پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زائران حج تمتع تا شهریور برای تحویل گذرنامه فرصت دارند

چهارشنبه 89/4/30 2:9 عصر| حج، تمتع، گذرنامه | نظر

مدیر حج و زیارت استان تهران گفت: ظرفیت تمام کاروان‌های حج تمتع این استان تکمیل شده و اکنون برنامه‌های آموزشی این کاروان‌ها آغاز شده است که هر کاروان باید 12 جلسه‌ی آموزشی تا زمان اعزام به عربستان داشته باشد.
علی محدث همچنین بیان کرد: اکنون هیچ روادیدی از سوی سفارت عربستان صادر نشده است، چون هم‌چنان مهلت برای تحویل گذرنامه‌ها وجود دارد. با توجه به فاصله‌ی زمانی تا اعزام کاروان‌ها و امکان انجام سفرهای دیگر، به زائران تا شهریورماه فرصت داده شده است تا گذرنامه‌ها را به کارگزار زیارتی خود تحویل دهند.
وی با بیان این‌که تعداد زائران کهن‌سالی که امسال برای ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع مراجعه کرده‌اند به‌دلیل شرایط سال گذشته و حذف آن‌ها از سفر، بالا است، افزود: این افراد در اولویت، در صورت تأیید پزشک کاروان و نداشتن مشکل جسمی توانستند در کاروان‌های موجود ثبت نام کنند.
امسال هم‌چنین متولدان سال 1308 و پیش از آن که دارای فیش حج تمتع تا پایان سال 1384 و متولدان 1303 و پیش از آن که دارای سپرده‌گذاری حج در بانک عامل تا پایان سال 1386 هستند، امکان ثبت نام بدون نوبت داشتند.
سهمیه‌ی حج تمتع امسال تهران 18هزار نفر تعیین شده است و تمام ودیعه‌گذاران حج تا 20 بهمن 1383 از اول آبان‌ماه به عربستان اعزام می‌شوند.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.