پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در خصوص نحوه تشرف متقاضیان سفر زیارتی عمره مفرده

یکشنبه 85/1/20 4:0 صبح| | نظر

اطلاعیه شماره 2

در خصوص نحوه تشرف متقاضیان سفر زیارتی عمره مفرده

( مرحله دوم اعزام 27/3/88 لغایت 27/5/88 )

مدارک مورد نیاز ثبت نام در کارگزار مقدماتی(مبدأ) جهت رزرواسیون:

1- اصل فیش (سند سپرده گذاری اولیه) معتبر ثبت نام عمره که دربند الف به آن اشاره شده است.  

2-کارت ملی .                                                                

مدارک مورد نیاز ثبت نام در کارگزار عامل(مقصد) جهت ثبت نام قطعی:

1-برگه رزرواسیون اولیه ممهور به مهر کارگزار مقدماتی

2-اصل و تصویر قبض سپرده گذاری اولیه

3-اصل شناسنامه و کارت ملی .

4-گذرنامه معتبر با حداقل 7 ماه اعتبار از تاریخ پرواز

5-عکس 4*6 رنگی ،زمینه روشن 1 قطعه مطابق با عکس گذرنامه (در صورت عدم تطابق عکس با گذرنامه ، صدور روادید با مشکل جدی مواجه می گردد.)

6-عکس 4*3 رنگی ،زمینه روشن 4 قطعه

 

توجه یک : متقاضیان محترم قبل از واریز هزینه تشرف نسبت به درست بودن مشخصات خود در قبض واریز هزینه سفر توجه نمایند و در صورت هرگونه مغایرت حتما نسبت به اصلاح آن توسط کارگزار عامل اقدام نمایند تا دچار مشکل نشوند.

توجه دو : منظور از کارگزار مقدماتی، دفتر یا شرکت زیارتی است که عمل رزرو و ثبت اطلاعات اولیه متقاضی را انجام داده و کارگزار عامل هم دفتر یا شرکتی است که مسئولیت  عملیات ثبت نام قطعی ، آموزش زائر و اعزام را بر عهده خواهد داشت.

ج) زمان پذیرش و ثبت نام :

1- انشاءا... ثبت نام مرحله اول همزمان ازساعت 8 صبح ( با رعایت نوبت  ) روز جمعه مورخ 21/01/88 آغاز خواهد شد و تا تکمیل ظرفیت هریک از کاروانها حداکثر تا ساعت 16  روز پنج شنبه 27/01/88  ادامه خواهد داشت.

2- ثبت نام همه روزه از ساعت 8 صبح لغایت 16 ( به استثناء وقت نماز ) انجام خواهد شد .

د) توضیحات مهم :

1- مبلغ هزینه سفر با توجه به تاریخ تشرف ، شرایط محل اسکان و مقصد پرواز ( جده – مدینه ) متفاوت    می باشد .

2- عدم ارائه هر یک از مدارک لازم هنگام ثبت نام و عدم پرداخت مابه التفاوت هزینه های سفر و ارائه فیش بانکی تأیید شده ، ظرف مهلت مقرر (72 ساعت )، به منزله انصراف از سفر تلقی شده و کارگزاران محترم ملزم به جایگزینی افراد جدید از طریق مدیریت استان تهران خواهند بود .

3- ضروری است بین متقاضی و کارگزار قرارداد امضاء شود .

4- بخش عمده هزینه سفر زائرین از طریق قبوض پرداختی مابه التفاوت به حساب بانکی مربوطه واریز      می شود و فقط هزینه های تکلیفی همچون پذیرش، آموزش و . . .     ( جدول شماره 3 ) به حساب بانکی کارگزار واریز  می شود . لازم است هزینه های مذکور به طور مشخص در قرارداد درج شود و به جز هزینه های یاد شده و نیز هزینه ذخیره جا(000/20 ریال نقدی) هنگام ثبت نام مقدماتی ،کارگزاران محترم مجاز به دریافت هیچ وجهی تحت هیچ عنوانی نخواهند بود.

5- تشرف معتمرین با گذرنامه عادی (بین المللی) خواهد بود .

6- دریافت گذرنامه ، پرداخت عوارض خروج و واکسیناسیون به عهده متقاضی است .

7- به غیر از همسر صاحب گذرنامه ، برای سایر افراد خانواده (فرزندان ذکور و اناث) که زمان پرواز 17 سال تمام داشته باشند ، ارائه گذرنامه انفرادی ضروری است .

8- عکس فرزندان زیر 2 سال که به همراه والدین خود نامنویسی می شوند باید در گذرنامه الصاق شده باشد .

 9- مسئولیت ممنوع الخروج بودن ) تشابه اسمی  ، بدهی مالیاتی و . . . )  برعهده شخص زائر خواهد بود .

10- منظور از کارگزار ، دفاتر و شرکتهای خدمات سیاحتی ، گردشگری و زیارتی ذکر شده در این اطلاعیه   می باشد . (جدول شماره 1)  

11- قبل از تاریخ اعلام شده ، کارگزاران ، مجاز به پذیرش متقاضیان به هیچ وجه تحت عناوین رزرو ، لیست انتظار و .... نبوده و ثبت نام فقط در روز و ساعت اعلام شده با حضور ناظرین این مدیریت مجاز خواهد بود .

12- اعزام متقاضیان محترم از طریق دفاتر و شرکتهای خدمات سیاحتی ، گردشگری و زیارتی مجاز اعلام شده در این اطلاعیه (جدول شماره یک) خواهد بود . لذا هرگونه ثبت نام در غیر از دفاتر و شرکتهای مذکور فاقد اعتبار بوده و مدیریت حج و زیارت در قبال اینگونه متقاضیان هیچگونه مسئولیتی نداشته و با افراد و شرکتهای غیر مجاز که اقدام به ثبت نام نمایند ، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت .

13- متقاضیان گرامی می توانند فقط برای خود و همراهان درجه اول (همسر ، فرزندان ،
پدر ، ماد ر، خواهر و برادر ) ثبت نام کنند و هر یک از منسوبین دیگر ایشان باید شخصاً جهت ثبت نام حضور یافته و با رعایت نوبت و شرایط لازم نامنویسی نمایند .

14- حضور متقاضیان محترم با توجه به شرایط ذکر شده  هنگام ثبت نام ضروری است و ناظرین این مدیریت ، یک ساعت قبل از شروع ثبت نام برای نظارت و رعایت نوبت در محل حضور خواهند داشت .

15- چنانچه در مدت مقرر ظرفیتهای اعلام شده تکمیل نشود ، از اولویتهای بعدی دعوت بعمل خواهد آمد .

16- گروه بندی هتلهای محل استقرار زائرین در مکه مکرمه و مدینه منوره با استاندارد های رایج بین المللی منطبق نبوده و بر اساس امکانات موجود در کشور عربستان تنظیم
شده است .

17- طول سفرگروههایی که اعزام آنان از 19/05/88 به بعد می باشد بعلت مصادف شدن با ماه مبارک رمضان 16 و 21 روزه می باشد.

 

ه) تشرف به تبع دیگری :

1- چنانچه یکی از زوجین دارای سند ثبت نامی با اولویت تشرف در عمره 1388 و همسر وی نیز دارای سند ثبت نامی بانک ملت باشد ، تشرف هر دو بصورت همزمان و رعایت سایر ضوابط مربوطه بلامانع است.

2- چنانچه زوجین یا یکی از آنان دارای سند ثبت نامی با اولویت تشرف در عمره 1388 و همسر یا فرزندانش ( یا هردو) ثبت نامی بانک ملت باشند ، تشرف همه آنان بصورت همزمان با رعایت سایر ضوابط مربوطه بلامانع است ، مشروط برآنکه فرزند یا فرزندان ، تحت تکفل و مجرد باشند.

3- چنانچه زوجین یا یکی از آنان دارای سند ثبت نامی با اولویت تشرف در عمره 1388 بوده و  از متولدین 1313 و ماقبل آن ( 75 سال و بالاتر ) باشند ، همسر و یا یکی از فرزندان که سند ثبت نامی بانک ملت را داشته باشند می توانند با وی مشرف شوند.

4- چنانچه فرد دارای سند ثبت نامی با اولویت تشرف در عمره 1388 باشد و پدر یا مادر وی متولد 1313 و ماقبل آن ( 75 سال و بالاتر) باشد و دارای سند ثبت نامی بانک ملت باشند ، تشرف همزمان با متقاضی با رعایت سایر ضوابط مربوطه بلامانع است .

5- چنانچه احدی از والدین یا هر دو دارای سند ثبت نامی با اولویت تشرف در عمره 88 باشد که فرزند یا فرزندان 12 سال و کمتر از آن ( متولدین 1376و بعد از آن  ) فاقد هر گونه سند ثبت نامی بانکی باشند تشرف آنان همزمان با والدین با رعایت سایر ضوابط مربوطه بلامانع است .

بدیهی است در صورت داشتن قبوض سپرده گذاری فرزندان زیر 12 سال و عدم ارائه آن به کارگزار (با توجه به کنترل و تایید واحد رایانه سازمان)  ، حج و زیارت استان تهران مجاز به حذف آنها از فهرست کارگزار خواهد بود.

توجه : از آنجا که مسئول اخذ مجوز « تشرف به تبعیت » فقط دفاتر و شرکتهای کارگزاری می باشند ، تأکید می گردد متقاضیان محترم از مراجعه به دفتر حج و زیارت استان تهران جدا خودداری نمایند . بدیهی است مجوزهای مربوطه فقط به کارگزار ارائه می گردد.<**ادامه مطلب...**>

     

توجه :به استحضار اهالی محترم کرج،ساوجبلاغ،نظر آباد،هشتگرد ، طالقان ،رباط کریم ،شهریار،اندیشه ، شهرقدس، محمد شهر ، اشتهارد، ملارد ، ماهدشت و . . .  می رساند :فهرست اسامی دفاتر مجازشهرستان های مذکور از طریق دفتر حج وزیارت کرج در روزنامه کیهان روز یکشنبه 23/01/88 به چاپ خواهد رسید.