پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نام نویسی اینترنتی عتبات ، 28 فروردین

چهارشنبه 88/1/26 8:57 صبح| ثبت نام جدید عتبات | نظر

 حسین اکبری معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود : همه علاقه مندان در سراسر کشور می توانند از ساعت 7 صبح روز یاد شده با مراجعه به آدرس www.atabat.org.ir برای سفر به عتبات عالیات ثبت نام کنند.
وی تصریح کرد : علاقه مندان می توانند به صورت انفرادی و یا گروهی در این ثبت نام شرکت کنند و پس از ثبت نام با دریافت کد رهگیری نیتجه ثبت نام خود را پیگیری کنند.
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود : در روش گروهی یکی از اعضا باید به عنوان سرگروه و حداکثر شش نفر به عنوان همراه ثبت نام کنند.
وی افزود : ثبت نام اینترنتی سفر به عتبات عالیات تا سوم خرداد ادامه خواهد داشت و در صورتی که آمار ثبت نام کنندگان از ظرفیت سازمان حج و زیارت بالاتر باشد ، قرعه کشی انجام خواهد شد.
اکبری گفت : ثبت نام کنندگان باید در نظر داشته باشند، قرعه کشی افرادی که گروهی ثبت نام می کنند ، در قالب گروه انجام می شود .
وی افزود: توجه به ثبت دقیق مشخصات و کد ملی ضروری است زیرا در صورت اشتباه بودن اطلاعات ، نام متقاضی حذف خواهد شد.
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت : چند روز بعد از پایان ثبت نام و پس از بررسی اطلاعات فردی با سازمان ثبت احوال و اسناد ، در صورتی که ثبت نام کنندگان از ظرفیت بیشتر باشند ، قرعه کشی انجام و نتیجه نهایی اعلام می شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون روزانه 3 هزار نفر به عتبات عالیات مشرف می شوند، افزود: تاکنون حدود 600 نفر به صورت هوایی اعزام می شد که با برنامه ریزی جدید روزانه این تعداد به 850 نفر افزایش یافت.
اکبری گفت : در استان هایی که امکان سفر هوایی به عراق وجود دارد ، سفرها از طریق هوایی و زمینی و در دیگر استانها به روش زمینی انجام می شود.
وی با اشاره به افزایش نرخ سفر به عتبات عالیات گفت :نرخ سفرهای هوایی 10 درصد وسفرهای زمینی 7 درصد افزایش یافته است.
معاون عتبات عالیات سازمان حج وزیارت افزود: افزایش نرخ سفرهای هوایی به دلیل یک روز اقامت بیشتر مسافران در بغداد و برای سفر به سامرا است .
وی گفت : افزایش نرخ اقامت در هتل ها و افزایش قیمت مواد غذایی و خدمات در کشور عراق از دیگر دلایل افزایش قیمت سفر به عتبات عالیات است.
اکبری افزود: هم اکنون سفرهای هوایی به عتبات عالیات 7 شبانه روز و سفرهای زمینی 6 شبانه روز است.


آب آشامیدنی کربلا تا 10 روز آینده قطع است

دوشنبه 88/1/24 11:34 صبح| | نظر

 مهندس «حیدر عبدالعباس» مدیر شرکت آب شهر کربلا گفت آب این شهر به مدت ده روز و به دلیل تعمیر و بازسازی شبکه آب‌رسامی این شهر قطع می‌باشد.
شرکت آب کربلا در روزهای اخیر و از طریق رسانه‌های محلی این شهر از همه شهروندان کربلا خواسته‌است تا در ذخیره‌سازی آب شرب و غیر شرب تلاش کنند تا بعد از بازسازی شبکه‌های آب‌رسانی، دوباره بتوانند از آب آشامیدنی سالم استفاده کنند.
این شرکت همچنین به سایر مسافران و زائران غیر بومی نیز هشدار داده تا در سفر خود به کربلا، حتما آب شرب سالم به همراه داشته باشند.
این در حالی است که هنوز اطلاع‌رسانی مناسبی در این مورد در داخل ایران صورت نگرفته است

ثبت نام مرحله جدید اعزام به عتبات هفته اول اردیبهشت آغاز می شود

چهارشنبه 88/1/19 10:24 صبح| | نظر

 حسین اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: اعزام افرادی که در ماه گذشته برای اعزام هوایی و زمینی به عتبات عالیات عراق ثبت نام کرده اند تا پایان اردیبهشت ماه و اعزام ثبت نام کنندگان مرحله جدید از خرداد ماه آغاز می شود.

براساس اعلام سازمان حج ثبت نام زائران به صورت اینترنتی است و زائران عتبات عالیات حداکثر 2 ماه و حداقل یک ماه برای اعزام باید در نوبت باقی بمانند.

معاون عتبات عالیات سوریه و عراق سازمان حج تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته در تلاش هستیم در این مرحله در جهت رفاه حال زائران، درصدی از ثبت نامها از منزل انجام شود تا دیگر شاهد صفهای طولانی زائران مقابل دفاتر زیارتی نباشیم.

در حال حاضر روزانه 3 هزار نفر از طریق آژانسهای زیارتی زیر نظر سازمان حج به عتبات عالیات اعزام می شوند که از این میان بطور متوسط هزار نفر متقاضی اعزام هوایی هستند.

اکبری با اشاره به اینکه مشکلی برای افزایش ظرفیت اعزام وجود ندارد گفت: چنانچه بتوانیم در عراق هتلهای مناسبی برای اقامت زائران پیدا کنیم در این صورت سهمیه اعزام را نیز افزایش خواهیم داد.

هم اکنون سفر به کاظمین و سامرا نیز به سفر زائران اضافه شده است و کاروانهای مجاز زیر نظر سازمان حج از مرزهای مهران و شلمچه و زائران انفرادی نیز از مرزهای خسروی و مریوان به عتبات عالیات می روند.



آخرین برنامه های سفر به عتبات تشریح شد

پنج شنبه 87/12/29 10:49 صبح| سفربه سامرا، عتبات88 | نظر

بررسی اعزام زایران ایرانی به عمره از مسیر عراق و سوریه و قرار گرفتن سامرا در برنامه‌ی کاروان‌ها از سال آینده در دستور کار سازمان حج و زیارت است.

حسین اکبری گفت: در دیداری با طرف عراقی، مذاکره می‌کنیم تا در صورت امکان، زایران ایرانی از عراق به سوریه اعزام شوند. البته پیش از انجام این‌ کار باید جاده‌ها و امکانات در مسیر این دو کشور بررسی شوند.

وی ادامه داد: در گذشته که مرزهای ایران با عراق بسته بودند، زایران ایرانی از مسیر سوریه به عراق می‌رفتند. اکنون قصد داریم، در بررسی‌ها جدید، بار دیگر این مسیر را از عراق به سمت سوریه مطالعه و در صورت امکان، احیا کنیم.

اکبری بیان کرد: با توجه به این‌که حدود سی چهل سال پیش، ایرانیان برای عمره از عراق و سوریه به عربستان می‌رفتند، سازمان حج و زیارت تصمیم دارد، این موضوع را مطالعه و بررسی کند تا در صورت امکان، بار دیگر این مسیر برای زایران احیا شود.

وی با بیان این‌که حدود 30 درصد ظرفیت اقامتی شهرهای عتبات عالیات عراق را در اختیار داریم، گفت: پس از تعطیلات نوروزی بررسی می‌کنیم تا سفر به سامرا در کنار کربلا، نجف و کاظمین در برنامه‌ی زیارتی کاروان‌های ایرن قرار گیرد. تلاش می‌کنیم، این برنامه از اردیبهشت‌ماه سال 1388 اجرایی شود.

معاون عتبات عالیات عراق و سوریه سازمان حج و زیارت درباره‌ی افزایش سهمیه‌ی اعزام زایران به عراق، اظهار داشت: ما به سهمیه‌ی بیش‌تری نیاز نداریم، چون در عراق ظرفیت اقامتی وجود ندارد و هتل‌های شهرهای مورد نظر ما برای زایران ایرانی، چندان مناسب نیستند.

او درباره‌ی تعداد زایران انفرادی که به عراق سفر می‌کنند، بیان کرد: در مناسبت‌ها، هزار نفر در روز به‌صورت انفرادی از مرز خسروی به عراق سفر می‌کنند.

اکبری درباره‌ی بی‌نظمی‌های برنامه‌ی پرواز‌های نجف و بغداد، توضیح داد: طرف عراقی تمایل دارد، از خدمات خود استفاده کند و این مسأله موجب شده است، ما از سهمیه‌ی خود نتوانیم استفاده کنیم. البته به آن‌ها توصیه کردیم، شرکت‌های هواپیمایی خود را برای بستن قرار‌داد با قیمتی مناسب معرفی کنند؛ اما اتفاقی نیفتاده است.

وی یادآور شد: اکنون مجوز سه پرواز در روز را گرفته‌ایم؛ اما آن‌ها را متقاعد کردیم که این تعداد را افزایش دهند و ما منتظر اجرای آن هستیم.

معاون عتبات عالیات عراق و سوریه سازمان حج و زیارت افزود: متأسفانه مجوزهای پرواز‌ها از ایران به عراق، با وجود این‌که توافق شده بود، از قبل صادر شوند، روزانه صادر می‌شوند که این مسأله برای ما و زایران ایرانی، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی درباره‌ی ثبت نام مرحله‌ی دوم کاروان‌های عتبات عالیات عراق، گفت: ثبت نام در این کاروان‌ها معمولا یک‌ماه پیش از پایان عملیات اعزام آغاز می‌شود و ثبت نام مرحله‌ی بعدی در کاروان‌های عتبات عالیات عراق از اواخر فروردین‌ماه یا اوایل اردیبهشت‌ماه سال آینده با شیوه‌ای جدید انجام می‌شود.

اکبری اضافه کرد: در این شیوه‌ی جدید تلاش می‌شود، شرایطی اعمال شود تا مشکل تجمع و انتظار متقاضیان پشت درهای دفاتر خدمات زیارتی رفع شود و مردم دسترسی عادلانه‌تر و مساوی برای انتخاب کاروان‌ها داشته باشند. این شرایط در سال جدید اعلام می‌شود.


مجوز صدور پروازهای عتبات صادر شد

دوشنبه 87/12/26 2:46 عصر| | نظر

مجوز صدور پروازهای هوایی به عتبات عالیات صادر شد.
حسین اکبری در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که مشکل پروازهای زائران ایرانی به عتبات عالیات برطرف شده است؟

گفت: مشکل برطرف شده و از طرف عراقی مجوز پروازها را گرفته‌ایم.
وی با اشاره به این‌که روزانه 3 پرواز به عتبات عالیات انجام می‌شود، گفت: سهمیه ایران در هفته 21 پرواز است و همین تعداد پرواز نیز از سوی عراقی‌ها انجام شود.
مسئول عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور اضافه کرد: در پی رایزنی هستیم تا با عراقی‌ها توافق کرده و از سهمیه آن‌ها استفاده کنیم ولی تاکنون به نتیجه نرسیده‌ایم.
اکبری در خصوص افزایش تعداد سفرهای هوایی خاطرنشان کرد: قصد داریم سفرها را افزایش دهیم‌ ولی تاکنون این امر رخ نداده است.
مسئول عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور اظهار داشت: به دنبال افزایش سهمیه هوایی هستیم و می‌خواهیم سهمیه زمینی را کم و به هوایی اضافه کنیم؛ چرا که متقاضی در زمینه اعزام به صورت هوایی به عراق بسیار زیاد است.


توصیه های ایمنی به زائران هوایی عتبات

چهارشنبه 87/12/14 11:50 صبح| عتبات هوایی، ایمنی کربلا | نظر

 سازمان حج و زیارت در توصیه ای به زائران اعلام کرد  تا در این سفر نکات امنیتی

و توصیه های کارگزاران را به طور جدی مراعات نمایند که در ذیل نکاتی چند به اطلاع زائران می رسد:

1- لطفاً 4 ساعت قبل از پرواز، در فرودگاه حاضر شوید.

2- از همراه داشتن اشیای ممنوع مثل وسایل برنده (چاقو، شیشه، ناخن گیر و ...) ، عطر، اسپری، روغن و ... خودداری نمایید

و درصورتی که به این گونه وسایل نیاز دارید، آن ها را در ساک های بزرگ خود قرار داده، تحویل بار هواپیما دهید.

3- با حوصله و صبور باشید.

خصوصاً هنگام بازگشت از عراق، بازرسی های امنیتی ویژه ای انجام می شود که با توجه به زمان طولانی ا

ین عملیات گمرکی، لازم است صبر و بردباری خود را حفظ نمایید.

4- با مدیر و روحانی کاروان و مأموران امنیتی عراق همکاری نمایید.

5- با توجه به معطلی و جابه جایی زائران در راه رسیدن به فرودگاه بغداد، سعی کنید خسته و دلگیر نشوید و محدودیت های این سفر معنوی را بپذیرید.

هنگام بازگشت به ایران، پس از حرکت از کاظمین، در 2 کیلومتری فرودگاه بغداد (میدان عباس بن فرناس) باید زائران از اتوبوس های کاروان پیاده شده و همراه با کلیه بارهای خود، سوار ماشین های مخصوص فرودگاه شوند. این نقل و انتقالات ضروری،

قطعاً چند ساعت وقت زائران را می گیرد که با بزرگواری و تحمل آنان به خوبی انجام خواهد گرفت.

گفتنی است اولین پروازهای ایران از روز پنجشنبه هشتم اسفند ماه از 4 ایستگاه پروازی

 اصفهان، بوشهر، تهران و مشهد به مقصد بغداد و نجف، با موفقیت صورت گرفت.

 روزانه چهار پرواز به مقصد عراق از 13 ایستگاه پروازی کشور انجام می شود که طبق اعلام قبلی سازمان حج و زیارت

 از روز پنجشنبه هشتم اسفند ماه آغاز به کار کرده اند.


ثبت نام زائران برای اعزام به عتبات عالیات اواخر فروردین آغاز میش

شنبه 87/12/3 12:44 عصر| پروازنجف، پروازبه عتبات، سفر عتبات، تاریخ ثبت نام کربلا، سفربه کاظمین، هزینه سفرکربلا، هزینه سفرهوایی عتبات، زمان ثبت نام عتبات | نظر

 مسئول عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور گفت: ثبت‌نام زائران برای اعزام به عتبات عالیات از اواخر فرودین و یا اوایل اردیبهشت سال آینده آغاز می‌شود.

 

حسین اکبری با اشاره به این که نخستین پرواز هوایی زائران ایرانی به نجف از 9 اسفند آغاز می‌شود، گفت: از نهم

 

 اسفند به بعد روزانه هزار نفر از طریق هوایی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند. مسئول عتبات عالیات سازمان حج و

 

 زیارت کشور با بیان این که تعدادی از پروازها زائران مستقیم به فرودگاه نجف است ، گفت: تعدادی از پروازها نیز

 

 در فرودگاه بغداد انجام می‌شود. وی یادآور شد: پروازها را به صورت اندک از 22 بهمن آغاز کرده‌ایم ولی اوج

 

 پروازها از نهم اسفند خواهد بود. مسئول عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اینکه زائرانی که از

 

 طریق هوایی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، یک روز بیش‌تر در کاظمین اقامت کرده و سفر آن‌ها 8 روزه است،

 

 گفت: این افراد 3 روز در نجف، 3 روز در کربلا و 2 روز در کاظمین اقامت می‌کنند. اکبری اضافه کرد: سهمیه اعزام

 

 ایران به عراق روزانه 3 هزار نفر است که 2 هزار نفر آن‌ها از طریق زمینی و هزار نفر آنها از طریق هوایی به

 

 عتبات اعزام می‌شوند.


مسئول عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور تصریح کرد: با این که پروزاهای هوایی راه‌اندازی شده ولی سهیمه

 

 اعزام همانند گذشته است. به گفته اکبری، استقبال مردم از سفرهای هوایی بسیار خوب و چشمگیر بوده است. مسئول

 

 عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: هزینه سفرهای زمینی زائران 287 هزار و 600 تومان و

 

 سفرهای هوایی 497 هزار تومان است.
 


پروازهای هوایی زائران به نجف

یکشنبه 87/11/20 12:32 عصر| عتبات هوایی، کربلا، تورکربلا، قیمت پروازکربلا، پروازنجف، کربلاهوایی، کربلازمینی، قیمت کاروان کربلا، کاظمین | نظر

مسئول عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به این‌که پروازهای هوایی به نجف از 22 بهمن آغاز می‌شود، گفت: هزینه سفرهای هوایی 497 هزار تومان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از فارس، حسین اکبری در خصوص ثبت‌نام هوایی زائران عتبات عالیات گفت: از 8 اسفند تا 30 اردیبهشت ثبت‌نام‌ها انجام شده و ظرفیت تکمیل شده است. وی ادامه داد: از‌ 22 بهمن که پروزاها شروع می‌شود ابتداد تعداد پروزاها کم است و سپس در‌ 8 اسفند به حداکثر سفرهای خواهیم رسید. مسئول عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور تصریح کرد: زائرانی که از طریق هوایی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، یک روز بیش‌تر در کاظمین اقامت کرده و سفر آن‌ها 8 روزه است. وی اظهار داشت: این افراد 3 روز در نجف، 3 روز در کربلا و 2 روز در کاظمین اقامت می‌کنند.اکبری در پاسخ به این پرسش که روزانه چه تعداد از طریق سفرهای هوایی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند؟گفت: روزانه حدود هزار نفر از طریق هوایی به عتبات عالیات اعزام خواهند شد. مسئول عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور اضافه کرد: سهمیه اعزام ایران به عتبات عالیات روزانه 3 هزار نفر است که 2 هزار نفر آن‌ها از طریق زمینی اعزام می‌شوند. وی تصریح کرد: با این که پروزاهای هوایی راه‌اندازی شده ولی سهیمه اعزام همانند گذشته است.به گفته اکبری، استقبال مردم از سفرهای هوایی بسیار خوب و چشمگیر بوده است. مسئول عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: هزینه سفرهای زمینی زائران 287 هزار و 600 تومان است


<   <<   6   7   8   9   10      >