پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازنشستگان به عتبات عالیات اعزام میشوند

چهارشنبه 88/8/6 12:1 عصر| اعزام بازنشستگان به کربلا، کارت منزلت | نظر

80 هزار نفر از بازنشستگان در سال جاری از طریق تورهای سیاحتی- زیارتی به سفر کربلا می روند.
حسن مسافری مدیرکل فرهنگی اجتماعی سازمان بازنشستگی کشوری همچنین گفت: 65 هزار نفر از بازنشستگان سال گذشته از این تورها استفاده کردند. وی با بیان این که سال گذشته سفر به عتبات عالیات نیز در این تورها گنجانده شد، افزود: اواخر سال گذشته «تور سوریه» راه اندازی شد.
وی با یادآوری رایزنی های صورت گرفته با سازمان حج و زیارت و اخذ مجوز از شورای عالی حج به منظور مشرف شدن بازنشستگان به حج عمره آن هم بدون نوبت، عنوان کرد: در سال های 86 و 87 به بازنشستگانی که از تسهیلات سفرهای سیاحتی- زیارتی استفاده نکرده بودند و از طریق معرفی سازمان به حج مشرف شده بودند، 200هزار تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شد.
مدیرکل فرهنگی، اجتماعی سازمان بازنشستگی کشوری در ادامه در مورد صدور «کارت شناسایی منزلت» در راستای اجرای آیین نامه ارتقای منزلت بازنشستگان بالای 60سال که در سال 86 اجرایی شد، عنوان کرد: این کارت در صورت تمایل و درخواست بازنشستگان صادر می شود و تاکنون برای 75 درصد از بازنشستگان متقاضی، کارت منزلت صادر شده است.
مسافری افزود: بازنشستگان هم اکنون برای برخورداری از این امکان با مراجعه به سایت سازمان بازنشستگی و وارد کردن اطلاعات خود می توانند درخواست کارت شناسایی منزلت کنند، این در حالیست که می توانند تمامی مراحل انجام کار و صدور کارت خود را از طریق سایت پیگیری کنند.
وی در ادامه گفت:ارائه تسهیلات رفاهی، فرهنگی، اجتماعی به بازنشستگان به صورت «مکانیزه» را از اولویت های صندوق بازنشستگی کشوری خواند و گفت: با تشکیل ماهانه مجمع کانون های بازنشستگی در سازمان، مسائل و مشکلات آنها منعکس می شود.