پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نام نویسی اینترنتی عتبات ، 28 فروردین

چهارشنبه 88/1/26 8:57 صبح| ثبت نام جدید عتبات | نظر

 حسین اکبری معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود : همه علاقه مندان در سراسر کشور می توانند از ساعت 7 صبح روز یاد شده با مراجعه به آدرس www.atabat.org.ir برای سفر به عتبات عالیات ثبت نام کنند.
وی تصریح کرد : علاقه مندان می توانند به صورت انفرادی و یا گروهی در این ثبت نام شرکت کنند و پس از ثبت نام با دریافت کد رهگیری نیتجه ثبت نام خود را پیگیری کنند.
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود : در روش گروهی یکی از اعضا باید به عنوان سرگروه و حداکثر شش نفر به عنوان همراه ثبت نام کنند.
وی افزود : ثبت نام اینترنتی سفر به عتبات عالیات تا سوم خرداد ادامه خواهد داشت و در صورتی که آمار ثبت نام کنندگان از ظرفیت سازمان حج و زیارت بالاتر باشد ، قرعه کشی انجام خواهد شد.
اکبری گفت : ثبت نام کنندگان باید در نظر داشته باشند، قرعه کشی افرادی که گروهی ثبت نام می کنند ، در قالب گروه انجام می شود .
وی افزود: توجه به ثبت دقیق مشخصات و کد ملی ضروری است زیرا در صورت اشتباه بودن اطلاعات ، نام متقاضی حذف خواهد شد.
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت : چند روز بعد از پایان ثبت نام و پس از بررسی اطلاعات فردی با سازمان ثبت احوال و اسناد ، در صورتی که ثبت نام کنندگان از ظرفیت بیشتر باشند ، قرعه کشی انجام و نتیجه نهایی اعلام می شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون روزانه 3 هزار نفر به عتبات عالیات مشرف می شوند، افزود: تاکنون حدود 600 نفر به صورت هوایی اعزام می شد که با برنامه ریزی جدید روزانه این تعداد به 850 نفر افزایش یافت.
اکبری گفت : در استان هایی که امکان سفر هوایی به عراق وجود دارد ، سفرها از طریق هوایی و زمینی و در دیگر استانها به روش زمینی انجام می شود.
وی با اشاره به افزایش نرخ سفر به عتبات عالیات گفت :نرخ سفرهای هوایی 10 درصد وسفرهای زمینی 7 درصد افزایش یافته است.
معاون عتبات عالیات سازمان حج وزیارت افزود: افزایش نرخ سفرهای هوایی به دلیل یک روز اقامت بیشتر مسافران در بغداد و برای سفر به سامرا است .
وی گفت : افزایش نرخ اقامت در هتل ها و افزایش قیمت مواد غذایی و خدمات در کشور عراق از دیگر دلایل افزایش قیمت سفر به عتبات عالیات است.
اکبری افزود: هم اکنون سفرهای هوایی به عتبات عالیات 7 شبانه روز و سفرهای زمینی 6 شبانه روز است.