده است.
حزب الله مسلح به چه نوع سلاحی است که توانسته تا این سطح پیشرفت کند
مجهز به دو سلاح است. یک نوع سلاح ظاهری است. همین موشک هایی که در اختیار دارد.
چه موشک هایی
موشک هایی که استفاده کرده. از کاتیوشا گرفته تا موشک های زلزالی که تا آخرین نقطه اسرائیل را می تواند هدف قرار دهد. چرا که مساحت اسرائیل ?? هزار کیلومتر است. عرض آن ?? ?? کیلومتر و در طول ??? کیلومتر است. موشک زلزال ? حزب الله، ??? کیلومتر برد دارد که هیچ جایی از فلسطین که در اشغال اسرائیل است، وجود ندارد که موشک های حزب الله به آنجا نرسد.
سلاح دوم که گفتید حزب الله در اختیار دارد، چیست
جسارت و جرات است. ببینید ممکن است برخی کشورها دانش یک سلاح را داشته باشند اما جسارت استفاده از آن را ندارند. حزب الله هم دانش استفاده از سلاح ها را دارد و هم جسارت و جرات آن را. دانش حزب الله از نظر به کارگیری سلاح هایی که در اختیار دارد فوق العاده است.
حزب الله این دانش را از کجا به دست آورده است
مقداری از این دانش تجربی است و مقداری نیز اکتسابی.
چگونه
بخشی از آن آموزش هایی است که حزب الله در ایران دیده است. در جبهه های جنگ این آموزش را دیده اند. به عبارتی بسیاری از نیروهای ورزیده حزب الله کسانی هستند که در جنگ ?ساله ما، در جبهه های ما بودند و اینجا عملیاتی را مستقیما و یا زیر پوشش انجام می دادند.
آیا به غیر از جبهه ها آموزش دیگری هم داشته اند
یکسری از آموزش ها را حزب الله در لبنان دیده است. حضرت امامره در سال ???? با اعزام نیرو به سوریه و لبنان مخالفت کردند. به عبارتی بعد از اینکه پنجمین هواپیمای ایرانی که از سپاه و بسیج و تیپ ذوالفقار به لبنان نیرو وارد کردند، امام با این کار مخالفت کردند. من آن وقت سوریه بودم. مردم سوریه و لبنان از اینکه دیگر نیروهای ایران برای دفاع و مبارزه با اسرائیل به این کشورها نمی آیند، نگران بودند. من وقتی آمدم خدمت امام رسیدم خیلی احساساتی شده بودم. با شور و حرارت و احساس صحبت می کردم. امام من را آرام کردند. برخورد امام مثل یک شخصیت نظامی باتجربه و دانش بالا بود. ایشان فرمودند نیرویی که برای مبارزه به میدان معرکه می رود، باید پشتیبانی شود. یعنی عقبه آن نیرو باید بسیار مستحکم باشد. ما چگونه می توانیم نیروهای سپاه و بسیج را به سوریه و لبنان بفرستیم، درحالی که راه پشتیبانی ما از عراق و ترکیه است. دو کشوری که در آن زمان با ما خوب نبودند. عراق در اختیار رژیم بعث بود و ترکیه هم پیمان ناتو و آمریکا است. ایشان فرمودند تنها راهی که وجود دارد این است که بروید و جوانان و نیروهای لبنانی را آموزش بدهید، آماده و تجهیز کنید تا از کشور خودشان در مقابل اسرائیل دفاع کنند و آنچه را که حقوق ملت فلسطین و لبنان است استیفا کنند. از این لحظه فاز جدیدی آغاز شد که آموزش نیروهای لبنانی بود و به تشکیل حزب الله و مقاومت منجر شد. که دیدیم پس از ?? سال اسرائیل در برابر چنین نیرویی تن به شکست داد و از لبنان خارج شد. این مقاومت مورد حمایت مردم هم بود. رسانه های غربی که می دانید در جای جای لبنان هستند. شبکه های تلویزیونی صهیونیستی، آلمانی، آمریکایی و... در لبنان هستند. آنها هر روز به آوارگان لبنانی سر می زنند و فیلم می گیرند. اگر در یک مورد فردی علیه حزب الله و جنگ صحبت می کرد، قطعا تمام شبکه ها نه یک بار بلکه چندین بار آن را پخش می کردند. یک نفر نیست که علیه حزب الله و نصرالله سخن بگوید. دلیل آن نیز این است که پایگاه مقاومت در میان مردم قوی است. به حدی که احزاب مخالف حزب الله و مقاومت نیز مجبور به سکوت شده اند. حتی شدیدترین مخالف حزب الله که «جنبلاط» است، امروز موافق حزب الله شده است.
در بحث دانش نظامی حزب الله، اشاره کردید که توانسته است خود را در جهان به یک سطحی برساند که دیگران نتوانسته اند. در این سال ها از چه دانشی حزب الله بهره برده
حزب الله تجربه جنگ ??ساله را با اسرائیل داشت. به همین خاطر با تاکتیک و تکنیک های اسرائیل کاملا آشنا است. در این ?? سال نیز با فضای بازی که پیدا کرد، مجهز به انواع سلاح ها شد و سنگرهای مناسبی را برای خود مهیا کرد. الان در بیروت تمام مناطقی که فرماندهان سیاسی نظامی حزب الله سکونت داشتند، توسط اسرائیل با خاک یکسان شده است. در جنوب لبنان تمام راه ها تخریب شدند. تمام پایگاه های موشکی حزب الله را تخریب کردند. اسرائیل در چهار روز اول اعلام کرد که ??? پایگاه موشک انداز حزب الله را با خاک یکسان کرده است. اما بلافاصله، از همان نقاطی که بمباران شده، حزب الله موشک شلیک می کند.
چگونه
به خاطر اینکه حزب الله در دل کوه های لبنان توانسته است پایگاه های پیشرفته ضدبمب بسازد. یکی از شبکه های تلویزیونی نشان می داد که اسرائیل یکی از پایگاه های حزب الله را با خاک یکسان کرده است. اما بعد از سه بار بمباران در یک روز، از همان پایگاه ?? موشک به طرف اسرائیل شلیک شد. اسرائیل وقتی از طریق هوایی موفق نشد، عملیات زمینی را در پیش گرفت. سر مرز لبنان یک مثلث از شهرهای بنت جبیل، مارون الراس و عین تارون وجود دارد. نزدیک دو هفته است اسرائیل در عمق پنج کیلومتری خاک لبنان آمده و مانده است. حتی در یک جنگ زمینی نیز اسرائیل شکست بسیار مفتضحانه ای خورد و از آنجا هم عقب نشینی کرد و دوباره به حمله هوایی روی آورد.
از صحبت شما می توان نتیجه گرفت که هم حزب الله و هم اسرائیل از مدت ها پیش به یک رویارویی می اندیشیدند. درست است
قطعا همین طور است. اسرائیل بعد از خروج ذلت بار از جنوب لبنان، مثل حیوان زخم خورده ای بود که می خواست زهر خود را بریزد. به همین خاطر حزب الله در این مدت کاملا خود را تجهیز کرد. اسرائیل فکر نمی کرد حزب الله به این سطح برسد تا جایی که ?? درصد اقتصاد اسرائیل تعطیل شود.
الان برخی شایعات درصدد القای این موضوع است که حزب الله بدون پشتوانه ایران نمی توانست چنین مقاومتی را از خود نشان دهد. شما این را حتما شنیده اید.
بله. می گویند این حزب الله نیست. این سپاه پاسداران ایران است. اسرائیل و آمریکا برای آنکه پوششی بگذارند بر شکست های پی درپی خود، این مسائل را مطرح می کنند. البته درست است که در ابتدای کار نیروهای حزب الله در ایران و لبنان توسط سپاه پاسداران آموزش دیدند، اما اینها از نوع شاگردانی هستند که از اساتید خود پیشی گرفته اند و قابل قیاس نیستند. حزب الله در دنیا تبدیل به یک نیروی برجسته و استثنایی شده است. از نظر دانش، توان و تجربه قابل قیاس با هیچ جنبش و حرکتی نیست.
آموزش نیروهای حزب الله تا چه زمانی صورت می گرفت
والله تا دوره ای که خود من در سوریه و لبنان بودم، حدود ?? دوره و در هر دوره نیز ??? نفر، نیروهای لبنانی آموزش می دیدند. بعد از آن نیز ادامه پیدا کرد. فکر می کنم حزب الله تا الان متجاوز از ??? هزار نفر را چه مستقیم و چه غیرمستقیم آموزش داده است. اکثر نیروهای آموزش دیده، نیروهای داوطلب هستند و در چنین شرایطی وارد عمل می شوند. اما نیروهای تمام وقت حزب الله، تعداد اندکی هستند.
آیا حزب الله تصور می کرد که اگر این دو اسرائیلی را به اسارت بگیرد، اسرائیل به خاک لبنان حمله کند
فکر نمی کنم چنین تصوری را حزب الله داشته باشد. البته تصورم بر این است که حزب الله فکر می کرد بعد از به اسارت گرفتن دو نظامی اسرائیلی، این کشور به یکسری حملات ایذایی دست بزند و تا مدت کوتاهی برای اینکه عقده خود را خالی کند، این حرکات ایذایی را داشته باشد و بعد موضوع تبادل اسرا توسط یکی دو تا کشور که وارد مذاکره می شوند یا سیستم بین المللی در دستور کار قرار بگیرد.
فکر می کنید شروع جنگ به نفع حزب الله بود
بحث الان این نیست که به نفع حزب الله بود یا به نفع اسرائیل. هم حزب الله اعلام کرده که این جنگ برای ما جنگ مرگ و حیات است و هم شیمون پرز از طرف اسرائیل اعلام کرد که این جنگ برای اسرائیل حکم مرگ و حیات را دارد. حزب الله می دانست که چه دو اسیر را بگیرد و چه آن دو را نگیرد، چنین جنگی را در پیش دارد. به همین خاطر اقدام به ضربه پیشدستانه کرد. زیرا در آغاز جنگ آن کسی که ضربه اول را بزند، از نظر تفوق روحی و روانی می تواند جنگ را برده باشد. اگر حزب الله این عملیات را انجام نمی داد و اسرائیل شروع کننده بود، خیلی با اینکه حزب الله دست برتر داشته باشد متفاوت بود. الان وضعیت اینگونه است که حزب الله در یک عملیات صرفا نظامی وارد شده و ضربه ای را به اسرائیل زده است. کاری به غیرنظامیان نداشته و دو تا اسیر گرفته و تعدادی را به هلاکت رسانده و تعدادی نیز مجروح شده اند. اگر اسرائیل برنامه ای از پیش تعیین شده نداشت به صورت طبیعی وارد درگیری نظامی می شد. منطقه ای را اشغال می کرد تا بعد اسرای خود را پس بگیرد. اما اسرائیل چنین نکرد یعنی برای آزادی دو اسیر وارد جنگ نشد. برای هدفی که از پیش داشت وارد جنگ شد. لذا وقتی ضربه خورد، جنون وار وارد جنگ شد و حتی نیروهای سازمان ملل را نیز مورد هدف قرار داد. معتقدم نیروهای سازمان ملل نقش جاسوس را برای اسرائیل در این سال ها بازی کرده اند. اما اسرائیل به آنها نیز رحم نکرد.
شما عنوان کردید که این جنگ حکم مرگ و زندگی را برای دو طرف دارد. با این حساب آینده جنگ را چگونه پیش بینی می کنید
اصولا جنگ اگر به همین شکل تمام شود، پیروزی بزرگی نصیب مقاومت و حزب الله شده است.
به این «شکل» یعنی آتش بس است
بله. اگر آتش بس اعلام شود و اسرائیل نتوانسته باشد که هیچ جایی را در لبنان بگیرد، پیروزی از آن حزب الله خواهد بود. چون نه جایی را گرفته و نه توانسته حزب الله را خلع سلاح کند یا پایگاه های آن را بگیرد. این شکست اسرائیل است.
حزب الله با آتش بس موافق است
حزب الله اعلام کرده آتش بس و بلافاصله مذاکره برای تبادل اسرا و سپس عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از شبعا. الان همه دنیا این شرایط را پذیرفته اند. اینها پیروزی حزب الله است.
اما در نشست رم بحث منطقه حائل مطرح شد و ?? کیلومتری که باید نیروهای حافظ صلح مستقر شوند تا حزب الله در این مناطق حضور نداشته باشد.
بله. بعضی در دنیا و حتی خود اسرائیل به دنبال این هستند که بین خودشان و لبنان منطقه حائلی را به وجود بیاورند. این ?? کیلومتر تا «نهر لیطانی» است. قرار است نیروهای سازمان ملل تقویت شده در این حدود مستقر شوند تا حزب الله دیگر حضوری در این مناطق نداشته باشد.
آیا حزب الله در این مناطق تاثیر گذار است
بله. بسیار.
خب اگر حزب الله از آنجا عقب رانده شود که به نوعی خلع سلاح نیز رخ داده است.
نه، خلع سلاح حزب الله که الان مطرح شده چنین است که در هیچ منطقه ای از لبنان این گروه دیگر اسلحه نداشته باشد. تبدیل به یک حزب سیاسی شود و کلیه سلاح های خود را تحویل ارتش دهد.
در واقع همان قطعنامه ???? اجرا شود.
بله. اما الان چون هیچ کس در لبنان جرات ندارد از خلع سلاح حزب الله سخن بگوید لذا خط حائل مطرح شده است و اینکه حزب الله پشت نهر لیطانی قرار بگیرد. این به معنای خلع سلاح حزب الله نیست. قرار است نیروهای سازمان ملل و ارتش لبنان در آنجا مستقر شوند. اگر همین نیز رخ دهد، از طرف آمریکا و اسرائیل یک عقب نشینی محسوب می شود.
چرا عقب نشینی شما می گویید نیروهای سازمان ملل جاسوس اسرائیل هستند. خب قرار است همین نیروها با هدایت آمریکا در این محل مستقر شوند. آیا این عقب نشینی برای حزب الله محسوب نمی شود که خاک خود را از دست داده است
حزب الله که هنوز آن را نپذیرفته است. حزب الله تلویحا گفته چرا نیروهای حائل بیایند به خاک لبنان، بروند در خاک اسرائیل مستقر شوند. معلوم نیست که حزب الله این را بپذیرد که نیروهایش به پشت آن خط حائل بیایند. اسرائیل ادعا می کند که در این منطقه حائل پایگاه های حزب الله مستقر است و حزب الله باید از آنها عقب نشینی کند. زیرا از آنجا خاک اسرائیل را به راحتی هدف قرار می دهد. ما می گوییم به فرض که حزب الله پذیرفت و پشت نهر لیطانی رفت اما باز به علت داشتن سلاح های موشک دوربرد، رعد ? و ? و حتی کاتیوشاها می توانند تا ?? کیلومتر خاک اسرائیل را هدف قرار دهند. حتی موشک های خیبر ? ، ? و ? حزب الله تا عمق ?? ، ??? و ??? کیلومتری خاک اسرائیل را می زند. در هر صورت این جنگ، جنگی نیست که مورد خواست آمریکا و اسرائیل باشد. تا الان شکست آنها را در پی داشته است.
پس چرا سران عرب از حزب الله حمایت نکردند
متاسفانه یکسری از کشورهای عربی با سیاست های آمریکا در منطقه هماهنگ هستند. اینها هم با حماس و دولت اسماعیل هنیه موضع منفی داشتند و هم با حزب الله. سیاست آمریکا، سیاست دفاع از حماس نبود. آنها نیز همین خط را دنبال می کنند. این برخاسته از سیاست های آمریکا است. اما سوریه، سودان، الجزایر و لیبی نیز از حزب الله حمایت کردند و خواستار آتش بس شدند.
یک بحث درباره رابطه حزب الله و ایران مطرح است. برخی معتقدند بهتر بود که این روابط شفاف نمی بود تا اجازه بهانه گیری نیز داده نشود.
تعارف که نداریم. حزب الله فرزند معنوی امام ره و انقلاب و جمهوری اسلامی ایران از اول بوده و هست. شترسواری که دولا دولا نمی شود. به هرحال ایران از مردم لبنان، در قالب های مختلف حمایت کرده است. در زمینه کشاورزی، دارو، درمان، جهاد سازندگی و... به مردم لبنان کمک شده است. این کمک ها نیز مربوط به شیعه و سنی نبوده به همه کمک شده است.
با این حساب شما آینده مقاومت و حزب الله را چگونه می بینید با توجه به اینکه دپو تسلیحات محدود است و راه ها نیز کنترل می شود.
تا زمانی که مردم لبنان بخواهند، آنها می مانند و می جنگند. در لبنان یک ارتش مجهز و آموزش دیده که بتواند از تمامیت ارضی لبنان حفظ و حراست کند، تا به حال نداشته ایم. در گذشته دیدیم که این ارتش نتوانست مقابل اسرائیل مقاومت کند. علت اینکه مردم لبنان یکپارچه از حزب الله و مقاومت دفاع می کنند، برای خاطر این است که تنها نیرویی است که از شرف و ناموس آنها دفاع می کند. تا زمانی که این شرایط هست، مقاومت با حمایت مردم وجود خواهد داشت.
درباره توان مالی حزب الله نیز بحث هایی مطرح است. می توانید اطلاعاتی در این باره ارائه دهید که این تشکیلات با اینکه دولت را همراه خود ندارد از کجا حمایت مالی می شود
محبوبیت حزب الله خیلی از مرزها را شکسته است. به گونه ای که در میان سعودی ها، کشورهای عرب خلیج فارس، آفریقایی اعرابی که در اروپا و آمریکا هستند علاقه به حزب الله و کمک به آن، به مراتب بیشتر از ایران است. روی این حساب حمایت های مالی به حزب الله، تقریبا بین المللی شده است. حتی غیرمسلمانان نیز به علت کینه ای که به استکبار جهانی و اسرائیل دارند، می خواهند حزب الله پیروز شود.
براین اساس موسسات خیریه ای وجود دارد که برای کمک به «مقاومت» اقدام به جمع آوری اعانه می کند. آنها یکسری موسساتی را ساخته اند که از بهره آن خیلی از هزینه های حزب الله تامین می شود. الان حزب الله در بعد جهانی مطرح است و پشتوانه مالی آن از طریق این موسسات خیریه و تاسیس مراکز اقتصادی تجاری، صنعتی در کشورهای مختلف انجام می شود.
به عنوان آخرین سئوال فکر می کنید جنگ تا چند وقت دیگر طول می کشد
تا زمانی که اسرائیل از پیشروی و خلع سلاح حزب الله مایوس شود، ادامه پیدا می کند. الان ?? درصد امید اسرائیل قطع شده. ?? درصد مانده که آن هم به علت کمک های آمریکا و امیدواری به موشک های آنها است. امیدوارند بتوانند در مرحله بعد جنگ را زمینی کنند. اگر عملیات زمینی آغاز شود، جنگ خیلی طولانی خواهد شد. زیرا حزب الله به این راحتی کوتاه نمی آید و عقب نشینی نمی کند.
آیا احتمال دارد که اسرائیل از سلاح هسته ای یا شیمیایی استفاده کند
این فرضیه الان مطرح شده است. الان اسرائیل از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. درباره حمله اتمی بحث مطرح است. اما من بعید می دانم که اسرائیل بتواند این کار را بکند زیرا صرف نظر از فضای بین المللی، اولین آسیب آن را خود می بیند. زیرا به علت کوتاهی راه از جنوب لبنان تا اسرائیل، محیط زیست خود اسرائیل نیز سال های متمادی آلوده خواهد شد. به همین دلیل فکر نمی کنم از سلاح اتمی استفاده کند. اما از سلاح شیمیایی استفاده کرده و می کند. اما تاثیری ندارد. زیرا پناهگاه های حزب الله نفوذناپذیر هستند.
اگر اسرائیل از سلاح اتمی استفاده کند، واکنش حزب الله چگونه خواهد بود
بعید نیست که حزب الله با همین موشک ها و با استفاده از سلاح پیشرفته تری واکنش شدید نشان دهد.