پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اتاقهای ایزوله حجاج ایرانی

چهارشنبه 88/7/29 10:48 صبح| آنفلانزا در حج | نظر

مهدی امینیان از ایجاد اتاق‌های ایزوله در تمام هتل‌های حجاج ایرانی خبر داد و گفت: در هر هتل یک تا 2 اتاق در نظر گرفته‌ایم تا در صورتی که فردی مشکوک به بیماری بود در آن اتاق تحت مراقبت قرار می‌گیرد و بعد در صورتی که تشخیص دهند به بیماری آنفلوانزای نوع A مبتلا شده فرد را بیمارستان منتقل می‌کنند تا تدابیر لازم برای بهبود وی انجام شود.
معاون سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه سرانه فضای در منا و عرفات (در ایام تشریق) محدود است، گفت: سرانه به اندازه این است که یک نفر دراز بکشد. امینیان با اشاره به شیوع آنفلوانزای A در عربستان گفت: آموزش لازم به عوامل اجرایی داده شده و با تدابیر اندیشیده امیدواریم زائران دچار مشکل نشوند. وی خاطرنشان کرد: زائران مراقبت‌ها را جدی بگیرند تا دچار مشکل نشوند و در صورتی که مسائل پزشکی را رعایت کنند، مشکلی ایجاد نخواهد شد. معاون سازمان حج و زیارت از ارسال داروهای مورد نیاز حجاج به عربستان خبر داد و گفت: داروها ارسال شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. امینیان همچنین از اعزام متخصصان عفونی به عربستان خبر داد.
معاون سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اعزام حجاج به عربستان از 10 آبان آغاز می‌شود، اظهار داشت: عوامل اجرایی از 3 آبان اعزام خواهند شد. وی ادامه داد: 494 کاروان امسال به مکه معظمه و مدینه منوره اعزام می‌شوند.
معاون سازمان حج و زیارت بیان کرد: امسال بیش از 50 درصد حجاج را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.