پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رهبری وکارکردن زنان

جمعه 85/12/18 3:32 عصر| | نظر

چند روز پیش یکی از دوستان قدیمی ام را دیدم. ازجلسه خواستگاریش تعریف میکرد. می گفت همه چیز خیلی خوب پیش می رفت. طرف همه شرایط منو قبول کرد. خانواده مومن و با محبتی هم داشت. فقط یکجا نتونستم شرایطش رو قبول کنم. می گفت نمیتونم تنها بشینم تو خونه، حوصلم سر میره. منم نتونستم و... ازدستش دادم.

گفتم چرا ماها فکر می کنیم کار کردن خانومها (دراماکن مورداطمینان) اشکال داره، چرا از اجتماع فرار می کنیم ؟ بیاییم از جنبه مثبت به این قضیه فکر کنیم. فکر کنید، یک خانوم مومن با حجاب چفدر میتونه تو محل کارش فعالیت فرهنگی انجام بده. همکارای بد حجابشو به حجاب نزدیک کنه، یا با نماز خواندنش... به خدا ما این برنامه رو امتحان کردیم، ولله جواب می ده.

ببینیم رهبری در این مورد چه نظری دارند:

بعضیها از ما می پرسند، شما موافقید زنها بروند کار کنند؟ ما می گوییم: البته، ما با بیکاری خانمها مخالفیم؛ زن اصلا باید کار کند. یکی کار داخل خانه و یکی کار بیرون خانه، هر دو کار است؛ اگر کسی استعداد دارد در کارهای مربوط به بیرون منزل، باید انجام بدهد، خیلی هم خوب است. منتها یک شرط دارد، باید جوری باشد که این اشتغال، حتی در داخل خانه به پیوند زن و شوهر لطمه ای نزند. بعضی از خانمها هستند که خودشان را از صبح تا شب میکشند بعد که مرد به خانه می آید، حوصله یک لبخند زدن به او را هم ندارند. این هم بد است کار خانه را باید کرد اما نه آنقدری که این کار خانه به انهدام خانواده منتهی شود. زن اگر خواست برود کار کند، اشکالی ندارد، اسلام هم مانع نیست.*

نظر شما چیست؟

*منبع کتاب مطلع عشق