پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

احتمال ثبت نام تمتع

دوشنبه 88/10/7 1:21 عصر| ثبت نام تمتع | نظر

مصطفی خاکسار قهرودی  با اشاره به اینکه در سال جاری ثبت نام برای حج تمتع نداریم، گفت: همچنین ثبت نام برای عمره مفرده نیز انجام نمی‌شود. رئیس سازمان حج و

  زیارت با بیان اینکه یک میلیون و 700 هزار نفر در نوبت اعزام به تمتع هستند، گفت: همچنین حدود 3 میلیون نفر نیز در نوبت اعزام به عمره هستند.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


 


اولویت های تمتع89

شنبه 88/9/28 10:10 صبح| اولویت حج، تمتع89 | نظر

عبدالله نصیری مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در حج امسال 64 هزار نفر به حج مشرف شدند که از این تعداد 59 هزار نفر مربوط به زائران و باقی عوامل کاروان ها بوده اند. 
وی با اشاره به اینکه سفر40 هزار نفر در حج امسال به دلیل بروز بیماری انفلوانزای نوع آ به تعویق افتاد، افزود: این افراد کسانی بودند که بالای 65 و زیر 12 سال سن داشتند و به همین علت 40 هزار نفر نسبت به سال گذشته کاهش زائر داشتیم و سفر این دسته در اولویت سال آینده قرار گرفت. نصیری در خصوص سهمیه اختصاص یافته از سوی دولت عربستان برای سال آینده با بیان اینکه در سال آینده همان سهمیه ای که قبلا داشتیم اعزام خواهند شد، گفت : پیش بینی می شود که بالغ بر 104 هزار نفر به حج اعزام شوند. مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سوال که سال آینده از ثبت نام کنندگان کدام تاریخ ها دعوت می شود، گفت: برای حج امسال از کسانی که تا پایان آبان 83 ثبت نام کرده بودند دعوت شد و پیش بینی می شود که برای حج سال 89 ،کسانی که تا پایان سال 83 ثبت نام کرده اند دعوت و فراخوانده شوند که تعداد کامل آن پس از پایان حج و در جلسه ای که دو هفته آینده تشکیل خواهد شد، اعلام می شود.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


وضعیت آنفلانزاری خوکی حاجیان

یکشنبه 88/9/22 5:23 عصر| وضعیت آنفلانزاری خوکی حاجیان | نظر

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: حتی یک زائر ایرانی نیز در موسم تمتع امسال مبتلا به آنفلوانزای نوع A نشده است. 
امسال سال خوبی داشتیم و تعداد اندکی از زائران ایرانی بیمار شدند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه حتی یک زائر ایرانی نیز مبتلا به آنفلوانزای نوع A نشده است، گفت: لطف خدا و برنامه‌ریزی‌‌های صورت گرفته باعث شد که زائران ایرانی مبتلا به این بیماری نشوند. به گفته حلی‌ساز، مصرف دارو در موسم تمتع امسال به حداقل ممکن کاهش یافت.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در گذشته فقط یک تخت ICU داشتیم، گفت: امسال 20 تخت ICU داشتیم و حتی از یک تخت نیز استفاده نکردیم. حلی‌ساز ادامه داد: ما بدترین حالت را در نظر گرفته بودیم و همچنین بیشترین تجهیزات را داشتیم ولی به لطف خدا از آنها استفاده نکردیم.
وی افزود: تعداد فوتی‌ها در موسم امسال 6 نفر بوده است. رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شده بود 30 درصد حجاج مبتلا به آنفلوانزای نوع A می‌شوند، گفت: خوشبختانه این پیش‌بینی محقق نشد

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


جزئیات سلامتی حاجیان

پنج شنبه 88/9/12 3:41 عصر| آنفلانزا در حج | نظر

دکتر محمدتقی حلی ساز گفت شرایط الان حجاج ایرانی از نظر سلامتی استثنایی است و می‌شود گفت شبیه یک معجزه است.
؛ همه ساله بعد از گذشت وقوف در عرفات و مشعر و بیتوته در منا، به طور طبیعی حجاج با بیماری‌هایی درگیر می‌شدند و آمار مراجعه به بیمارستان مکه بالا می‌رفت. امسال که حجاج ایرانی اعمال خود را در ایام تشریق پشت سر گذاشتند طبیعتا می‌بایست حادثه‌ها و گرفتاری به بیماری‌های مختلفی رخ می‌داد. مسئله آنفلوآنزای خوکی را هم به آن اضافه کنید که احتمال شیوع آن را بیشتر در این ایام می‌دادند. ما نیز برای آگاهی از شرایط سلامتی حجاج ایرانی به بیمارستان مکه مکرمه رفتیم تا از شرایط و حال و هوای بیمارستان مطلع شویم. روز گذشته بیمارستان مکه کمی شلوغ بود. چند نفر در نوبت گچ‌گرفتن پای خود بودند که بیشتر به چشم می‌خوردند. دو نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند که یک خانم به علت مشکلات قلبی و یک نفر به علت مشکل در قسمت پا بستری شده بودند. مراجعه به متخصصین زنان کمی بیشتر بود و بقیه بخش‌ها هم کار معمول خود را انجام می‌دادند.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید. 

ادامه مطلب...

آغاز حرکت مدینه دوم حجاج از 10 آذر آغاز میشود

یکشنبه 88/9/8 2:15 عصر| مدینه دوم | نظر

محمد تقی‌ساز حلی‌ساز اظهار داشت: حرکت حجاج مدینه دوم از سه‌شنبه 10 آذر شروع می‌شود و برخی از زائرانی که هنوز برای انجام برخی مراسم و زیارت‌ها به مدینه نرفته‌اند، در این تاریخ از مکه مکرمه به مدینه منوره اعزام می‌شوند.
وی گفت: از روز چهارشنبه 11 آذر با انجام 207 پرواز توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر و شرکت هواپیمایی سعودی در حدود 10 روز، عملیات بازگشت حجاج به ایران آغاز می‌شود.حلی‌ساز در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ زائری به آنفلوانزای نوع A مبتلا نشده است و تمام حجاج در کمال سلامت جسمی و روحی به سر می‌برند. بنابر این گزارش، زائرانی که در ابتدا از ایران به مدینه می‌روند به عنوان مدینه قبل یا مدینه اول نامیده می‌شوند و زائرانی که از ایران مستقیم به جده می‌روند و بعد از انجام مناسک حج به مدینه می‌روند، مدینه بعدی یا مدینه دوم هستند.


هشدارجهت پودرهای زعفران

شنبه 88/8/30 5:23 عصر| پودر زعفران | نظر

احمد شیبانی‌ در نشست خبری با خبرنگاران در حاشیه همایش ملی زعفران به بحث زعفران تقلبی اشاره کرد و گفت: هر چیزی که ارزشی پیدا کند پشت سر آن قاچاق و تقلب وجود دارد و زعفران هم چون خیلی باارزش است به شدت در معرض تقلب قرار دارد.
وی هشدار داد در عربستان پودری به نام صفارالزعفران وجود دارد که از نوع پودرها و مواد زعفران‌نما است که متاسفانه آسیب‌های زیادی را به سلامتی مردم وارد می‌کند که چیزی غیر از ماده رنگین شیمیایی ناخالص نیست و بسیار سرطان‌زا بوده و زائران که آن را به عنوان یک ماده متبرک خریداری می‌کنند باید این امر را مورد توجه قرار دهند.
ادامه مطلب...

استفاده ازماسک درطواف

شنبه 88/8/23 4:42 عصر| آنفلانزا در حج | نظر

رییس هیات پزشکی حج خواستار استفاده زائران ایرانی از ماسک به هنگام طواف شد. 
محمد تقی حلی ساز افزود استفاده از ماسک با توجه به این که منع شرعی ندارد توصیه می شود، از زائران می خواهم در هنگام طواف برای جلوگیری از شیوع بیماری از ماسک استفاده کنند. 
وی با اشاره به بستری شدن چهار تن از زائران ایرانی در بیمارستان مدینه و مرکز پزشکی هلال احمر ایران اظهار داشت یکی از زائران ایرانی در بیمارستان مدینه و 3 تن در مرکز پزشکی کشورمان بستری هستند که هیچ یک از آنان دچار بیماری آنفلوانزای نوع A نشده اند.
وی همچنین به بانوان زائر که از چادر مشکی استفاده می کنند توصیه کرد که به هنگام حضور در خیابان ها به ویژه در شب دقت بیشتری داشته باشند تا دچار حادثه نشوند. 
یادآور می شود یک زائر زن ایرانی چند روز پیش به علت تصادف با خودرو در مدینه منوره درگذشت.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


آخرین وضعیت آنفلوآنزا در بین حجاج ایرانی

پنج شنبه 88/8/21 2:51 عصر| آنفلوآنزا در بین حجاج ایرانی | نظر

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از استقرار تیم درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت در مسجد شجره خبر داد.
بمحمد تقی حلی‌ساز اظهار داشت: همزمان با اعزام نخستین کاروان زائران ایرانی از مدینه منوره به مکه مکرمه تیم درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت نیز در مسجد شجره مستقر شد.این تیم طبق روال هر ساله در مسجد شجره مستقر شده است و به همه زائران ایرانی خدمات درمانی می‌دهد.
حلی‌ساز همچنین به زوار توصیه کرد: زائران ایرانی خانه خدا بهتر است برای جلوگیری از هرگونه بیماری، از غسل مستحبی در مسجد شجره پرهیز کنند. او در مورد آخرین وضعیت آنفلوآنزای نوع ، در حج هم گفت: با الطاف الهی تاکنون هیچ موردی از آنفلوانزای نوع A در بین زائران ایرانی مشاهده نشده است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


 


چند توصیه مهم به زائران خانه خدا

چهارشنبه 88/8/13 10:33 صبح| وهابیون درحج، توصیه درباره حج، زیارت قبرستان بقیع | نظر

مسؤولان حج و زیارت در مدینه به زائران توصیه‌هایی را می‌کنند که رعایت آن‌ها به برگزاری بهتر حج کمک خواهد کرد. ...
به زائران خانه‌ی خدا توصیه می‌شود، از قبرستان بقیع به‌عنوان تبرک خاک برندارند و از فرستادن صلوات با صدای بلند در هنگام طواف یا زیارت مزار پیامبر (ص) و قبور ائمه (ع) پرهیز کنند. مسؤولان حج و زیارت در مدینه به زائران توصیه‌هایی را می‌کنند که رعایت آن‌ها به برگزاری بهتر حج کمک خواهد کرد.
هنگام آغاز نماز جماعت، مسجد را ترک نکنید و مواظب باشید زود به سجده نروید.
از صدا کردن یکدیگر با صدای بلند در مسجدالنبی یا مسجدالحرام بپرهیزید و مواظب باشید، در مسجدالنبی پشت ضریح نبی‌اکرم (ص) ننشینید.
با توجه به سوء استفاده‌ی وهابیون، بعد از سلام نماز، دست‌ها را تا مقابل گوش بلند نکنید.
ادامه مطلب...

عوارض تزریق واکسن آنفلوآنزای خوکی

چهارشنبه 88/8/13 10:28 صبح| عوارض تزریق واکسن آنفلوآنزای خوکی | نظر

سازمان غذا و داروی عربستان، عوارض احتمالی تزریق واکسن آنفلوآنزای نوع A (خوکی) را اعلام کرد.
به گزارش روزنامه عکاظ، این عوارض عبارت اند از:
- افزایش اندک دمای بدن و ایجاد دردهای جسمانی.
- احساس خستگی که تا چند روز پس از تزریق واکسن ادامه می یابد.
- احساس درد در محل تزریق واکسن.
- کودکان گروه سنی 2 تا 6 سال، دچار افزایش دمای بدن، تا 38 درجه سانتیگراد می شوند.
- احساس درد در ناحیه گلو، در افراد بالغ.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.


<      1   2   3   4      >