پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جشنواره

شنبه 88/12/29 9:0 عصر| | نظر

 

 

 

اولین جشنواره تابستانی یزد

 

01/04/1388   -    30/05/1388

 

طراح :رضا الفت نسب

 

 

اهداف طرح:

با توجه به شروع فصل تابستان در شهر های کویری مسافرت به این شهرها کاهش شدیدی پیدا می کند که این امر موجب کاهش درآمد کلیه صنوف خصوصا اصناف مرتبط گردشگری از جمله هتل ها می گردد. برای حل این مشکل و به وجود آوردن بازارهای جدید و شکوفایی منطقه این طرح ارائه می گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یزد شهر مذهبی

به اعتقاد برخی از صاحبنظران شهر یزد یکی از شهرهای مذهبی ایران می باشد که به این دلیل نمی توان برنامه های اینچنینی مانند جشنواره تابستانی کیش را در یزد برگزار نمود و باید از این قضیه چشم پوشی نمود.

اما به نظر اینجانب لزومی به الگوبرداری کامل از جشنواره کیش نمی باشد. دلایل مختلفی باعث جذب گردشگر و در نهایت سفر به منطقه خاصی می شود، مثلا وجود اماکن تاریخی، آب و هوا ...

یک از نکات بسیار مهم که متاسفانه متصدیان صنعت گردشگری ایران هیچگاه به آن توجه ویژه ای نداشته اند به وجود آوردن جو متناسب با وضعیت و نیازهای خانواده های ایرانی و رعایت شوون اسلامی در تورها و دیگر امور مرتبط با گردشگری است. متاسفانه در ایران برخی از گردانندگان این صنعت بر این باور غلط خود تکیه دارند که در گردشگری نمی توان خیلی از اصول ارزشمند اسلامی را رعایت کرد و گردشگری را باید باز گذاشت تا هر طور که آنان خواستند مسیر را به پیش ببرند، نتیجه این اندیشه این شد که همینک می بینیم و می شنویم. اکثر آژانسها در حال ورشکستگی هستند.هتل ها خالی هستند و...

واقعیت این است که تعداد بسیار زیادی از خانواده های ایرانی به دلیل جو نامناسب اکثر تورها با این صنعت میانه خوبی ندارند و تورها را محل غیر اخلاقی و خانوادگی می دانند.

بنابراین در این طرح سعی کرده ام برنامه های پیشنهادی را با اولویت خانواده های ایرانی همان شیر مردان و زنانی که عاشقانه دوستشان داریم، ارائه نمایم.

 

 

 

کیش-یزد

در جدول زیر سعی در مقایسه سرفصل های مهم و تاثیر گذار در جهت جذب توریست و مقایسه جزیره کیش و شهر یزد نماییم . امیدوارم با مطالعه این جدول شما را به دلایل ارائه طرح نزدیک تر کرده باشم.

کیش

یزد

عناوین

حداکثر 10 اثر

بیش از 6000 اثر

جاذبه های تاریخی

بیش از35درجه سانتیگراد(شرجی)

بیش از35درجه سانتیگراد(خشک)

دمای هوا درتابستان

ندارد

دارد

حمل و نقل ریلی و زمینی

47

47

تعداد مراکز اقامتی

ندارد

دارد

شهرهای نزدیک دارای جاذبه