پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت نام مرحله جدید اعزام به عتبات هفته اول اردیبهشت آغاز می شود

چهارشنبه 88/1/19 10:24 صبح| | نظر

 حسین اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: اعزام افرادی که در ماه گذشته برای اعزام هوایی و زمینی به عتبات عالیات عراق ثبت نام کرده اند تا پایان اردیبهشت ماه و اعزام ثبت نام کنندگان مرحله جدید از خرداد ماه آغاز می شود.

براساس اعلام سازمان حج ثبت نام زائران به صورت اینترنتی است و زائران عتبات عالیات حداکثر 2 ماه و حداقل یک ماه برای اعزام باید در نوبت باقی بمانند.

معاون عتبات عالیات سوریه و عراق سازمان حج تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته در تلاش هستیم در این مرحله در جهت رفاه حال زائران، درصدی از ثبت نامها از منزل انجام شود تا دیگر شاهد صفهای طولانی زائران مقابل دفاتر زیارتی نباشیم.

در حال حاضر روزانه 3 هزار نفر از طریق آژانسهای زیارتی زیر نظر سازمان حج به عتبات عالیات اعزام می شوند که از این میان بطور متوسط هزار نفر متقاضی اعزام هوایی هستند.

اکبری با اشاره به اینکه مشکلی برای افزایش ظرفیت اعزام وجود ندارد گفت: چنانچه بتوانیم در عراق هتلهای مناسبی برای اقامت زائران پیدا کنیم در این صورت سهمیه اعزام را نیز افزایش خواهیم داد.

هم اکنون سفر به کاظمین و سامرا نیز به سفر زائران اضافه شده است و کاروانهای مجاز زیر نظر سازمان حج از مرزهای مهران و شلمچه و زائران انفرادی نیز از مرزهای خسروی و مریوان به عتبات عالیات می روند.