پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در خصوص نحوه تشرف متقاضیان سفر زیارتی عمره مفرده

یکشنبه 85/1/20 4:0 صبح| | نظر


اطلاعیه شماره 1

در خصوص نحوه تشرف متقاضیان سفر زیارتی عمره مفرده

( مرحله دوم اعزام 27/3/88 لغایت 27/5/88 )

 

مدیریت حج و زیارت استان تهران ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید و آرزوی صحت و سلامتی برای تمامی هموطنان گرامی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به اصلاح الگوی مصرف توصیه و تأکید گردیده است به استحضار شهروندان گرامی استان تهران می رساند : با استعانت از درگاه خداوند متعال  مرحله دوم اعزام متقاضیان دارای اولویت تشرف انشاءا... از 27 خرداد ماه آغاز و تا اواخر مرداد سال جاری با رعایت موارد ذیل و بررسی جدول شماره دو به یکی از دفاتر و یا شرکتهای خدمات زیارتی که نام آنان در جدول شماره یک به چاپ رسیده است مراجعه نمایند:

لازم به ذکر است جدول شماره یک شامل فهرست کارگزاران و جدول شماره دو مربوط به تاریخ اعزام ، هزینه سفر و مقصد (جده و مدینه منوره) می باشد که شهروندان محترم ضمن بررسی کلیه مندرجات قید شده در جدول شماره «2» می توانند به هر یک از کارگزارانی که مشخصات آنان در جدول شماره«1» موجود است،مراجعه و با رعایت نوبت نسبت به ذخیره (رزرو) جا اقدام نمایند .

* ترتیب قرار گرفتن اطلاعات جداول مذکور هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد.

 

توضیح اینکه فهرست کارگزاران و نیز شرایط مشمولین تشرف مرحله دوم  علاوه بر این اطلاعیه ، در پایگاه اینترنتی : www.hajjtehran.org   قابل دسترس بوده و متقاضیان محترم واجد شرایط این مرحله می توانند با توجه دقیق به نکات قید شده برای تشرف ، برنامه ریزی و اقدام فرمایند .

 

 تذکر مهم : اعزام پذیرش شدگان محترم منوط به صدور روادید (ویزا) توسط سفارت عربستان در ایران می باشد و در صورت  بروز هر گونه موارد پیش بینی نشده ، تأخیر و یا عدم انجام پرواز مسئولیتی متوجه مدیریت حج و زیارت استان تهران نمی باشد .

 

الف) مشمولین تشرف:

1-   کلیه دارندگان اسناد بانک ملی به شرح ذیل :

الف) دارندگان اسناد ثبت نامی سال 1363 ( 000/100 و 000/5 ریالی) که تا کنون مشرف نشده باشند.

ب) دارندگان اسناد ثبت نامی سال 1376 ( 000/150 و 000/000/1 و 000/500/1 ریالی ) که تا کنون مشرف نشده باشند.

ج ) دارندگان اسناد سپرده گذاری عمره عادی از بهمن 82 لغایت 29/12/85 با مبالغ علی الحساب نیم بهاء 000/000/2 ریالی یا کامل 000/000/4 ریالی.

د ) دارندگان اسناد سپرده گذاری عمره عادی بعد از 29/12/85 که برابر ضوابط و مجوزهای مربوطه صادر و ظهر نویسی گردیده باشد با مبالغ علی الحساب نیم بهاء 000/000/2 یا کامل 000/000/4 ریالی.

2-   دارندگان اسناد ثبت نامی سال 1374 پست بانک (000/000/2 ریالی) که تاکنون مشرف نشده باشند.

تذکر: دارندگان اسناد پست بانک می بایست روز پنج شنبه مورخ 20/01/88 با اصل فیش مذکور و شناسنامه (یا کارت ملی)به اداره ثبت نام و اعزام حج و زیارت استان تهران ( طبقه اول - اتاق 208)  مراجعه و نسبت به تبدیل قبض سپرده گذاری خود به دعوتنامه اقدام نمایند و در غیر این صورت ثبت نام آنان در دفاتر زیارتی امکان پذیر نخواهد بود.

3- کلیه افراد مذکور در بند «الف»  که طی سالهای قبل اقدام به ثبت نام نزد کارگزاران مجاز نموده و به هر علتی مشرف نشده و وجوه آنان نزد یکی از شرکتهای مجری مجاز از طرف سازمان حج و زیارت (بستانکار ) می باشد ، منوط به اینکه قبل از مراجعه به کارگزاران نسبت به اخذ تأییدیه از دفتر حج وزیارت و تبدیل سند خود اقدام نموده باشند .

 

توجه:از ودیعه گذاران محترم بانک ملت در این مرحله از اعزام هیچگونه دعوتی بعمل نیامده است.

 

ب) نحوه پذیرش و ثبت نام :

الف- ذخیره (رزرو) اولیه: در ابتدا متقاضی واجد شرایط با مراجعه به یکی از کارگزاران مجاز در سطح تهران و  ارائه مدارک لازم نسبت به انتخاب و ذخیره جا ( رزرواسیون ) در یکی از گروههای اعزامی اقدام نموده و برگه انجام رزرواسیون اولیه ،حاوی مشخصات گروه پروازی ، نام و نشانی کارگزار عامل(مقصد) و کد پیگیری را دریافت نماید.

تذکر مهم: با توجه به انجام رزرواسیون تحت وب و دسترسی کارگزاران جهت تکمیل ظرفیت گروههای پروازی مختلف، کارگزاران محترم اکیدا از دریافت مدارک بدون ثبت نام در سامانه خودداری فرمایند و در صورت انجام این مسئله و تکمیل ظرفیت گروه کارگزار خاطی در برابر متقاضیان معترض مسئول خواهند بود.

 

 توجه: مبلغ دریافتی از زائر جهت انجام رزرواسیون اولیه و صدور رسید انجام آن،بهمراه کد پیگیری بیست هزار ریال خواهد بود.

 

ب- ثبت نام قطعی: بعد از انجام رزرواسیون اولیه لازم است هر یک از متقاضیان در مدت زمان تعیین شده(72ساعت از تاریخ صدور برگه رزرواسیون اولیه) با ارائه اصل و رونوشت مدارک مورد نیاز و اشاره شده  جهت انجام ثبت نام قطعی به کارگزار عامل(مقصد) مراجعه و نسبت به دریافت قبض هزینه مابه التفاوت سفر و واریز آن در مدت مقرر(72ساعت) اقدام نماید.بدیهی است در صورت عدم مراجعه متقاضی در مهلت مقرر وی به صورت خودکار از سامانه ثبت نام حذف شده وجهت ثبت نام میبایست مراحل قبلی را مجددا طی نماید.