پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قرعه کشی دوم عتبات

پنج شنبه 88/11/29 12:28 عصر| عتبات، قرعه کشی، دوم | نظر

 حسین اکبری با بیان این‌که اولویت اعزام متقاضیان سفر عتبات عالیات عراق که پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند، این‌بار در دو مرحله‌ قرعه‌کشی تعیین می‌شود، یاد‌آور شد: قرعه‌کشی نخست انجام شده است و افراد انتخاب‌شده باید از 21 اسفندماه امسال تا 18 فروردین‌ماه سال آینده زمان اعزام خود را مشخص کنند. قرعه‌کشی دوم نیز 13 اسفند‌ماه انجام می‌شود که تاریخ اعزام این گروه از 18 فروردین‌ تا 24 اردیبهشت‌ماه است. وی بیان کرد: در این مرحله از ثبت‌نام عتبات عالیات عراق قرار بود، اعزام زائران ایرانی از 21 اسفند‌ماه امسال تا 24 اردیبهشت‌ماه 1389 باشد؛ اما به‌دلیل شرایط عراق با توجه به فرارسیدن زمان انتخابات این کشور (16 اسفند‌ماه) تلاش کردیم، ملاحظاتی را در نظر بگیریم، چون امکان دارد، تنش‌هایی در این کشور ایجاد شوند و معمولا عراقی‌ها در زمان انتخابات، چند روزی مرز‌های ورودی را مسدود می‌کنند. به گفته‌ی او، در برنامه‌ی افرادی که در مرحله‌ی نخست قرعه‌کشی انتخاب شده‌اند و اعزام آن‌ها تا 18 فروردین‌ماه برنامه‌ریزی شده، سفر سامرا حذف شده است، چون قطعا این مسیر تحت تأثیر شرایط انتخاباتی عراق قرار می‌گیرد.
اکبری اظهار داشت: با توجه به احتمال بسته شدن مرزهای ایران و عراق برای انتخابات، سازمان حج و زیارت برای جابه‌جایی زمان اعزام کاروان‌های پانزدهم، شانزدهم و هفدهم اسفند‌ماه برنامه‌ریزی کرده است تا با حفظ مدت سفر، مشکلی در خروج زائران پیش نیاید.
او ادامه داد: قرعه‌کشی دوم با در نظر گرفتن شرایط عراق پس از انتخابات این کشور انجام می‌شود که قطعا تا 13 اسفند‌ماه (تاریخ قرعه‌کشی) برنامه‌های داخلی دولت عراق برای انتخابات این کشور مشخص شده است که در صورت تأمین امنیت تلاش می‌کنیم، سفر سامرا را به برنامه‌ی گروه دوم اضافه کنیم و پول آن را هنگام ثبت‌نام قطعی از متقاضیان بگیریم. معاون عتبات عالیات عراق و سوریه سازمان حج و زیارت یادآوری کرد: برای این مرحله،‌ سه گروه قیمتی براساس کیفیت هتل‌های عراق تعیین شده‌اند و احتمالا یک گروه قیمتی دیگر برای گروه دوم که در قرعه‌کشی 13 اسفند‌ماه تعیین می‌شود، اضافه خواهد شد.