پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جشنواره

شنبه 88/12/29 9:0 عصر| | نظر

 

 

 

اولین جشنواره تابستانی یزد

 

01/04/1388   -    30/05/1388

 

طراح :رضا الفت نسب

ادامه مطلب...

5 و 12 مهر بازدید از موزهها رایگان است

یکشنبه 88/7/5 12:9 عصر| بازدیدرایگان، رایگان، بازدید، موزه | نظر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی و ارتباطات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای گرامیداشت سالگرد شکست حصر آبادان و روز جهانی جهانگردی، بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی متعلق به سازمان 5/7/88 رایگان اعلام شده است.
همچنین به پاس زحمات پرسنل نیروی انتظامی، به مناسبت هفته نیروی انتظامی، 12/7/88 بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی سازمان، برای کارکنان و خانواده‌های آن‌ها با ارائه کارت شناسایی به صورت رایگان است.
با توجه به اینکه دوشنبه 13/7/88 روز ناجا، اکثر موزه‌ها تعطیل هستند؛ از این رو روز بازدید رایگان، 12/7/88 انتخاب شده است.


قابل توجه زوجهای جوان سال 86،87،88

دوشنبه 88/1/10 1:7 عصر| حج زوجهای جوان | نظر

قابل توجه زوجهای جوان نیمه دوم سال 1386 و زوجهای سال 1387 و 1388 با توجه به تصویب سهمیه اعزام زوجهای جوان به عمره مفرده در صورتیکه دارای فیش عمره ملی یا ملت می باشید، با به همراه داشتن مدارک ذیل به آدرس: خ آزادی - نبش رودکی- طبقه اول - اداره ثبت نام اتاق 208 مراجعه و ثبت نام نمایید ضمنا باتوجه به محدودیت ظرفیت اعزام نامبردگان فقط در کاروانهای اردیبهشت 1388 می باشد. مدارک لازم 1-اصل عقد نامه + کپی(صفحات 2،3،4،5) 2-کارت ملی و شناسنامه + کپی 3-اصل گذرنامه دارای اعتبار(حداقل تا آبان ماه 1388) نکات مهم *عقد نامه های نیمه دوم سال 1386 می بایست حتما یکی از زوجین دارای سند سپرده گذاری عمره ملی یا ملت باشند. *افرادیکه در سالهای 1387 و 1388 دارای عقد نامه می باشند ولی دارای سند سپرده گذاری عمره ملی یا ملت نباشند می توانند جهت تکمیل مدارک مراجعه نموده ، اما اولویت با متقاضیان دارای سند سپرده گذاری می باشد. لطفا ظرف مدت 10 روز از تاریخ 10/01/ 1388 جهت تکمیل مدارک اقدام و به حج وزیارت استان تهران مراجعه نمائید.

تورهای خانواده پسند

شنبه 87/10/21 1:50 عصر| تورهای خانوادگی، تورهای زوج های جوان، توریزد، کاروانسرای میبد، سازمان میراث فرهنگی | نظر

بسمه تعالی

 

یکی از دلایل عدم روی آوردن خانواده های ایرانی  به مقوله مسافرت با تورهای گردشگری، جو نا مناسب برخی از این تورها می باشد. متاسفانه در چند سال گذشته تعداد زیادی از تورگردانان داخلی، جهت بالا بردن درصد اشغالی تورهای خود به رواج بد اخلاقی ها و اعمال غیر ارزشی (که با تمدن ایرانی و اسلامی هیچگونه سازگاری ندارد) در تورها روی آورده اند که این امر موجب استقبال تعداد اندکی از افراد خاص و در عوض بیزاری اکثریت خانواده ها گشته است.

امیدوارم مسئولین مرتبط به تکذیب این گونه مسائل در تورها نپردازند، زیرا بنده چندین سال در این صنعت چه بخش خصوصی و چه دولتی فعالیت داشته و آن را از نزدیک لمس نموده ام.

چندی پیش با دوستان تورگردان در این باره بحث می کردم که واقعا چه هدفی از برنامه ریزی سفرهای اینچنینی که بعضا در قالب تورهای یک و یا چند روزه اجرا می شود، دارند؟ اغلب همکاران اظهار داشتند با توجه به جو درونی جامعه و به قول آنان عدم آزادی کامل، این تورها محلی برای اجتماع قشری خاص برای شادی و نشاط بیشتر است که جامعه بعضا  آن را نمی پذیرد و ایراداتی به این نوع سفرها می گیرد. ولیکن آنطور هم که جامعه استنباط می کند این تورها محل انجام کارهای غیر شرع نیست. عمده اجزای این تورها استفاده از موسیقی می باشد و لاغیر.

به راستی مردم ایران با این تمدن کهن مستحق چنین مسافرت هایی هستند؟

آیا فقط با موسیقی و... می توان به جذب توریست برای تورهای داخلی پرداخت؟

واقعا چنین نیست. بگذارید از تجربه ای که چندی پیش در اجرای تور برای زوج های جوان تهرانی در شهریزد به دست آوردم، برایتان بگویم.

ما در این سفر کاملا خانوادگی به دنبال احیاء شادی های سالم در محیط تور بودیم تا ضمن بازدید از اماکن مختلف تاریخی و فرهنگی بتوانیم جوی با نشاط و ارزشمند ایجاد نمائیم. با همفکری دوستان در یکی از کاروانسراهای تاریخی شهر میبد، بازی وسطی را برنامه ریزی کردیم که با استقبال شدید زوج های جوان مواجه شد. در این بازی که بین آقایان برگزار شد، خانم ها  همسرانشان را تشویق می کردند و بازی با هیجان  و نشاط بسیار بالایی انجام گرفت به صورتیکه از صدای تشویق همسران جوان مردمان بومی منطقه هم به تماشای این بازی شتافتند.

جای همگی خالی، نمی دانید وقتی این زوج ها در بین دو نیمه و زمان استراحت، به واسطه محرمیتشان دستان یکدیگر را می گرفتند و به همدیگر روحیه می دادند، چقدر احساس زیبا و معنوی داشتم. این تجربه مرا به تکرار آن درتورهای بعدی ترغیب نمود که خوشبختانه در کلیه تورها این قسمت جزء پرطرفدارترین اجزای سفر شد.

پس می توان با ابزارهای ساده و سالم، تورهای با نشاط و با اخلاق نیز برگزار کرد.

این را نمی شود کتمان کرد که در صورت روی آوردن خانواده ها به سفر کردن با تور، تحول و جهش عظیمی دراین صنعت به وجود خواهد آمد. به راستی رسالت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این مقوله چیست؟چه زیباست سازمان میراث فرهنگی طی یک برنامه ریزی دقیق به تشویق برگزارکنندگان چنین تورهای خانواده پسند بپردازد، شاید انگیزه ای برای سایر همکارانی باشد که اجرای تورهای داخلی را یک زنگ تفریح برای خود می دانند.

به امید آن روز...

 http://www.fardanews.com/fa/pages/?cid=71733

http://www.parsine.com/pages/?cid=3796 

http://ayandenews.com/fa/pages/?cid=1264

http://mashrooh.com/parsineh/43158.html

    


رحلت امام وترافیک کاری

یکشنبه 86/3/6 7:22 عصر| | نظر

این روزها برای امثال بنده که فعالیت توریستی انجام میدهیم، روزهای کاری شلوغی را پشت سر میگذاریم.شاید بگویید،این شلوغی جهت نزدیک شدن به ایام تابستان است و یا...

در جواب شما باید بگویم ،متاسفانه خیر. دلیل این ترافیک نزدیک شدن به ایام رحلت حضرت امام(ره) است.اشتباه نکنید این شلوغی به دلیل آمد و رفت به تهران و شرکت در مراسم سالگرد ایشان نیست ،اتفاقا بالعکس ،جهت خارج شدن از تهران.

هر سال در این دو روز تعطیلی برنامه ریزی های مختلفی برای سفرهای داخلی و خارجی انجام میشود. جاده های منتها به شمال کشور در این روزها ترافیک سنگینی به چشم خود می بینند، بلیط هواپیما برای سفر به اکثر شهرها چندین درصد گران میشود، قیمت هتلها افزایش پیدا میکند،تور دبی مشتری فراوان پیدا میکندو...

نمی دانم شاید من بد قضاوت می کنم ،ولی مرحوم امام گردن همه این مردم حق دارند.

البته نمی شود همه تقصیر را به گردن مردم بیاندازیم.

یادم می‏ آید سال گذشته در مجلس بحث فراوانی در رابطه با حذف بعضی از تعطیلات رسمی شد، که بعضی از نمایندگان آنقدر بحث را سیاسی کردند،که مگر میشود فلان تعطیلی را حذف کرد،اسلام ضربه می خورد و...

جا دارد نمایندگان مخالف حذف تعطیلات بیایند بررسی کنند که این تعطیلات به غیر از ضرر مادی چه تبعات دیگری بر جامعه میگذارد. مثل همین دو روز تعطیلات خرداد، فکر می کنید مردم میروند شمال برای امام عزاداری کنند.

به قول یکی از همکاران برای ما  که بد نشد میدونی اگر این تعطیلا ت خرداد نبود، نمی دونم چه جوری می خواستم چک هایم را پاس کنم.

بازم میگم ، نمی دونم،شاید من دارم اشتباه می کنم.شما هم نظر بدید.یاعلی    

 


از لقمان حکیم درباب سفر

سه شنبه 85/8/30 4:43 عصر| | نظر

ازلقمان حکیم درباب سفر# وقتی با آنان هستی بسیار تبسم کن ( چهره ای خندان داشته باش )
# در توشه خود صاحب کرم باش ( یعنی از غذاهای خودت به آنان ببخش )
#اگر ازتو کمک میخواهند آنها را یاری کن 0
#هرگاه دوستان تو پیاده رفتند تو نیز با آنان پیاده برو 0
#هر گاه دیدی رفیقان تو صدقه یا قرض میدهند تو هم بده 0
#چون راه را گم کردید پیاده شوید وتوقف کنید و با یکدیگر مشورت کنید 0
#چون وقت نماز شود فورا در اول وقت بخوانید وبرای کارهای دیگر آن را به تاخیر میندازید 0
#بوسیله سه چیز بر آنها پیشی بگیر و غلبه کن 1-سکوت و خاموشی بسیار 0 2-نماز خواندن بسیار 3-سخاوت و جوانمردی 0
#درباره کارهایی که میخواهی انجام دهی با آنها زیاد مشورت کن0
#سخن کسی که از تو بزرگتراست بشنو 0
#هرگا ه رفیقان از تو چیزی بخواهند یا مطلبی از تو سئوال کنند (میدانی ) بگو بلی و نه مگو که نه گفتن علامت عجز است 0
#چون منزل کردی قبل از نشستن دو رکعت نماز بخوان و چون خواستی حرکت کنی دو رکعت نماز بخوان 0
# اگر در بیابان خواستی منزل کنی ، در بیابان خوش آ ب و هوای سبز و خرم منزل کن ، و چون خواستی قضا حاجت کنی خیلی دور از منزل برو 0
#هر تعام و غذائی خواستی بخوری مقداری از ان را تصدق کن 0
# چون خواستی از این منزل بروی وداع کن با آن زمین و سلام کن بر اهل آ ن چون هر قطعه از زمین تنی از ملائکه در آنجا هستند ( یا ممکن است از اولیا خدا در آنجا باشند وتو ندانی )0
#مادام که سوار هستی قرآن بخوان و ذکر خدا بگو(سبحان ا000 ولا اله الاا000 ، ا000 اکبر)0
#در وقتی که تنها شدی دعا کن 0
# از راه رفتن در اول شب بپرهیز و منزل کن و در نصف آخر شب راه برو 0
#در وقتی که راه میروی صدا را بلند مکن (اگر خواستی حرف بزنی آهسته حرف بزن )
# چون با تو مشورت کنن یا در امر حقی تو را گوا و شاهد بگیرند سعی کن رای حساب شده د ر اختیار آنان قرار دهی ، در مشورت زود جواب مده و عجله مکن ، خوب فکر کن ، بنشین ، بخواب ، غذا بخور ، نماز بخوان تافکرت خوب پخته شود و آن وقت رای بده ، در مشورت خیر خواه باش ، چون هر کس در مشورت خیرخواه نباشد ورای خود را خالص نگرداند ،خداوند رای وعقل او را سلب میکند