پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تغذیه حاجیان

دوشنبه 88/8/4 9:19 صبح| حج تمتع، تغذیه در مکه، بیماری در مکه | نظر

داشتن پوشش گرم در مدینه بسیار مهم است چون شب ها و اوایل صبح در مدینه هوا بسیار سرد است. در ضمن در هنگامی که خیس عرق هستیم نباید در مقابل کولر قرار بگیریم و افرادی که دارای طبع گرم و یا سرد هستند در یک اتاق قرار بگیرند 
دکتر شمسی که به عنوان مسئول امور پزشکی زائران اعزامی در ایام موسم حج سالجاری معرفی شده بود به عنوان یکی از سخنرانان همایش معاونت اجرایی و موسسه فرهنگی هنری مشعر به ایراد سخن پرداخت و در زمینه های پزشکی توصیه هایی را ارائه نمود.

وی گفت : زدن واکسن آنفلوآنزای معمولی ، مننژیت و همچنین داشتن کارت واکسیناسیون از ضروریات است و در عین حال رعایت بهداشت فردی می تواند در سفر حج ،مارا از بسیاری از خطرات و بیماری ها مصون بدارد .
دکتر شمسی همراه داشتن یک سجاده شخصی را کار مناسبی دانست و افزود : در هنگام سجده سعی شود که کمتر نفس کشیده شود تا باعث الرژی و حساسیت تنفسی نشود .
وی در مورد رژیم غذایی در ایام موسم نیز گفت : تغذیه زائر باید کم ، مفصل و مفید باشد تا دچار مشکلات گوارشی نشویم .در هنگام غذا خوردن باید از خوردن آب و یا صحبت کردن با دهان پر خود داری کرد و در ضمن باید در کنار وعده های غذایی از زیتون ویا سالاد استفاده شود.
دکتر شمسی در مورد استفاده از مواد آشامیدنی افزود : با توجه به شرایط جوی عربستان ، باید بدن را همیشه پرآب نگهداشت تا بتوانیم از مقاومت بهتری در مقابل بیمار ها و ضعف قوای جسمانی برخوردار گردیم . کسانی که دارای ناراحتی کلیه هستند باید از مایعات بیشتر استفاده کنند.
وی استفاده از پوشش و لباس مناسب را برای مقابله با شرایط جوی عربستان را ضروری دانست و گفت : داشتن پوشش گرم در مدینه بسیار مهم است چون شب ها و اوایل صبح در مدینه هوا بسیار سرد است. در ضمن در هنگامی که خیس عرق هستیم نباید در مقابل کولر قرار بگیریم و افرادی که دارای طبع گرم و یا سرد هستند در یک اتاق قرار بگیرند .
دکتر شمسی در مورد علائم هشدار دهنده آنفلوآنزا وسرما خوردگی نیز افزود: به محض این که احساس آبریزش بینی ، سردرد، سرفه و... کردیم ضمن حفظ آرامش خود به پزشک مراجعه کنیم .
وی در مورد حمل دارو در کشور عربستان گفت : کسانی که دارای بیماری های قلبی و عروقی ، کلیه ، دیابت ، کبد و... هستند می توانند با توجه به نسخه پزشک به میزان مورد نیاز خود دارو همراه خود ببرند ولی باید از بردن داروهای مسکن وآرامبخش جدا خودداری شود.