پیشواز من

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رهبری وشرط اجرای کنسرت

پنج شنبه 85/11/19 5:48 عصر| موسیقی از نگاه رهبری، کنسرت، نظررهبری درباره موسیقی | نظر

سلام.بعد از وقفه ای نسبتا طولانی دوباره مزاحمتون شدم.

چند وقتی است به نتایجی رسیدم که نشان می دهد دست هایی از قماش خودمان دارد رهبری را خصوصی و برای یک عده خاص می کند،چون خیال میکنند اگر اقشار مختلف مردم از نظرات حضرت آقا در زمینه های گوناگون مطلع شوند،دیگر نمی توانند بروند و شعار،مااهل کوفه نستیم علی تنها بماند،سر دهند و خود را ذوب در ولایت کنند چون در آنصورت کل ایران می شود کارخانه ذوب...

ای داد بر ما ریشوها که نتوانستیم نظرات آ‍قا را در جامعه پیاده کنیم،یا حداقل آن را در جامعه به طرز شایسته ای منتشرکنیم،تا بعضی بنده خداها فکر نکنند رهبری فقط در رابطه مسائل سیاسی دارای نظر هستند!!!

آره درست خواندید،رهبری و توصیه به اجرای کنسرت؛عده ای از دوستان فکر می کنند حضرت آقا با اجرای هر گونه موسیقی مخالف هستند.

بد نیست به سخنان ایشان(9/5/75-هنگام بازدیدازصداوسیما)که در جمع اهالی موسیقی ایراد فرموده اند،تاملی داشته باشیم:

حرف من با موسیقی دان ها این است که موسیقی را به سمت معنا و هدف های متعالی ببرید؛هدف هایی فراتر از عیاشی فلان عاشق کذایی که بهمان معشوقه کذایی تر را دوست می داشته،و چون مورد بی اعتنایی وی قرار گرفته و دلش شکسته است می خواهد پای فلان ساز بنشیند،و در اثر آهنگ و ترانه سوزناک اشکی از ره فراق بریزد!چنین هدفی در استعمال موسیقی ارزشمند نیست.چه ارزشی دارد که به خواهش دل یک نفر بسازند و بخوانند و بنوازند و آن اندیشه ریاضی و محاسبه علمی و منطقی را که اعتبار موسیقی است چنین خوار و ذلیل کنند؟!ارزش و هدف تعالی در موسیقی،این نیست.

موسیقی متعالی،موسیقی ای است که برای هدف متعالی باشد.اگر چنین باشد،آن وقت میشود موسیقی را پاک و مقدس نامید.آن وقت می شود ما هم مثل غربی ها کنسرتی داشته باشیم (عنوانش را مثلا «محفل خوانندگی» بگذاریم،تا اصطلاح غربی به کار نبرده باشیم) که مردم اعم از معمولی و متدین بلیت تهیه کنند و برای شنیدن ساز و آواز شما،به آن محفل بیایند.

سلامتی آقای سیدعلی حسینی خامنه ای صلوات.(نظریادتون نره.یاعلی)