پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فوت21زائرایرانی

دوشنبه 89/4/14 6:0 عصر| حج، فوت، زائران | نظر

 رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشور از فوت 21 ایرانی در مناسک عمره امسال به دلیل کهولت سن، سکته قلبی و در یک مورد سانحه تصادف خبر داد و گفت: امسال آمار مراجعان به درمانگاههای هلال احمر به دلیل گرمای 45 درجه ای عربستان افزایش یافته است.
محمد تقی حلی ساز با اشاره به آخرین آمار مرگ و میر در عمره امسال گفت: تا امروز تعداد 21 نفر ایرانی به دلیل عارضه های قلبی و کهولت سن فوت کرده اند که یک مورد آن بر اثر تصادف با خودرو بوده است.
وی افزایش گرمای هوا را یکی از مهمترین مشکلات ایرانیان در عمره امسال عنوان کرد و افزود: با توجه به گرمای 45 درجه عربستان به توصیه شده هنگام ظهر از هتلها خارج نشوند، از مواد غذایی مانند تخم مرغ استفاده نکنند و در صورت خروج از هتل چترآفتابی همراه با قمقمه های آب خنک به همراه داشته باشند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشور در پاسخ به این پرسش که وضع زائران معتاد در عمره امسال چگونه است گفت: با اطلاع رسانی و تشدید محدودیتها تعداد زائران معتاد کاهش یافته است.
وی افزود: هرچند که مراکز درمانی ایران در عربستان تلاش می کنند تا زائران وابسته به مواد مخدر "حجاج معتاد" را با روشهای پزشکی درمان کنند ولی این دسته از حجاج مواد مصرفی خود را از کشور عربستان تامین می کنند.
حلی ساز گفت: به زائران توصیه می شود قبل از اعزام به عربستان و عتبات عالیات اعتیاد خود به مواد مخدر را درمان کنند تا دچار مشکلاتی جسمی در کشورهای عربی نشوند.

اخبار آنلاین حج و زیارت را می توانید در نوار بالای سایت مشاهده نمائید.