پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزهای پایانی ثبت نام دوره جدید اعزام به عتبات عالیات

شنبه 88/4/20 10:44 عصر| | نظر

برنامه ثبت نام دوره جدید اعزام به عتبات عالیات که از 13 تیر آغاز شده بود تا اواسط هفته جاری پایان می یابد.   

 افرادی که دراین دوره در قرعه کشی برای اعزام نامشان در فهرست قرار دارد می توانند تا اواسط هفته جاری با مراجعه به سایت و یا دفاتر زیارتی نشبت به ثبت نام در کاروان ها اقدام کنند.

معاون عتبات عالیات در این باره گفت: در این دوره حدود نیم میلیون نفراز هموطنان برای عزیمت به عتبات عالیات ثبت نام کردند که بر اساس ظرفیت حدود 180 هزار نفر و در فرآیندی زمانبندی شده از چهارم مرداد تا پایان شهریورماه امسال به صورت زمینی و روزانه سه هزار نفر اعزام می شوند.

"حسین اکبری" همچنین گفت : به دلیل مشکلات پیش آمده در اعزام هوایی زائران به عتبات عالیات فعلا پروازهوایی به عراق نداریم و در صورت حصول توافق قطعی با قابلیت اجرایی مناسب پروازها از سر گرفته خواهد شد .

معاون سازمان حج و زیارت ، تصریح کرد: نخستین سفر در دوره جدید اعزام ها،‌15 روز پس ثبت نام (اوایل مردادماه) صورت می گیرد و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت .

به گفته اکبری، برنامه پیش ثبت نام دوره بعدی اعزام زائران به عتبات عالیات اول شهریوماه امسال انجام می شود.  

روازنه بیش از سه هزار زائر ایرانی از طریق رسمی به عتبالت عالیات اعزام می شوند و گفته می شود که بیش از این تعداد نیز در فرآیند غیر رسمی به عراق سفر می کنند امری که تاکنون مشکلات بسیاری برای زائران بوجود آورده است.

ساماندهی سفر های انفرادی به عتبات عالیات به عنوان یک برنامه محوری در این دوره کاری سازمان حج و زیارت قرار گرفته است و قرار است بر اساس مصوبه اخیر وزارت کشور ، اعزام انفرادی از اول مردادماه ممنوع و تمامی سفرها در فرآیندی رسمی و از مجاری این سازمان صورت گیرد.  

به عقیده کارشناسان، میزان اقبال زائران ایرانی برای سفر به عتبات عالیات در مقایسه با امکانات فراهم شده رفاهی و اقامتی در شهرهای مذهبی عراق به هیچ عنوان قابل مقایسه نبوده و در بسیاری از موارد مشکلاتی را برای زائران به وجود آورده است.

پایبند نبودن طرف عراقی به توافق های صورت گرفته در قالب سفر هوایی زائران ایرانی به این کشور از مواردی است که در طول ماههای گذشته مشکلات بسیاری برای هموطنان بوجود آورده که درنهایت با قطع سفر هوایی به این کشور تا حصول توافق نهایی منجر شده است.