پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بخشنامه جدیدعتبات

دوشنبه 88/1/31 9:0 صبح| | نظر

 معاونت عتبات عالیات با صدور بخشنامه ای جزئیات بیشتری از چگونکی ثبت نان اینترنتی عتبات را اعلام کرد ، در این اطلاعیه آمده است:
نظر به اینکه شیوه ثبت نام زائران عتبات عالیات برای دوره بعدی تغییراتی ایجاد شده است با عنایت به کثرت مشتاقان تشرف راه اندازی سامانه پیش ثبت نام عتبات عالیات نکات مشروحه ذیل را به اطلاع می رساند.

1-  در این دوره متقاضیان تشرف قبل از ثبت نام در گروهها، در سامانه پیش ثبت نام عتبات نام نویسی نموده و کد رهگیری دریافت می نمایند.

2-  شروع ثبت نام از ساعت 7 صبح روز جمعه مورخ 28/1/88 لغایت ساعت 24 روز پنجشنبه 3/2/88 خواهد بود.

3-  روزهای 4 و 5 اردیبهشت ماه مشخصات ثبت نام شده متقاضیان با اطلاعات پایگاه ثبت احوال کشور مطابقت داده شده و افرادی که اطلاعات آنها مغایرت داشته باشد از سیستم حذف خواهند شد.

4-  روز یکشنبه 6/2/88 در صورت نیاز، قرعه کشی بین متقاضیان انجام و نتیجه آن روز دوشنبه 7/2/88 بر روی سامانه پیش ثبت نام عتبات عالیات قرار خواهند گرفت که متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت مذکور از نتیجه ثبت نام خود مطلع گردند.

5-  از روز دوشنبه 7/2/88 متقاضیان پذیرفته شده می توانند در گروهها جذب و به مانند گذشته ظرف مدت 48 ساعت نسبت به پرداخت وجوه هزینه سفر و ارائه مدارک کامل و مراجعه به کارگزاران عامل و انجام سایر مراحل اقدام نمایند.

6-  کارگزاران سازمان می توانند در امر پیش ثبت نام متقاضیان مشارکت داشته و بابت پیش ثبت نام از متقاضیان حداقل بیست هزار و حداکثر سی هزار ریال دریافت نمایند ( گروههای تا دو نفر بیست هزار ریال- بیش از دو تا هفت نفر سی هزار ریال ).

7-  مدیران محترم دفاتر حج و زیارت اطلاع رسانی لازم را به مسئولین استانی، کارگزاران و زائران عزیز به عمل آورده و با نگاه منتقدانه روند سیستم جدید را مورد ارزیابی قرار دهند و مشکلات و نظرات انتقادی خود را در اسرع وقت منعکس فرمایند، همچنین حتماً دفاتر در طول ایام پیش ثبت نام دارای شیفت بوده و تلاش نمایند سئوالات احتمالی متقاضیان را پاسخگو باشند.

8-  همکاران معاونت عتبات در ایام ثبت نام پاسخگوی سئوالات احتمالی مدیران محترم دفاتر خواهند بود.

9-  سهمیه های زمینی و هوائی هر یک از استانها حداکثر تا روز یکشنبه مورخ 30/1/88 ابلاغ و از طریق سیستم ثبت نام قابل رویت خواهد بود، لذا ترتیبی اتخاذ فرمائید که اسامی کارگزاران هر یک از
سهمیه ها حداکثر تا روز سه شنبه مورخ 1/2/88 بر روی سیستم مشخص و تعیین گردد.

10-   با توجه به محدودیتهای موجود در بستر اینترنتی کشور ممکن است اختلالاتی در روند ثبت نام متقاضیان وجود داشته باشد که ضرورت دارد تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

بنابراین گزارش ، مسئول عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور، بیشتر از افزایش 9 درصدی هزینه سفرهای هوایی و افزایش 5/6 درصدی سفرهای زمینی با افزودن چند شب اقامت خبر داده بود.

حسین اکبری در گفت‌وگو با "فارس " افزود: سفرهای زمینی از 278 هزار و 500 تومان به 307 هزار تومان و سفرهای هوایی از 497هزار تومان به 540 هزار تومان رسیده است.

وی درباره علت افزایش هزینه سفرها گفت: در سفرهای هوایی یک شب اقامت در کاظمین و بغداد را داریم و همچنین یک سفر نیز به سامرا خواهیم داشت و همین امر باعث افزایش قیمت شده است.

اکبری اضافه کرد: در سفرهای زمینی نیر قیمت هتل‌ها قدری افزایش یافته است.

مسئول عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور همچنین از آغاز ثبت‌نام عتبات عالیات خبر داد و گفت: تا پایان روز سوم اردیبهشت ثبت‌نام دارد.

اکبری با بیان اینکه ظرفیت خرداد و تیر کشور برای اعزام به عتبات عالیات 180 هزار نفر است، گفت: ظرفیت مورد نظر را استخراج و به افراد اطلاع داده تا برای ثبت‌نام قطعی به آژانس‌های معتبر در سراسر کشور مراجعه کنند.

مسئول عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور اضافه کرد: ثبت‌نام اینترنتی در سایت عتبات atabat.haj.ir مراجعه کنند و تمام اطلاعات در روی سایت موجود است.

اکبری خاطرنشان کرد: ثبت‌نام هم به صورت گروهی و هم به صورت فردی انجام می‌شود