پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واگذاری سفرعتبات به بخش خصوصی

شنبه 88/12/1 9:43 صبح| واگذاری، سفرعتبات، به، بخش خصوصی | نظر

با واگذاری بخش اجرایی اعزام زائران به عتبات عالیات به بخش خصوصی، سازمان حج و زیارت بر فعالیت‌های آنها نظارت خواهد کرد. 
این اقدام برای افزایش سطح خدمات به زائران انجام می‌شود، بر این اساس کشور به هفت منطقه جغرافیایی تقسیم شده و هر منطقه اقدامات خود را برای اعزام زائران به عراق انجام می‌دهد.برهمین اساس، سیاستگذاری برای اعزام زائران برعهده سازمان حج و زیارت خواهد بود، اما استان‌ها، قراردادها را با طرف عراقی می‌بندند.  با این اقدام، علاوه بر این که سطح خدمات بالا می‌رود، خدمات نیز به طور متمرکز تعریف شده و ظرفیت افزایش می‌یابد. رئیس امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات لازم برای اجرای این کار انجام شده است و به احتمال زیاد، از این ماه آغاز خواهد شد.

آیا میدانید جنگ جهانی دوم خونین ترین جنگ بوده که در آن حدودا" پنجاه و شش میلیون نفر جان باختند.


قرعه کشی دوم عتبات

پنج شنبه 88/11/29 12:28 عصر| عتبات، قرعه کشی، دوم | نظر

 حسین اکبری با بیان این‌که اولویت اعزام متقاضیان سفر عتبات عالیات عراق که پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند، این‌بار در دو مرحله‌ قرعه‌کشی تعیین می‌شود، یاد‌آور شد: قرعه‌کشی نخست انجام شده است و افراد انتخاب‌شده باید از 21 اسفندماه امسال تا 18 فروردین‌ماه سال آینده زمان اعزام خود را مشخص کنند. قرعه‌کشی دوم نیز 13 اسفند‌ماه انجام می‌شود که تاریخ اعزام این گروه از 18 فروردین‌ تا 24 اردیبهشت‌ماه است. وی بیان کرد: در این مرحله از ثبت‌نام عتبات عالیات عراق قرار بود، اعزام زائران ایرانی از 21 اسفند‌ماه امسال تا 24 اردیبهشت‌ماه 1389 باشد؛ اما به‌دلیل شرایط عراق با توجه به فرارسیدن زمان انتخابات این کشور (16 اسفند‌ماه) تلاش کردیم، ملاحظاتی را در نظر بگیریم، چون امکان دارد، تنش‌هایی در این کشور ایجاد شوند و معمولا عراقی‌ها در زمان انتخابات، چند روزی مرز‌های ورودی را مسدود می‌کنند. به گفته‌ی او، در برنامه‌ی افرادی که در مرحله‌ی نخست قرعه‌کشی انتخاب شده‌اند و اعزام آن‌ها تا 18 فروردین‌ماه برنامه‌ریزی شده، سفر سامرا حذف شده است، چون قطعا این مسیر تحت تأثیر شرایط انتخاباتی عراق قرار می‌گیرد.
اکبری اظهار داشت: با توجه به احتمال بسته شدن مرزهای ایران و عراق برای انتخابات، سازمان حج و زیارت برای جابه‌جایی زمان اعزام کاروان‌های پانزدهم، شانزدهم و هفدهم اسفند‌ماه برنامه‌ریزی کرده است تا با حفظ مدت سفر، مشکلی در خروج زائران پیش نیاید.
او ادامه داد: قرعه‌کشی دوم با در نظر گرفتن شرایط عراق پس از انتخابات این کشور انجام می‌شود که قطعا تا 13 اسفند‌ماه (تاریخ قرعه‌کشی) برنامه‌های داخلی دولت عراق برای انتخابات این کشور مشخص شده است که در صورت تأمین امنیت تلاش می‌کنیم، سفر سامرا را به برنامه‌ی گروه دوم اضافه کنیم و پول آن را هنگام ثبت‌نام قطعی از متقاضیان بگیریم. معاون عتبات عالیات عراق و سوریه سازمان حج و زیارت یادآوری کرد: برای این مرحله،‌ سه گروه قیمتی براساس کیفیت هتل‌های عراق تعیین شده‌اند و احتمالا یک گروه قیمتی دیگر برای گروه دوم که در قرعه‌کشی 13 اسفند‌ماه تعیین می‌شود، اضافه خواهد شد.


نتایج قرعه کشی عتبات

پنج شنبه 88/11/29 12:25 عصر| عتبات، نتایج، قرعه کشی | نظر

حسین اکبری گفت: برای ثبت‌نام اولویت یک، 2 و 3 داریم و از امروز افراد می‌توانند بر اساس اولویت با مراجعه به سایت عتبات عالیات ثبت‌نام کنند. معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند از 21 اسفند تا 20 اردیبهشت به عراق اعزام می‌شوند. معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: افراد در این دوره به صورت گروهی نیز ثبت‌نام کردند.
همچنین معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از اعزام زائران ایرانی به سامراء از اسفند سال جاری خبر داد.
وی ادامه داد: با اعزام زائران به سامراء به قیمت سفر افزوده می‌شود و یک شبانه روز زائران در بغداد و کاظمین می‌مانند.
تذکرات مهم:
1- قرعه کشی بصورت گروهی انجام شده و برای گروههائی که در قرعه کشی انتخاب شده اند اولویت تشرف تعیین شده است. الویتهای 1 تا 3 اولویتهای اصلی و اولویت 4 ذخیره می باشد.
2- در صورت پذیرفته شدن در قرعه کشی از روز پنج شنبه مورخ 29/11/88 به ترتیب زیر با مراجعه به بخش ثبت نام سایت عتبات عالیات و یا با مراجعه به دفاتر مجاز زیارتی جهت ثبت نام در کاروانها اقدام فرمائید:
- اولویتهای 1 و 2 از ساعت 8 صبح روز پنج شنبه مورخ 29/11/88
- اولویت 3 از ساعت 13 عصر روز پنج شنبه مورخ 29/11/88
- اولویت 4 (ذخیره) از روز سه شنبه مورخ 4/12/88 از طریق سایت عتبات عالیات پیگیر وضعیت اعزام خود باشند.
برای ثبت نام اینترنتی عتبات عالیات اینجا را کلیک نمایید!
http://atabatresult.bmi.ir/user/login.aspx


ثبت نام قطعی کربلا

چهارشنبه 88/11/28 12:18 عصر| ثبت نام قطعی کربلا | نظر

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، از ثبت‌نام قطعی اعزام زائران به عتبات عالیات از امروز 28 بهمن ماه خبر داد.
حسین اکبری معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: برای ثبت‌نام اولویت یک، 2 و 3 داریم و متقاضیان از امروز 28 بهمن می‌توانند بر اساس اولویت با مراجعه به سایت عتبات عالیات نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. وی افزود: در این دوره روزانه 3 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می‌شوند و زائران از 21 اسفند تا 20 اردیبهشت به عراق اعزام می‌شوند. اکبری درباره تفاوت‌های ثبت‌نام این دوره با دوره‌های قبل، تصریح کرد: افراد در این دوره به صورت گروهی نیز ثبت‌نام کرده‌اند و علاوه بر این در این دوره چندین درجه هتل داریم. معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از اعزام زائران ایرانی به سامراء از اسفند سال جاری خبر داد. وی ادامه داد: با اعزام زائران به سامراء به قیمت سفر افزوده می‌شود و یک شبانه‌روز زائران در بغداد و کاظمین می‌مانند. اکبری با اشاره به اینکه در گذشته به دلیل ناامنی در سامراء اعزام زائران را متوقف کرده‌ بودیم، گفت: امنیت تا حدودی برقرار است و اعزام زائران را دوباره آغاز می‌کنیم.

آیا میدانید که رشد کودک در بهار بیشتر است


اعزام سامرا

سه شنبه 88/11/27 11:45 صبح| سفر به سامرا | نظر

حسین اکبری  گفت‌: در برنامه دور جدید زائران ایرانی اعزام به سامراء را قرار می‌دهیم.
وی ادامه داد: با اعزام زائران به سامراء به قیمت سفر افزوده می‌شود و یک شبانه روز زائران در بغداد و کاظمین می‌مانند. اکبری با اشاره به اینکه در گذشته به دلیل ناامنی در سامراء اعزام زائران را متوقف کرده‌ بودیم، گفت: امنیت تا حدودی برقرار است و اعزام زائران را دوباره آغاز می‌کنیم. وی با بیان اینکه قبلا از هتل‌های بغداد استفاده می‌کردیم، گفت: در این دوره نیز از هتل‌های بغداد استفاده خواهیم کرد.

آیا می دانید غیر ممکن است که بتوانی با چشمان باز، عطسه کنی


آخرین مهلت ثبت نام عتبات

چهارشنبه 88/11/21 5:15 عصر| مهلت ثبت نام عتبات | نظر

رئیس امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام برای اعزام زائران به عتبات عالیات پنج شنبه 22 بهمن است.
حسین اکبری درباره تمدید زمان ثبت‌نام افزود: هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است. وی با اشاره به اینکه افرادی که در این دوره ثبت‌نام می‌کنند از 21 اسفند تا 20 اردیبهشت به عراق اعزام می‌شوند، اظهار داشت: در این دوره روزانه 3 هزار نفر اعزام می‌شوند. رئیس امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: افراد می‌توانند در این دوره به صورت گروهی نیز ثبت‌نام کنند. اکبری درباره تفاوت‌های ثبت‌نام این دوره با دوره‌های قبل، گفت: در این دوره چندین درجه هتل داریم

اخبار آنلاین حج و زیارت و استخدام را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


مرحله جدیداعزام عتبات

سه شنبه 88/11/20 11:46 صبح| مرحله جدیداعزام عتبات | نظر

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: پس از اتمام زمان ثبت‌نام از زایران عتبات قرعه کشی به عمل می‌آید که زمان آن نیز به احتمال زیاد اول اسفند خواهد بود. همچنین اعزام این زایران نیز از ?? اسفند ?? آغاز و تا ?? اردیبهشت ?? ادامه خواهد یافت.
براساس اعلام سازمان حج در حال حاضر روزانه سه هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می‌شوند و قرار است در صورت ارائه بهتر امکانات اقامتی و بهداشتی، اعزام زایران به چهار هزار نفر افزایش پیدا کند.

اخبار آنلاین حج و زیارت و استخدام را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


شروع ثبت نام عتبات

شنبه 88/11/17 9:57 صبح| عتبات، ثبت نام، جدید | نظر

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت که ثبت نام جدید برای اعزام رائران به عتبات عالیات عراق از امروز (شنبه) از طریق پایگاه www.atabat.haj.ir  آغاز شد.
"حسین اکبری" افزود: ثبت‌نام جدید برای اعزام به عتبات عالیات از 17 بهمن آغاز و تا 22 ماه جاری ادامه دارد. معاون سازمان حج و ز یارت با اشاره به اینکه افرادی که در این دوره ثبت‌نام می‌کنند از 21 اسفند تا 20 اردیبهشت به عراق اعزام می‌شوند، افزود: در این دوره روزانه 3 هزار نفر اعزام می‌شوند. اکبری تصریح کرد: افراد می‌توانند در این دوره به صورت گروهی نیز ثبت‌نام کنند و ثبت‌نام در ساعت‌های پایانی روز 22 بهمن به پایان می‌رسد. وی یادآورشد: اطلاعات فردی و مشخصات ثبت نام کنندگان ظرف دو روز با سازمان ثبت‌احوال کنترل می‌شود. به گفته معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، بعد از کنترل اطلاعات زمان قرعه‌کشی و ثبت‌نام قطعی مشخص می‌شود.
اکبری همچنین درباره تفاوت‌های ثبت‌نام این دوره با دوره‌های قبل ، گفت: در این دوره هتل درجه 3 داریم و افراد می‌توانند این نوع هتل را انتخاب کنند، بنابراین کاربرها امکان اصلاح اطلاعات خود را دارند

اخبار آنلاین حج و زیارت و استخدام را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


کربلا با قطار

پنج شنبه 88/11/15 12:38 عصر| کربلا با قطار | نظر

 از سوی شرکت مسکن و عمران قدس رضوی وابسته به آستان قدس رضوی پل فلزی بتنی برروی رودخانه فرات در کشور سوریه درحال اجرا است . 
مدیر عامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی  گفت : این پل به طول یک کیلومتر در کشور سوریه درحال اجرا می باشد و تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است . 
مهندس محمدرضا رئیسی با اشاره به اینکه اعتبار ساخت این پل به مبلغ 45 میلیون دلار از سوی کشور سوریه پرداخت شده است افزود : پیش بینی می شود با افتتاح پل فرات در اردیبهشت سال آینده فاصله سفر با قطار به عتبات عالیات به نصف کاهش یابد.

اخبار آنلاین حج و زیارت و استخدام را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


پروازعتبات

چهارشنبه 88/11/14 2:11 عصر| کربلاهوایی، پروازعتبات | نظر

رئیس امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: هنوز تکلیف اعزام زائران به صورت هوایی به عراق مشخص نشده است. حسین اکبری افزود: هنوز هیچ ابلاغی در این زمینه نداشته‌ایم. وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم از سوی حج و زیارت در این زمینه انجام شده است، گفت: بقیه کارها را باید سازمان هواپیمایی انجام و به حج و زیارت اعلام کند.
رئیس امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: در ثبت‌نام‌های جدید سهمیه‌ای را برای اعزام زائران به صورت هوایی در نظر گرفته‌ایم.
وی همچنین با اشاره به اینکه با بازسازی هتل‌ها ظرفیت‌ها را افزایش داده‌ایم، گفت: هر چقدر تعداد بیشتری هتل در عراق بازسازی شود به همان میزان نیز ظرفیت را افزایش خواهیم داد. رئیس امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی از هتل‌ها در عراق بازسازی شده که حداقل‌های استاندارد را رعایت می‌کنند.
اکبری اظهار داشت: امکانات عراقی‌ها در مرز افزایش پیدا کرده و زائران کمتر در مرز معطل خواهند شد.

آیا می دانید که یکی از شگفتی‌های ریاضی این است‌ که وقتی عدد 111111111 را در خودش ضرب کنی، جواب خواهد شد: 12345678987654321


<      1   2   3   4   5   >>   >