پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه جدید سازمان حج جهت تشرف

شنبه 87/12/24 11:5 صبح| | نظر

مدیرکل روابط عمومی سازمان حج زیارت گفت: با ثبت نام جدید سازمان حج همه ساله و با قرعه کشی، افراد مستطیع به حج تمتع مشرف می شوند.

 نصیری مدیرکل امور بین الملل و روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: سال آینده برای حج تمتع و عمره مفرده نام نویسی می شود.

وی با بیان این که تعداد یک میلیون و 800 هزار نفر در نوبت تشرف به عمره مفرده هستند ؛ گفت : تعداد بالای ثبت نام شدگان در عمره مفرده ؛ نام نویسی مجدد را با مشکل روبرو خواهد کرد .

نصیری با بیان اینکه قرار نیست افرادی که برای حج تمتع نام نویسی کرده اند ؛ به مدت 18 سال در انتظار بمانند؛ در خصوص برنامه جدید سازمان حج گفت : مسوولین سازمان حج و زیارت و حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در صدد هستند بر اساس موافقتی که گرفته شده است یا از عربستان افزایش سهمیه گرفته شود و یا در قالب سهمیه موجود تعداد افرادی که هر سال مستطیع می شوند و باید به حج بروند در ثبت نام سازمان حج شرکت کنند.

وی افزود : با شرایط جدید تقاضا بیشتر از عرضه خواهد بود که بین متقاضیان در هر سالی که ثبت نام می کنند قرعه کشی صورت می گیرد .

نصیری با بیان اینکه تاکنون مبلغی که به عنوان ودیعه و علی الحساب دریافت می شد حدود یک میلیون تومان بود، گفت: در شرایط جدید تصمیم بر این است چون افراد در همان سال مشرف می شوند و کسانی هستند که از حیث مالی مستطیع خواهند بود از انها هزینه حج همان سال گرفته شود و آنها که در قرعه کشی پذیرفته می شوند پولشان را پرداخته و طبق برنامه سازمان حج مشرف می شوند.

وی افزود : کسانی که در قرعه کشی پذیرفته نشوند می توانند پول خود را از بانک باز پس بگیرند و در انتظار ثبت نام و قرعه کشی های بعدی باشد .

نصیری ادامه داد: شروع و آغاز ثبت نام مجدد با روش جدید نیازمند برنامه ریزی دقیق و کافی خواهد بود .
مدیرکل روابط عمومی سازمان حج زیارت در خصوص اولویت حج تمتع نیز گفت : کسانی که تا 30/8/83   در شعب بانک ملی سپرده گذاری و همچنین کسانی که قبل از این تاریخ نام نویسی کرده اند در حج آینده مشرف می شوند .

نصیری افزود : ثبت نام کنندگان سال های 81 ،82 ،76 ،62 ،63 نیز که تاکنون به هر دلیلی مشرف نشده اند، می توانند در خرداد با اعلام کاروان ها، نام نویسی کنند.

وی در خصوص تسهیلات برای کهنسالان نیز گفت : کهنسالان 80 سال به بالا نیز که در نوبت تشرف هستند می توانند خرداد در کاروان ها نام نویسی کرده و به حج مشرف شوند .

مدیرکل روابط عمومی سازمان حج زیارت در پایان گفت : امسال سه گروه زائران عادی که تا پایان 30/8/83 نام نویسی کرده اند و زائران کهنسالی که سن 80 سال دارند و همچنین زائرانی که درسال 85 و 86 ودیعه گذاری کرده اند و بالای 85 سال سن دارند جزو مشرف شوندگان حج آینده خواهند بود.