پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط پذیرش همراه برای افراد کهنسال حج تمتع سال 88 اعلام شد

پنج شنبه 88/3/28 8:55 صبح| | نظر

 شرایط پذیرش همراه برای افراد کهنسال حج 1388 اعلام شد. بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان حج و زیارت استان تهران، در صورتی که همزمان با زایران کهنسال یکی از منسوبین آن ها نیز اقدام به ودیعه گذاری کرده باشد، با رعایت ضوابط اعلام شده از سوی سازمان حج و زیارت می تواند به عنوان همراه زایر کهنسال حج تمتع سال جاری اعزام شود.
 از جمله شرایط پذیرش همراه برای افراد کهنسال حج 88 می توان به خویشاوندی همراه با زایر اشاره کرد. بر اساس این اطلاعیه تنها همسر، فرزند، برادر، خواهر، نوه، خواهرزاده، برادرزاده، عروس و یا داماد می توانند به عنوان همراه اعزام شوند.
همراه متولدین سال 1308 و ماقبل آن باید دارای قبض ودیعه گذاری تا 20 اسفند 1384 و همراه متولدین سال 1303 و ماقبل آن می بایست دارای قبض ودیعه گذاری تا 29 اسفند 1386 باشند. 
حداکثر سن همراه نباید 60 سال بیشتر باشد به استثناء همسر که شرط سنی ندارد همچنین همراه باید توانایی لازم به منظور انجام وظایف همراه زایر کهنسال را دارا باشد. از این رو تأیید استطاعت جسمی وی قبل از سفر ضروری است.
اعزام افراد سالمندی که در معاینات پزشکی، تشرف ایشان مشروط به داشتن همراه اعلام می شود، منوط به تعهد کتبی مساعدت و همراهی ایشان توسط یک نفر از زایران اعزامی در کاروان است.
چندی پیش نیز شرایط و نحوه پذیرش افراد کهنسال در حج تمتع سال 88 در راستای اجرای مصوبه شورای عالی حج مبنی بر اعزام زود هنگام افراد کهنسال به حج تمتع اعلام شد.
 کلیه متقاضیانی که متولد 1308 و ماقبل آن هستند به شرط اینکه تا تاریخ 29 اسفند 84 اقدام به سپرده گذاری در بانک ملی کرده باشند و کلیه متقاضیانی که متولد 1303 و ماقبل آن هستند به شرط اینکه تا تاریخ 29 اسفند 86 اقدام به سپرده گذاری در بانک ملی کرده باشند مشمول این مصوبه هستند.
کلیه افراد مشمول این دو بند باید برای دریافت سهمیه به سازمان حج وزیارت استان تهران به نشانی خیابان آزادی، نبش رودکی، طبقه اول، اتاق 213 مراجعه کنند. این افراد باید فیش سپرده گذاری شده خود به همراه تصویر آن و شناسنامه و کارت ملی خود به همراه تصویر آن را به همراه داشته باشند.
گفتنی است، کلیه افراد مشمول این بندها همانند سایر زایران حج تمتع سال جاری باید قبل از ثبت نام قطعی در کاروان با معرفی به مراکز پزشکی حج، استطاعت جسمی آنان مورد تأیید قرار گیرد.

 


جزئیات عزیمت به حج تمتع امسال اعلام شد

چهارشنبه 88/3/13 5:51 عصر| | نظر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، سازمان حج و زیارت در اطلاعیه ای ترتیباتی را که مشمولان تشرف به حج تمتع امسال باید برای ثبت نام در کاروانها و سایر اقدامات لازم دیگر رعایت و مورد عمل قرار دهند، اعلام کرد.  بر این اساس ، مشمولین تشرف به حج تمتع در سال 1388 عبارت خواهند بود از :

1-           کلیه ودیعه گذاران علی الحساب یک میلیون تومانی در بانک ملی ایران تا تاریخ 30/8/1383

 دارندگان اسناد ذیل لازم قبلا می بایست نسبت به تبدیل قبض خود به سند یک میلیون تومانی اقدام کنند :

1-1         آندسته از افراد که قبوض آنان مبالغ 27یا 25هزار تومان می باشد (اسناد سالهای 60و 63) می بایست با مراجعه به دفتر حج و زیارت استان و اخذ تسهیلات و یارانه مربوط نسبت به تبدیل سند خود به یک میلیون تومان اقدام نمایند.

1-2          آندسته از افراد که اسناد آنان هشتصد هزار تومان می باشد ( اسناد سالهای 77تا 79) نیز لازم است با مراجعه به شعب مجهز به سیستم سیبا با اخذ تسهیلات و یارانه مربوطه برابر ضوابط مقرر قبض خود را به یک میلیون تومان تبدیل نمایند.

2             – افراد مشروحه ذیل نیز پس از مراجعه به دفتر حج و زیارت استان مربوط با به همراه داشتن اصل سند ودیعه گذاری و نیز شناسنامه و کارت ملی ، پس از اخذ برگه تشرف می تواند به کاروانها مراجعه و ثبت نام نمایند:

2-1         متولدین سال 1308 و ماقبل آن که دارای قبض ودیعه گذاری تا تاریخ 29/12/1384 می باشند. 

2-2         متولدین سال 1303و ماقبل آن که دارای قبض ودیعه گذاری تا تاریخ 29/12/1386می باشند .

·       نکته مهی که لازم است این دسته از زائران توجه داشته باشند این مهم می باشد که قبوض آنها نباید انتقالی باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام عبارت است از:

1-   اصل و تصویر قبض ودیعه گذاری علی الحساب یک میلیون تومانی

2-   اصل شناسنامه و یکسری رونوشت از صفحات اول و آخر (‌در صورت داشتن توضیحات )

3-   اصل کارت یا شماره ملی و تصویری از آن

4-   دو قطعه عکس 4 ×6 ( مشابه عکس گذرنامه که شش ماه بیشتر از تاریخ گرفتن آن نگذشته باشد.)

 سازمان حج و زیارت از کلیه زائران حج تمتع امسال خواست تا در صورتی که گذرنامه ندارند و یا مدت اعتبار آن پایان یافته است ، برای دریافت آن به دفاتر پلیس + 10 مراجعه نمایند.

 زائران همچنین لازم است توجه داشته باشند که گذرنامه آنها باید مستقل و انفرادی باشد و به علاوه گذرنامه آنها حداقل تا پایان اردیبهشت ماه سال 1389 اعتبار داشته باشد.

نحوه مراجعه و ثبت نام به دو روش ذیل امکان پذیر است:

 1- مراجعه حضوری به کاروانها

کلیه مشمولین تشرف به حج تمتع سالجاری میت وانند به یکی از کاروانهایی که حدوداً اواخر خرداد ماه سالجاری از  طریق جراید و مطبوعات استانی اعلام میشود مراجعه و نسبت به نامنویسی اقدام نمایند.

2 –مراجعه به سامانه اینترنتی ثبت نام

علاوه بر مراجعه حضوری به کاروانها، مشمولین تشرف می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.haj88.ir

نسبت به ثبت نام اولیه در یکی از کاروانهای استان خود اقدام نمایند.

توجه: بعد از ثبت نام اولیه، زائرین می بایست از مدیر کاروان یا سامانه مربوطه نسبت به اخذ رسید ثبت نام که حاوی تذکرات و نکات ضروری میباشد اقدام نمایند.

معاینات پزشکی

کلیه افرادیکه در کاروانهای حج تمتع ثبت نام اولیه نموده اند، می بایست ظرف مهلت تعیین شده ( حداکثر 4 روز پس از ثبت نام) با اخذ معرفینامه از کاروان مربوطه بهمراه شناسنامه، شماره یا کارت ملی به پزشکی که از سوی کاروان انتخاب و تعیین گردیده سریعاً مراجعه نمایند.

آندسته از زائرینی که از طریق اینترنت ثبت نام اولیه نموده اند با در دست داشتن اصل قبض ودیعه گذاری، شناسنامه،کارت یا شماره ملی به پزشکی که از سوی کاروان  در سیستم انتخاب و تعیین گردیده سریعاً مراجعه نمایند.

 زائران محترم توجه نمایند که :

1-    پزشکان محترم کاروانها جهت معاینات اولیه وجهی را از متقاضی دریافت نمی نمایند

2-      از پزشک کاروان درخواست نمایید حضور  و مراجعه اولیه شمارا در سیستم ثبت نماید

3- آندسته از زائرینی که در مدت تعیین شده به پزشک مراجعه ننمایند امکان حذف ثبت نام اولیه و  جایگزینی آنها در سیستم وجود دارد.

واریز وجه مابه التفاوت هزینه سفر

متقاضیان محترم اعزام به حج تمتع 1388 بعد از تایید استطاعت جسمی توسط پزشک(که در سیستم ثبت می گردد) میتوانند با مراجعه به دفتر کاروان و یا سامانه مربوطه نسبت به دریافت قبض واریز هزینه مابه التفاوت سفر اقدام و با مراجعه به یکی از شعب دارای سیستم سیبا و یا به طریق اینترنتی ظرف مدت مقرر ( حداکثر یک هفته از تاریخ تایید پزشک) نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

انصراف از تشرف

 آندسته از زائرینی که بهردلیل بعد از ثبت نام امکان و   توفیق تشرف را نخواهند داشت میبایست با مراجعه به دفتر کاروان نسبت به تکمیل فرم انصراف و ثبت آن در سیستم اقدام نمایند .


شرایط تشرف افراد فاقد اولویت به حج ت

پنج شنبه 88/1/20 4:0 صبح| حج افراد بدون اولویت | نظر

شرایط پذیرش و تشرف افراد فاقد اولویت ،

به تبع یکی از بستگان درجه اول اولویت دار:

 

1- تشرف به تبع همسر:

           چنانچه یکی از زوجین دارای سند بانک ملی بوده وهمسر دارای سند بانک ملت باشد، تشرف هر دو به صورت همزمان بلا مانع می باشد.

 2- تشرف به تبع همسر/والدین:

           چنانچه یکی از زوجین دارای سند بانک ملی بوده و همسر یا فرزندانش(یا هردو) ثبت نامی بانک ملت باشند،تشرف همه آنان به صورت همزمان بلا مانع می باشد، مشروط براینکه فرزندان تحت تکفل ومجرد باشند.

 3-تشرف به تبع والدین کهنسال:

           چنانچه یکی از زوجین دارای سند بانک ملی بوده ومتولد 1313وقبل از آن(75سال وبالاتر) باشد،

 همسر یا یکی از فرزندان ( فقط یک نفر)که سند بانک ملت را داشته باشد، می توانند همراه وی مشرف شوند.

 4-تشرف به تبع فرزند(افراد کهنسال):

           چنانچه فرد دارای سند بانک ملی بوده و پدریا مادر وی متولد 1313وقبل از آن(75سال و بالاتر) و دارای سند بانک ملت باشند، تشرف همزمان ایشان بلامانع می باشد.

5-تشرف افراد 12سال وکمتر به تبع والدین:

           چنانچه احدی از والدین یا هر دو دارای سند ثبت نامی بانک ملی باشند، تشرف فرزندان12سال وکمتر(متولدین 1376و بعدازآن) که فاقد سند ثبت نامی می باشند، بهمراه والدین بلامانع می باشد.

تذکر: اسناد انتقالی از غیر مشمول دستورالعمل تشرف نمی گردد.

 متولدین 1307 وماقبل و الویت 1-40 بانک ملت مجاز به ثبت نام در مرحله دوم نمی باشند


تشرف فرزندان زیر12 سال به حج

سه شنبه 88/1/18 8:29 عصر| حج کودکان | نظر

تشرف فرزندان زیر12 سال فاقد سند ثبت نامی به همراه والدین یا یکی از والدین بلا مانع می باشد و زائران میبایست هنگام ثبت نام با مسئول ثبت نام این موضوع را مطرح نمایند البته افرادیکه سند عمره بانک ملی از غیر خریداری می کنند از قانون تشرف به تبع و همراهی فرزندان زیر12سال نمی توانند برخوردار شوند.

حاجیان سال 88 فرم اطلاعات فردی را تکمیل کنند

شنبه 88/1/15 2:16 عصر| | نظر

سازمان حج و زیارت از کلیه کسانی که فیش حج تا 30/8/83 را در دست دارند خواست با مراجعه به سایت این سازمان فرم اطلاعات فردی را تکمیل کنند. کلیه واجدان شرایط به حج آینده باید به آدرس http://hajreg.haj.ir   مراجعه و فرم مربوطه را که حاوی مشخصات فردی ، تحصیلی و مهارتی است تکمیل کنند.

با توجه به اینکه زایران حج سال 88 باید در نیمه دوم خرداد جهت نام نوبسی به کاروان های حج  مراجعه کنند لذا  فرم اطلاعات مربوط زایرین حج تمتع سال 1388باید نهایتا" تا دهم خرداد ماه تکمیل شود.

بر اساس این گزارش زایران با ثبت نشانی اینترنتی مذکور، مواجه با یک فرم سه گزینه ای می شوند که با ثبت تکمیل "گزینه شماره سند ودیعه گذاری " و" کد شعبه بانک ملی "و تأیید "ورود به سیستم"، فرم جامع برای آنان نمایان می شود.

کد ملی به عنوان کد رهگیری محسوب می شود و لازم است که در هنگام نام نویسی در کاروان حج به کارگزار  ارایه  شود.


ثبت نامی های 83 به تمتع میروند

پنج شنبه 87/12/22 1:22 عصر| | نظر

رییس سازمان حج و زیارت درباره‌ی حج تمتع آینده، گفت: سه‌ اولویت‌ زمانی برای ودیعه‌گذاران حج تمتع با درنظر گرفتن اعزام افراد با سن بالا برای مراجعه به کاروان‌ها تعیین شده‌اند. قهرودی افزود: همه افرادی که تا پایان آبان‌ماه سال 1383 ثبت نام کرده‌اند، همراه افرادی که دارای شرط سنی 85 سال و بیش‌ترند و تا پایان سال 1386 ثبت نام کرده‌اند و افرادی که دارای شرط سنی 80 سال هستند و تا پایان سال 1384 ودیه‌گذاری کرده‌اند، براساس دستور‌العملی که توسط سازمان حج و زیارت اعلام می‌شود، می‌توانند برای ثبت نام در زمانی که اعلام خواهد شد، به کاروان‌ها مراجعه کنند.

به گفته‌ی او، افرادی که با شرط سنی اعزام می‌شوند، براساس دستور‌العملی که در آینده اعلام می‌شود، می‌توانند یک همراه از میان بستگان‌شان که در گذشته ثبت نام کرده‌اند با خود ببرند. تاریخ ثبت نام در کاروان‌ها نیز احتمالا نیمه‌ی دوم خرداد‌ماه سال آینده خواهد بود.

وی با بیان این‌که ثبت نام حج تمتع آینده مانند گذشته، اینترنتی است، اظهار کرد: پیش از ثبت نام اصلی، یک مرحله با عنوان پیش ثبت نام انجام می‌شود که مردم براساس برنامه‌ای که اعلام می‌کنیم، با مراجعه به سیستم رایانه‌یی پیش ثبت نام، کد ره‌گیری دریافت می‌کنند. این کار، سهولت در ثبت نام را موجب می‌شود


واجدین شرایط اعزام به حج تمتع سال آینده مشخص شدند

سه شنبه 87/12/13 3:40 عصر| حج تمتع، واجدین شرایط حج، کاروان حج80، ثبت نام حج تمتع، فیش حج تمتع | نظر

کسانی که تا پایان آبان 1383 در یکی از شعب بانک ملی سپرده گذاری کرده اند و نیز همه افرادی که نوبت تشرف

 آنان فرا رسیده ولی نتوانسته اند به حج مشرف شوند در سال 88 به حج تمتع مشرف شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: این افراد در تاریخی که بعدا اعلام خواهد شد می توانند برای نام نویسی به کاروان های زیارتی مراجعه کنند .

خاکسار قهرودی افزود: افراد 80 سال و بالاتر که سال های 84 - 85 و 86 نام نویسی کـرده اند نیز می توانند به همراه

ثبت نامی های 83 و ماقبل آن به تمتع سال آینده اعزام شوند . 
بنابراین گزارش مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ثبت نام دارندگان فیش‌های واجد شرایط اعزام به

حج تمتع آینده در کاروان ها، خردادماه سال آینده انجام می‌شود.

عبدالله نصیری گفت: هنوز زمان دقیق ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع آینده به طور دقیق مشخص نیست و تاریخ دقیق آن متعاقبا اعلام می‌شود.

وی درباره تعداد کسانی که به حج تمتع آینده اعزام خواهند شد، افزود: در حج تمتع سال آینده 106هزار زائر و عوامل اجرایی و فرهنگی

 به عربستان اعزام خواهند شد که نسبت به حج گذشته دو هزار نفر افزایش داشته است.

در حج تمتع 87یکصد و چهار هزار زائر و عوامل اجرایی و فرهنگی به عربستان اعزام شدند

که با موافقت دولت عربستان، این تعداد هر سال باتوجه به افزایش جمعیت کشور، دو هزار نفر بیشتر می‌شود.

اول آذرماه سال آینده مصادف با اول ذیحجه است که زائران حج تمتع از نیمه دوم آبان ماه 88به عربستان اعزام خواهند شد.


ثبت نام حج

جمعه 85/12/11 10:59 صبح| | نظر


مدیرکل روابط عمومی سازمان حج وزیارت روز چهارشنبه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی حج ، زمان ثبت نام در کاروانها را  روزهای جمعه و شنبه  11 و 12 اسفند ماه جاری اعلام کرد و افزود:  در صورت صدور به موقع روادید ازسوی سفارت عربستان سعودی ، کار اعزام زایران عمره مفرده از روز 5 فروردین ماه 1386 طی سه مرحله آغاز خواهد شد.


عبدالله نصیری از متقاضیانی که تا پایان شهریور ماه 1384 در بانک های ملی سپرده گذاری کرده اند خواست به کاروانهایی که اعزام آنها در فروردین ماه 86 می باشد ، مراجعه نمایند.


وی گفت: برای ثبت نام این عده در دفاتر زیارتی 5 روز مهلت داده شده که ضرورت دارد با دردست داشتن گذرنامه بین المللی به دفاتر کاروانها مراجعه نموده و مابه التفاوت هزینه های مربوطه را ظرف حداکثر 48 ساعت به بانکها پرداخت نمایند.


به گفته نصیری ، کسانی که تا پایان 15 بهمن ماه سال 1384 در بانکها سپرداه گذاری کرده اند، می توانند برای ثبت نام به کاروان هایی  مراجعه کنند که تاریخ اعزام آنها از اول اردیبهشت تا 16 تیر سال 86 می باشد.


 مهلت ثبت نام برای این افراد 10 روز و مهلت واریز مبلغ مابه التفاوت هزینه سفرشان 72 ساعت تعیین شده است .


مدیرکل روابط عمومی حج و زیارت گفت : کسانی که تا پایان فروردین ماه سال 1385 برای عمره در بانکها سپرده گذاری کرده اند باید به کاروان هایی که اعزام آنها از 17 تیرماه سال 86 لغایت 22 شعبان سال 86 است ، مراجعه و ثبت نام کنند.


جزییات این مرحله از اعزام در نیمه دوم اردیبهشت توسط  رسانه ها اعلام خواهد شد.


آقای نصیری در پایان ضمن تاکید مجدد بر منوط  بودن  برنامه های  اعزام به صدور به موقع روادید ، گفت : مهلت های تعیین شده برای ثبت نام در شهرها برمبنای زمان درج فراخوان حج و زیارت دررسانه های آن شهرخواهد بود.


باین ترتیب  که هر روز فراخوان حج و زیارت و فهرست کارگزاران حج  در رسانه های هر شهر اعلام شود ، روز بعد از آن رسما کار ثبت نام در آن شهر آغاز و  مهلت های اعلام شده از همان روز درج فراخوان در رسانه ها محاسبه خواهد شد.سلام.

ثبت نام حج عمره شروع شد.

تاریخ حرکت کاروان آژانس ناوبران 10/02/1386 با پرواز سعودی و به مقصد مدینه و به مدت 15روز میباشد

قیمت:5779100ریال

تاریخ شروع ثبت نام 11/12/85 می باشد

 


<      1   2   3   4