پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط پذیرش همراه برای افراد کهنسال حج تمتع سال 88 اعلام شد

پنج شنبه 88/3/28 8:55 صبح| | نظر

 شرایط پذیرش همراه برای افراد کهنسال حج 1388 اعلام شد. بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان حج و زیارت استان تهران، در صورتی که همزمان با زایران کهنسال یکی از منسوبین آن ها نیز اقدام به ودیعه گذاری کرده باشد، با رعایت ضوابط اعلام شده از سوی سازمان حج و زیارت می تواند به عنوان همراه زایر کهنسال حج تمتع سال جاری اعزام شود.
 از جمله شرایط پذیرش همراه برای افراد کهنسال حج 88 می توان به خویشاوندی همراه با زایر اشاره کرد. بر اساس این اطلاعیه تنها همسر، فرزند، برادر، خواهر، نوه، خواهرزاده، برادرزاده، عروس و یا داماد می توانند به عنوان همراه اعزام شوند.
همراه متولدین سال 1308 و ماقبل آن باید دارای قبض ودیعه گذاری تا 20 اسفند 1384 و همراه متولدین سال 1303 و ماقبل آن می بایست دارای قبض ودیعه گذاری تا 29 اسفند 1386 باشند. 
حداکثر سن همراه نباید 60 سال بیشتر باشد به استثناء همسر که شرط سنی ندارد همچنین همراه باید توانایی لازم به منظور انجام وظایف همراه زایر کهنسال را دارا باشد. از این رو تأیید استطاعت جسمی وی قبل از سفر ضروری است.
اعزام افراد سالمندی که در معاینات پزشکی، تشرف ایشان مشروط به داشتن همراه اعلام می شود، منوط به تعهد کتبی مساعدت و همراهی ایشان توسط یک نفر از زایران اعزامی در کاروان است.
چندی پیش نیز شرایط و نحوه پذیرش افراد کهنسال در حج تمتع سال 88 در راستای اجرای مصوبه شورای عالی حج مبنی بر اعزام زود هنگام افراد کهنسال به حج تمتع اعلام شد.
 کلیه متقاضیانی که متولد 1308 و ماقبل آن هستند به شرط اینکه تا تاریخ 29 اسفند 84 اقدام به سپرده گذاری در بانک ملی کرده باشند و کلیه متقاضیانی که متولد 1303 و ماقبل آن هستند به شرط اینکه تا تاریخ 29 اسفند 86 اقدام به سپرده گذاری در بانک ملی کرده باشند مشمول این مصوبه هستند.
کلیه افراد مشمول این دو بند باید برای دریافت سهمیه به سازمان حج وزیارت استان تهران به نشانی خیابان آزادی، نبش رودکی، طبقه اول، اتاق 213 مراجعه کنند. این افراد باید فیش سپرده گذاری شده خود به همراه تصویر آن و شناسنامه و کارت ملی خود به همراه تصویر آن را به همراه داشته باشند.
گفتنی است، کلیه افراد مشمول این بندها همانند سایر زایران حج تمتع سال جاری باید قبل از ثبت نام قطعی در کاروان با معرفی به مراکز پزشکی حج، استطاعت جسمی آنان مورد تأیید قرار گیرد.