پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وضعیت اعزام سامرا

چهارشنبه 89/1/18 3:43 عصر| | نظر

حسین اکبری گفت‌: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود که از امروز زائران عتبات عالیات به زیارت سامرا نیز مشرف شوند‌ اما به دلیل شرایط موجود، این تصمیم را برای چند روز دیگر به تأخیر انداخته‌ایم.
وی با اشاره به این موضوع که در حال بحث و بررسی اوضاع کنونی عراق برای اعزام زائران به سامرا هستیم، افزود: فکر نمی‌کنم این موضع طولانی شود و تنها چند روزی اجرای این تصمیم را متوقف کرده‌ایم. شایان ذکر است اعزام زائران ایرانی به سامرا به دلیل عدم وجود تضمین امنیتی از آذر ماه سال گذشته متوقف شده است.
*مرز چزابه به‌زودی بازگشایی می‌شود
اکبری در خصوص باز شدن مرز «چذابه» برای اعزام زائران به عتبات نیز گفت: برای باز شدن مرز چزابه، دو طرف توافقات نهایی را انجام داده‌اند و از طرف ایران آمادگی کامل برای بازگشایی این مرز وجود دارد. وی ادامه داد: ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که از 25 فروردین زائران را از مرز چزابه به عتبات اعزام کنیم، اما هنوز طرف عراق آمادگی این امر را ندارد.
معاون سازمان حج و زیارت در امور عتبات عالیات یادآور شد: در صورت بازگشایی مرز چزابه جهت اعزام زائران به عتبات، در ابتدا به‌صورت روزانه یکی دو کاروان از این مرز تردد خواهند کرد تا مشکلات احتمالی برطرف شود و به مرور ظرفیت این مرز نیز افزایش خواهد یافت. گفتنی است با تردد زائران از مرز چزابه به عراق، فاصله تا عتبات عالیات از طریق این مرز نسبت به مرز شلمچه، 200 کیلومتر نزدیک‌تر می‌شود.

اخبار آنلاین حج و زیارت و استخدام را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.