پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت نام جدید عتبات

دوشنبه 88/7/27 11:1 صبح| ثبت نام جدید عتبات | نظر

 سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ثبت نام از متقاضیان سفر به عتبات عالیات عراق از روز سه شنبه هفته جاری (28مهرماه) آغاز می‌شود.

 کسانی که مایل هستند در دوره زمانی 27آبان تا 29دی ماه امسال به عراق بروند، می توانند به نشانی atabat.haj.irمراجعه و ضمن پیش ثبت نام کد رهگیری دریافت کنند.

مهلت پیش ثبت نام از ساعت 8روز سه شنبه (28مهرماه) همزمان با شروع هفته حج تا ساعت 24روز دوشنبه (چهارم آبان ماه) تعیین شده است.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، در روز پنجشنبه (7آبان) در صورت نیاز، قرعه کشی بین متقاضیان انجام و نتیجه 8آبان و همزمان با ولادت امام رضا( ع) روی سامانه پیش ثبت نام عتبات عالیات قرار خواهد گرفت.

متقاضیان پذیرفته شده از روز شنبه (9آبان ماه) می‌توانند در گروههای جذب شده و ظرف مدت 48ساعت نسبت به پرداخت وجوه هزینه سفر و ارایه مدارک کامل به کارگزاران عامل و انجام سایر مراحل اقدام کنند.

افرادی که در پیش ثبت نام دوره‌های قبل شرکت کرده‌اند و حایز اولویت، اعلام نگردیده‌اند در این دوره نیازی به طی مراحل پیش ثبت نام ندارند و با اطلاعات قبلی در قرعه کشی شرکت داده می‌شوند.

گروههای تا دو نفر20 هزار ریال ، سه تا هفت نفر در مجموع 30هزار ریال و ثبت نام‌های گروهی 70هزار ریال به کارگزاران پرداخت می‌کنند.

ثبت نام از متقاضیان سفر به عتبات عالیات که پیشتر قرار بود، شهریور ماه انجام شود به دلیل استانداردسازی سطح امکانات اقامتی و رفاهی در عراق و افزایش ضریب امنیتی زائران ایرانی در این کشور به تعویق افتاد.


ثبتنام جدید زائران به عتبات عالیات 2 ماه دیگر آغاز میشود

دوشنبه 88/7/20 3:35 عصر| ثبت نام جدیدکربلا | نظر

مصطفی خاکسار قهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: فعلاً ثبت نام شده از قبل داریم و آنها را اعزام می‌کنیم.
رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به این پرسش که قرار بود ثبت‌نام‌های جدید از مهر آغاز شود؟ گفت: ثبت‌نام‌های جدید بستگی به دریافت خدمات در عراق دارد.
وی با اشاره به اینکه همین امروز نیز آمادگی ثبت‌نام داریم، گفت: در صورتی که خدمات افزایش یابد، از همین امروز آمادگی داریم ثبت‌نام را آغاز کنیم.
به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام یعنی افزایش ظرفیت، افزایش تعهد و باید با میزان خدمات مناسب در عراق تناسب داشته باشد.
خاکسار قهرودی اظهار داشت: در حال حاضر میزان اعزام‌ زائران به عراق را کاهش داده‌ایم و تا زمانی که وضعیت هتل‌ها و خدمات در این کشور مناسب نباشد، کمتر زائر به عراق اعزام می‌کنیم.


حمله به زائران

چهارشنبه 88/7/8 9:33 صبح| حمله به زائران | نظر

حسین اکبری : یک اتوبوس حامل زائران ایرانی امروز در مسیر سامرا در معرض تیراندازی قرار گرفت که خوشبختانه هیچگونه آسیبی به آنان و خودروشان وارد نشده است.
برنامه اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات عراق به دلیل برخی مشکلات از جمله استاندارد نبودن مراکز رفاهی و اقامتی و امنیت، با کاهش روبه رو شده است و ثبت نام جدید از زائران صورت نگرفته است.

معطلی زائران ایرانی در مرز عراق کاهش یافت

سه شنبه 88/7/7 9:53 صبح| | نظر

 حسین اکبری  گفت: زائران گذرنامه خود را به مأموران می‌دهند و بعد از زدن مهر از مرز عبور می‌کنند و خیلی کم در مرز معطل می‌شوند.
رئیس عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: البته عراقی‌ها نیز قول داده‌اند، اقداماتی انجام دهند تا میزان معطلی در مرز کاهش بیشتری پیدا کند.
وی همچنین افزود: افراد خارجی از مرزهای که زائران حج و زیارت ایرانی تردد می‌کنند، عبور نمی‌کنند.


برنامه اعزام زایران به عتبات عالیات نهایی می شود

یکشنبه 88/7/5 9:22 صبح| عتبات، سوریه، سفر | نظر

"حسین اکبری" روزشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: با طرف عراقی برای اعزام مطلوب زایران ایرانی به عتبات عالیات توافق های لازم صورت گرفته و با مشخص شدن هماهنگی های لازم داخلی با وزارتخانه هایی چون وزارت امورخارجه، و نحوه اعزام زائران به عراق و سوریه اعلام می شود.

وی تصریح کرد: وقفه ایجاد شده در ثبت نام برای عتبات عالیات در عراق صرفا برای مطلوب سازی امکانات متناسب با شان زایران ایرانی صورت گرفته و با نهایی شدن برنامه ها ، اجرا می شود.

به گفته معاون عتبات عالیات سازمان حج وزیارت، با انجام هماهنگی های لازم با وزارت امورخارجه ، نحوه اعزام زایران به سوریه از طریق مسیر عراق نیز مشخص و ظرف روزهای آتی اعلام می شود.

حسین اکبری پیشتر با تأکید بر اینکه با جدیت پیگیر بهبود وضع خدماتی زائران کشورمان است، افزود: کاروان‌های زائران ایرانی، از این پس تنها از هتل‌ها و سامانه حمل و نقلی استفاده خواهند کرد که از حداقل‌های استاندارد برخوردار باشد.

سازمان حج وز یارت اخیرا به منظور استاندارد سازی اماکن اقامتی در عراق، اعلام کرد که به طرف عراقی برای نوین‌سازی هتل‌ها و مراکز اقامتی زمان تعیین شده و بدیهی است که تا اجرای این مهم کاهش اعزام زائران به عتبات عالیات در دستور کار خواهد بود.








ثبت نام متقاضیان جدید عتبات، بعد از مهرماه

دوشنبه 88/6/30 4:54 عصر| ثبت نام کربلا | نظر

تنها زائرانی می توانند در مهرماه به عتبات عالیات اعزام شوند که قبلاً ثبت نام کرده و در لیست انتظار باشند.

شایان ذکر است که از بین اسامی ثبت نام شده قبلی، اخیراً قرعه کشی مجددی انجام و به افراد برنده، اطلاع داده شده که برای انتخاب کاروان دلخواه خود و پرداخت فیش، مراجعه نمایند. این افراد، تا 48 ساعت برای انتخاب کاروان و پرداخت فیش بانکی فرصت دارند و عدم اقدام مقتضی، در مهلت اعلام شده، به منزله انصراف از سفرشان تلقی خواهد شد.

به گفته حسین اکبری، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، با بازسازی هتل ها در عراق و بهبود سطح خدمات رسانی به زائران ایرانی در آن کشور، از جمله وضعیت حمل و نقل و اتوبوسرانی و تأمین شرایط اولیه رفاه مسافران، به تدریج اعزام هم میهنان عزیزمان افزایش خواهد یافت.

گفتنی است؛ ضوابط ثبت نام متقاضیان جدید تشرف به اماکن مذهبی عراق در آبان ماه، متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید.

 طی 2 هفته گذشته، از طرف دفتر نمایندگی شرکت شمسا در نجف اشرف، هیئتی مرکب از مسئول دفتر نمایندگی حج و زیارت در عراق، شمسا و یک کارشناس بهداشت و 2 سرآشپز، از آشپزخانه های مرکزی نجف و کربلا، بازدید به عمل آورد.

بازرسان، آشپزخانه مرکزی دیار و جنوب را بدون مشکل ارزیابی نمودند و درخصوص آشپزخانه مرکزی متعلق به شرکت های جرش و سنونو، پیشنهاد کردند که این آشپزخانه، یا به محل دیگری منتقل شود، یا به مدت 2 هفته، برای بازسازی کامل تعطیل گردد.

به گزارش رسیده دیگری، هیئتی که از مزرهای مهران و شلمچه بازدید کرده بود، اخیراً از مرز چزابه خوزستان نیز بازدید کرد و درخصوص راه اندازی این مرز، نظر کارشناسی خود را به ستاد هماهنگی عتبات عالیات اعلام نمود.


توافق پروازی ایران و عراق

پنج شنبه 88/6/26 2:55 عصر| برقراری پرواز عتبات | نظر

 ایلخانی ، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری ایران و عدنان، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عراق پس از دو روزگفتگو در بغداد توافق کردند پروازهای برنامه ای با ظرفیت 1600 نفر مسافر در هفته و پروازهای زیارتی با ظرفیت نامحدود به صورت منظم با همکاری شرکت های هواپیمایی دو کشور برقرار شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت : در این نشست ها توافق شد مسئولان شرکت هواپیمایی العراقیه بزودی به ایران سفر کنند تا میزان افزایش ظرفیت و سطح توانایی شرکت ها بررسی شود.

رضا جعفرزاده افزود : این نشست پس از بروز برخی مشکلات برگزار شد و دو طرف برای برطرف کردن انها و برقراری منظم و مناسب پروازهای برنامه ای و زیارتی به مقاصد دو کشور تاکید کردند


ثبت نام جدیدی برای اعزام زائران به عتبات عالیات در مهر نداریم

پنج شنبه 88/6/26 2:53 عصر| ثبت نام کربلا مهرماه | نظر

حسین اکبری  با تأکید بر این موضوع که ثبت‌نام جدیدی برای اعزام زائران به عتبات عالیات در مهر نداریم، گفت: افرادی که در گذشته ثبت نام کرده و در قرعه کشی برنده شده‌اند، در لیست انتظار هستند و به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: به افرادی که در گذشته ثبت‌نام کرده پیامک می‌دهیم. این افراد باید بلافاصله بعد از دریافت پیامک برای انتخاب دفتر کارگزار و تاریخ اعزام مراجعه کنند.
رئیس عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور بیان کرد: بعد از این مرحله فرد 48 ساعت زمان دارد تا پول را واریز کرده و برای ثبت نام قطعی مراجعه کند. اگر در این مدت اقدام نکند، حذف می‌شود.


ثبت نام عتبات

چهارشنبه 88/6/25 10:1 صبح| ثبت نام کربلا برای مهرماه | نظر

طبق شنیده ها، شرکت زیارتی ثناگویان حق برای تاریخ 14/7/88 برای سفر عتبات دارای سهمیه می باشد علاقمندان با شماره تلفن 66381680الی 3 تماس بگیرند. شرکت فوق دارای مجوز قانونی از سازمان حج و زیارت می باشد.


<   <<   6   7   8   9   10      >