پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعزام خارج از نوبت به حج

چهارشنبه 89/3/26 10:24 صبح| اعزام، حج، به، خارج، از، نوبت | نظر

مدیر حج و زیارت استان تهران گفت: ودیعه‌گذاران حج تمتع بالای 81 سال در صورت تأیید پزشک می‌توانند خارج از نوبت برای این سفر اقدام کنند.
علی محدث  درباره‌ی اعزام افراد کهن‌سال به حج تمتع، اظهار کرد: امسال تمام متولدان 1308 و پیش از آن که فیش حج تمتع تا پایان سال 1384 را دارند و متولدان 1303 و پیش از آن که دارای سپرده‌گذاری تا پایان سال 1386 هستند، همراه یکی از منسوبان خود که دارای همین شرایط سپرده‌گذاری باشد، می‌توانند برای اعزام خارج از نوبت حج تمتع اقدام کنند. او بیان کرد: تمام افراد بازمانده از حج گذشته مشمول اعزام هستند، مگر آن‌که پزشک کاروان، سلامت و توانایی جسمی آن‌ها را تأیید نکند. در غیر این صورت، شرایط محدود‌کننده‌ی دیگری برای اعزام این افراد کهن‌سال وجود ندارد. وی ادامه داد: اکنون 15 درصد ظرفیت کاروان‌های استان تهران خالی است و تمام ودیعه‌گذاران حج تمتع تا 20 بهمن 1383 در اولویت اعزام قرار دارند و باید در فرصت اندک باقی‌مانده برای ثبت نام در کاروان‌های حج اقدام کنند. مدیر حج و زیارت استان تهران درباره‌ی اعلام نشدن مابه‌تفاوت هزینه‌ی سفر حج تمتع در برخی دفاتر خدمات زیارتی و بلاتکلیفی زائران بین بانک و آژانس، گفت: هزینه‌ی سفر در هر کاروان مشخص است که پس از کسر سود بانکی سپرده، مابه‌تفاوت هزینه‌ی این سفر به مدیر کاروان اعلام می‌شود و سپس زائر می‌تواند آن را به بانک پرداخت کند. او تأکید کرد: نیازی نیست زائر شخصا برای مشخص شدن مابه‌تفاوت این هزینه به بانک مراجعه‌ کند، چون این وظیفه‌ی مدیر کاروان است. مراجعه‌ی برخی زائران به بانک معمولا برای تبدیل فیش اولیه به فیش یک‌میلیون تومانی است محدث هم‌چنین درباره‌ی آخرین وضعیت ثبت‌ نام عمره‌ی مفرده، گفت: سپرده‌گذاران بانک ملت تا اولویت 150 هم‌چنان فرصت دارند تا ظرفیت اندک باقی‌مانده در کاروان‌های عمره تا پایان تیرماه را تکمیل کنند. اکنون اعزام عمره نیز بدون مشکل ادامه دارد.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


اولویت های جدیدتمتع

سه شنبه 89/3/25 12:20 عصر| حج، جدید، الویتهای | نظر

سازمان حج و زیارت به منظور تکمیل ظرفیت خالی برخی از کاروان های استان های مختلف کشور،از دارندگان قبض های ودیعه گذاری حج تمتع بانک ملی حدفاصل یازدهم تا بیستم بهمن ماه 1383 دعوت کرد تا در صورت تمایل با در دست داشتن مدارک لازم به یکی از کاروان ها مراجعه کرده و مراحل نام نویسی خود را طی کنند. در این اطلاعیه تاکید شده است، مهلت در نظر گرفته شده برای مراجعه 10 روز خواهد بود و پس از انقضای این مهلت و یا تکمیل ظرفیت کاروان ها، سازمان حج و زیارت تعهدی در قبال عدم مراجعه و اعزام آنان در سال جاری نخواهد داشت. پیش از این متقاضیانی که تا 10 بهمن ماه سال 83 ودیعه‌ گذاری کرده اند برای ثبت نام در کاروان های حج سال 89 دعوت شده بودند.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


خریدفیش حج از واسطه ها

سه شنبه 89/3/4 4:43 عصر| حج، فیش | نظر

علی لیالی در جمع خبرنگاران افزود: نحوه نقل و انتقال قانونی فیش حج در پشت سند ارایه شده به زایر قید شده و تنها در صورت واگذاری به بستگان درجه یک و یا منسوبین قابل اثبات از سوی حج و زیارت قانونی و قابل انجام است. 
او تصریح کرد: امسال به دلایل مختلف، نقل و انتقال فیش حج را محدود کردیم مگر در زمان ثبت نام که بین زایر متقاضی و بانک توافق شده باشد. وی با بیان اینکه در فراز و فرود نقل و انتقال فیش حج و عمره بسیاری از مردم وارد محیط های دلالی و واسطه گری می شوند، افزود: در این فضا، عموما مردم مغموم و متضرر می شوند و در نهایت به حج نمی رسند. رییس سازمان حج و زیارت از مردم خواست وارد این فضای دلالی واگذاری فیش حج نشوند چرا که شیوه های نقل و انتقال فیش حج از قبیل اسناد پزشکی، ضریب سنی، هبه و غیره از نظر سازمان حج وز یارت و به طور کلی، قانونی نیست و ممنوع است. لیالی ادامه داد: تنها در صورتی نقل و انتقال فیش حج و عمره قابل پذیرش است که با معیارهای درج شده در فیش زایر مطابقت داشته باشد یا همگون با شرایط و قوانین حج و زیارت باشد.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


افزایش هزینه حج

سه شنبه 89/3/4 4:34 عصر| حج، هزینه، افزایش | نظر

رییس سازمان حج و زیارت، با بیان اینکه سقف قیمت سفر حج امسال چهارمیلیون و 104 هزار تومان است، گفت: قیمت سقف سفر حج در مقایسه با سال گذشته، حدود 400 هزار تومان افزایش یافته است. 
علی لیالی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: قیمت کف سفر حج، امسال دومیلیون و 543 هزار تومان است که در مقایسه با سال 87 که دو میلیون و 291 هزار تومان بود، در حدود 300 هزار تومان افزایش داشته است. معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال ادامه داد: افزایش قیمت تمام شده سفر حج به ایستگاههای پروازی و امکانات ارایه شده به زایران که بیشترین آن مربوط به حوزه اقامتی است، برمی گردد. لیالی توضیح داد: در برخی استان ها همچون آذربایجان شرقی با توجه به افزایش قیمت سفر حج، امسال شاهد حدود 7/2 درصد کاهش قیمت هستیم و در سایر استان ها همچنین بین 3 تا 7 درصد شاهد افزایش قیمت بوده ایم. رییس سازمان حج و زیارت افزود: برنامه اعزام زایران از 17 ایستگاه پروازی انجام می شود که 10 ایستگاه به پروازهای هواپیمایی سعودی و هفت ایستگاه به هواپیمایی کشوری اختصاص دارد. وی با بیان اینکه اعزام 98 هزار و 500 نفر به حج تمتع قطعی شده است، گفت: از این تعداد 88 هزار نفر زایر و مابقی عوامل اجرایی و دست اندرکاران حج هستند. لیالی اضافه کرد: 48 هزار نفر در قالب مدینه قبل و 47 هزار نفر مدینه بعد که 50 درصد انتقال، توسط هواپیمایی سعودی و 50 درصد توسط هواپیمایی ملی صورت می گیرد، اعزام می شوند. معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برنامه اعزام زایران حج از 29 مهر تا 18 آبان ماه امسال و در قالب 630 کاروان انجام می شود. وی یادآورشد: ثبت نام زایران در کاروان های حج از پنجشنبه - ششم خرداد ماه جاری - در استان ها و از روزجمعه - هفتم خرداد ماه - در تهران و شهرستان ها آغاز می شود.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


اطلاعیه سازمان حج درباره تمتع

شنبه 89/3/1 2:34 عصر| حج، تمتع، اطلاعیه، سازمان، درباره، سال، 1389 | نظر

با عنایت خداوند متعال و برنامه ریزی های انجام شده پذیرش متقاضیان دارای اولویت تشرف به حج تمتع سال 1389 در کاروان های منتخب فراهم گردیده است لذا از افراد واجد شرایط دعوت می گردد به ترتیب ذیل اقدام نمایند:
الف - مشمولین تشرف:
1- کلیه دارندگان قبوض ودیعه گذاری علی الحساب حج تمتع یک میلیون تومانی که تا تاریخ 10/11/1383 در یکی از شعب بانک ملی ودیعه گذاری نموده باشند، ازاینرو:
1-1 آندسته از متقاضیانی که: اسناد ثبت نامی سال های 1360 و 1363 (با مبالغ 000/180 و 000/200 و 000/250 و 000/270 ریالی) را دارا می باشند می بایست ضمن مراجعه به دفتر حج و زیارت استان مربوطه برای تبدیل سند خود به قبض ودیعه گذاری یک میلیون تومانی و استفاده از تسهیلات متعلقه اقدام و جهت دریافت قبض جدید به شعبه بانک معرفی شده از سوی حج و زیارت استان مراجعه نمایند.
2-1 اسناد هشت میلیون ریالی مربوط به سال1377 و منتهی به31/1/1378. دارندگان اینگونه اسناد می بایست قبل از مراجعه به مدیر کاروان به یکی از شعب بانک ملی مجهز به شبکه سیبا و با استفاده از تسهیلات و یارانه مربوطه (000/000/3 ریال) مراجعه و نسبت به تبدیل قبض ودیعه گذاری خود به قبض 000/000/10 ریالی اقدام نمایند.
3-1 اسناد هشت میلیون ریالی از 1/2/1378 تا 31/12/1378. دارندگان اینگونه اسناد باید قبل از مراجعه به مدیرکاروان به یکی از شعب بانک ملی مجهز به شبکه سیبا مراجعه و با احتساب سود متعلقه نسبت به تبدیل سند خود به ودیعه گذاری حج تمتع 000/000/10 ریالی اقدام نمایند.
2-کلیه دارندگان قبوض 000/000/10ریالی متولد سال1308 و سالهای قبل از آن مشروط بر اینکه تاریخ ودیعه گذاری آنها تا پایان 29/12/1384باشد.
3- کلیه دارندگان قبوض 000/000/10ریالی متولد سال1303و سالهای قبل از آن مشروط بر اینکه تاریخ ودیعه گذاری آنها تا پایان29/12/1386باشد. تذکرمهم: مشمولین ردیف های 2و3 که سال گذشته با مراجعه به دفتر حج و زیارت استان مربوطه دعوتنامه تشرف اخذ نمودند در سالجاری نیازی به مراجعه مجدد به دفتر حج و زیارت استان نداشته و مستقیماً می توانند با دردست داشتن مدارک لازم به کاروان مورد نظر مراجعه نمایند.
4- بستانکاران سازمان:افراد واجد شرایط دارای اولویت تشرفی که در سال های گذشته در کاروان پذیرش شده و مشرف نگردیده اند باید ابتدا به دفتر حج و زیارت استان مراجعه تا وفق دستورالعمل های سازمان نسبت به پایدار نمودن قبض ودیعه گذاری مربوط از طریق مراجعه به شعب بانک ملی وفق ضوابط اقدام لازم برای ایشان معمول گردد،‌ بدیهی است اینگونه اسناد بعد از تبدیل به قبض ودیعه گذاری ده میلیون ریالی جدید از سوی بانک نسبت به ظهرنویسی آن با ذکر سابقه اولویت و شماره قبض اولیه اقدام و ممهور به مهر بانک اقدام خواهد شد.
ادامه مطلب...

ثبت نام حج تمتع

چهارشنبه 89/2/29 10:30 صبح| حج، تمتع، ثبت، نام | نظر

ودیعه‌گذاران حج تمتع تا دهم بهمن‌ماه سال 1383 برای ثبت نام در کاروان‌ها از ششم و هفتم خردادماه می‌توانند اقدام کنند.

عبدالله نصیری ـ مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت ـ با بیان این مطلب ، گفت: اولویت‌های اعلام‌شده برای حج تمتع در استان تهران، از هفتم خردادماه برای ثبت نام در کاروان‌ها می‌توانند اقدام کنند. ثبت نام در کاروان‌های حج دیگر استان‌ها نیز از ششم خردادماه آغاز می‌شود. به گفته‌ی او، سهمیه‌ی حج تمتع امسال ایران، 94هزار نفر است که 89هزار نفر به‌عنوان زائر و بقیه در قالب نیروهای خدماتی به عربستان اعزام می‌شوند. البته ایران برای افزایش سهمیه‌ی بیش‌تر درخواست داده و سازمان حج و زیارت منتظر اعلام موافقت عربستان است. وی درباره‌ی 40هزار نفری که از حج تمتع سال پیش به‌خاطر شیوع آنفلوآنزای نوع «آ» بازماندند، بیان کرد: تمام این افراد در اولویت اعزام هستند و با آغاز ثبت نام در کاروان‌ها می‌توانند مدارک خود را تحویل دهند. مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت ادامه داد: اعزام زائران برای حج تمتع از اول آبان‌ماه (14 ذی‌القعده) آغاز می‌شود و به‌دلیل برگزاری کلاس‌های آموزشی، امسال دو هفته زودتر ثبت نام در کاروان‌ها آغاز شده است؛ اما همه‌چیز براساس برنامه‌ریزی است و سازمان حج و زیارت قراردادهای مربوط به بخش حمل‌ونقل و مسکن را بسته است. نصیری درباره‌ی هزینه‌ی حج تمتع امسال و درصد افزایش آن نسبت به سال پیش، اظهار داشت: هزینه‌های این سفر هنوز کامل مشخص نشده است.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


اعزام افرادبدون فیش حج

چهارشنبه 89/2/29 10:28 صبح| حج، عمره، فیش، خرید، فروش | نظر

عبد‌الله نصیری  در خصوص شرایط داشتن همراه برای عمره‌گزاران اظهار داشت: داشتن همراه برای عمره‌‌گزارن بالای 75 سال اجباری نیست اما این فراد می‌توانند از تسهیلات خاص برای بردن یک نفر همراه استفاده کنند.
وی افزود: عمره‌گزاران بالای 75 سال در صورت تمایل می‌توانند فردی که دارای فیش عمره اعلام نشده باشد را به عنوان همراه خود برای عمره سال جاری پذیرش کنند. وی یادآور شد: پسری که دارای فیش عمره دارای اولویت باشد، می‌تواند پدر یا مادر 75 ساله خود با فیش عمره اعلام نشده را عنوان همراه با خود ببرد همچنین پدر بالای 75 سال که پسرش دارای فیش عمره اعلام نشده باشد نیز می‌تواند از این امکان استفاده کند.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


7خردادثبت نام تمتع

شنبه 89/2/25 12:34 عصر| حج، تمتع، ثبت، نام | نظر

 عبدالله نصیری افزود: برنامه‌ریزی برای اعزام زائران به حج تمتع انجام شده اما اولویت‌های اعزام زائران و برنامه زمانبندی آنان برای ثبت‌نام در کاروان‌ها طی 2 هفته دیگر اعلام می‌شود و پس از آن زائران می‌توانند ثبت‌نام کنند.
نصیری تاکید کرد: در تمتع امسال افرادی که سال گذشته به دلیل محرومیت‌های اعمال شده امکان سفر نداشتند‌، در اولویت اعزام قرار می‌گیرند. سال گذشته به دلیل شیوع آنفلوآنزا، افراد بالای 65 سال‌، کودکان کمتر از 12 سال و همچنین افراد دارای بیماری‌‌هایی ریوی‌، کلیوی‌، بیماری‌های کم‌خونی‌، تالاسمی‌، قلبی و دیابتی‌، مبتلایان به سرطان‌های فعال‌، زنان باردار‌، افراد دارای چاقی مفرط و ضایعه نخاعی به حج تمتع اعزام نشدند. نصیری با اشاره به این‌که امسال حدود 97 هزار زائر ایرانی به حج تمتع اعزام می‌شوند‌، گفت: این در حالی است که سال گذشته بیش از 60 هزار زائر عازم سرزمین وحی شده بودند. وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار نفر از ثبت‌نام‌کنندگان در نوبت اعزام حج تمتع قرار دارند، افزود: عملیات اعزام زائران به حج تمتع نیمه اول آبان ماه آغاز می‌شود و در صورت موافقت مقامات عربستان، ظرفیت اعزام به تمتع در سال جاری افزایش پیدا می‌کند.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


ثبت نام درکاروان تمتع

دوشنبه 89/2/20 12:11 صبح| ثبت نام، حج، تمتع | نظر

رییس سازمان حج و زیارت گفت: عملیات ثبت نام دارندگان اولویت تشرف حج تمتع سال 1389، از اول خرداد آغاز می شود. 
علی لیالی افزود: دارندگان اولویت تشرف می توانند از اول خرداد براساس زمان بندی که به زودی اعلام می شود، با مراجعه به کاروان ها، برای اعزام اقدام کنند وی اضافه کرد: امسال بر اساس توافق با وزارت حج عربستان،97هزار زائر ایرانی برای حضور در مراسم حج تمتع رهسپار خانه خدا خواهند شد. رییس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به حجم بالای متقاضیان و علاقه مندان برای حضور در این مراسم معنوی، درخواست افزایش سهمیه را به مسئولان حج عربستان داده ایم که در صورت موافقت آنان و کسب سهمیه بیشتر، افزایش سهمیه اعلام خواهد شد. لیالی افزود: امسال عملیات اعزام زائران حج تمتع از اوایل آبان آغاز خواهد شد.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


مدت انتظاربرای تمتع17 سال

شنبه 88/12/1 1:56 عصر| تمتع | نظر

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار نفر متقاضی تشرف به حج تمتع هستند، اظهار داشت: با اعزام سالانه 100 هزار نفر به سرزمین وحی این افراد 17 سال در انتظار تشرف قرار خواهند داشت. علی لیالی افزود: هم اکنون سه و نیم میلیون نفر برای اعزام به عمره مفرده ثبت نام کرده اند که زمان تشرف این عده بر اساس قرعه کشی سال گذشته مشخص شده است. وی خاطرنشان کرد: زمان قرعه کشی دو میلیون نفر باقی مانده احتمالا اوایل سال آینده برگزار می شود.

اخبار آنلاین حج و زیارت و استخدام را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


   1   2   3   4      >